Zoeken naar een ritme en hoeveelheid

Op deze leeftijd is een nachtvoeding heel normaal. Kinderen komen 's nachts vooral omdat ze het NODIG hebben als ze zo jong zijn. Dan moet je niet gaan rekken of foppen.

Hoi,

Als jou kindje niet genoeg heeft aan 5 voedingen, dan moet je dat niet doen, geef ze gewoon waar ze om vragen dan heb je ook tevreden baby!

Gr MJ

Thomas en Sophie zijn nu 12 weken en sinds een week of twee hebben ze een ritme en slapen ze door 's nachts.
Wij hebben altijd gekeken naar wat ze ongeveer mogen hebben per 24 uur en dit verdeeld over  het aantal  flesjes die ze op dat moment hadden.
Baby's zijn geen robotjes en de één heeft meerdere voedingen per dag nodig dan de andere.
Omdat wij een tweeling hebben is het voeden op verzoek niet te doen, je bent dan constant  aan het voeden en verschonen, we hebben dit wel geprobeerd hoor.
Wij hebben altijd een soort schema gehad.
Tot een week of 9  kwamen ze om de 3 uur, de ene keer kwamen ze wel 's nachts de andere keer niet.
Het is inderdaad erg vermoeiend die voedingen 's nachts, ik ben er zeker een uur mee druk met twee kleintjes en als ze dan ook nog niet gelijk weer gaan slapen...
Ze zitten nu op een schema van 6.00; 10.00; 14.00; 18.00; 22.00 uur en dit gaat prima zo.
Ik zou gewoon gaan proberen wat voor jou en je kindje het beste bevalt, je komt er vanzelf wel achter hoor.

Groetjes Patricia

Hallo Brootje , ik hield voor onze dochter ook het schema aan wat op de pakken nutrilon staat. Mijn dochter kreeg de eerste weken om de 3uur voeding 6x per dag . Later werd dat om de 3,5 uur en dan 5x per dag . We waren snel van de nachtvoeding af omdat we haar steeds wakker moesten maken voor het laatste flesje en toen wilde ze niet drinken en viel steeds in slaap . Bij het cb zeiden ze toen dat we haar lekker moesten laten slapen en maar kijken wanneer ze kwam en meestal was dat rond een uur of 4 . Vanaf de derde week sliep ze al regelmatig een nacht door. Dus uiteindelijk regelt het zichzelf allemaal wel . Ik doe nu  180ml in de fles en dan 6 scheppen voeding en dan kijk ik wel wat ze opdrinkt. Ook dit is verschillend , de ene keer drinkt ze de fles leeg en soms laat ze er ook 100 ml inzitten maar zolang ze plas luiers heeft en groeit is er niks aan de hand . Succes ermee !

Mijn jongen is nu 3,5 mand oud en heeft nu pas een lekker ritme. Ik geef borstvoeding en in het begin had hij wel 8 voedingen per dag nodig. ALs ik hem een flesje gaf dan slampampert hij die zo achterover. En veel meer dan er geadviseerd word. Nu zit ik op 5 per dag en slaapt hij 6 to 7 uur achtereen 's nachts. Gewoon geven wat hij vraagt en vooral toegeven aan regeldagen. Dan ben je er het snelst vanaf.   Jij hebt toch ook niet altijd even veel honger?

Het allerbelangrijkste is; doen wat voor jou goed voelt. Een blije moeder is een blije baby.

hoi hoi,
ze hebben mij bij het cons.buro gezegd dat wat er achter op zo'n pak nutrilon staat, een gemiddelde is. ik neem het totaal wat ze voor hun gewicht zouden moeten drinken en deel het door de hoeveelheid voedingen die ze willen drinken. mijn meisjes zijn nu 13 weken en ik ben nu pas bezig met het proberen over te stappen op 6 voedingen. ze kregen tot gister 7 keer 125 ml. de een weegt inmiddels 5,4 kg en de ander 4,8 kg. als jou ventje gewoon meer voedingen, maar dan minder groot wil hebben is dat volgens mij ook prima. het heeft toch geen zin om hun maagjes te forceren en het komt toch weer naar boven als het te veel is.

verder hebben wij nog helemaal geen ritme voor de voedingen. de ene keer slapen ze idd 2,5 uur en de volgende keer moet ik ze na 4 of 5  uur wakker maken voor hun flesje. ze beginnen eindelijk te leren om langer tussen de voedingen door te slapen. als ze dat goed onder de knie hebben, gaan we proberen het ritme wat beter voor ons te timen in de hoop 's nachts geen voeding meer te hoeven geven. maar goed, het heeft zijn tijd nodig.

Succes ermee!

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan