Zomaar lekker kletsen over zwanger zijn en wat je bezig houdt...

Hey Dames,
Hier ff een nieuwe 'discussie'die ik zag op het november forum!
nou de titel zegt het al denk ik!
hier kan je gewoon van alles plaatsen! en je eventueel wat uitgebreider voorstellen!
dat zal ik dan ook meteen gaan doen..

Nou ik ben dus Jenny en ben 25 jaar! zoals het er nu uitziet word ik voor de 3e keer mama op mijn 25e..
Ik woon samen met mijn vriend Jaap en onze kids
ik heb 2 dochters genaamd Ismay (2,5) en Noa Lyn (8 maand)
van de 3e ben ik uitgeteld op officieel 8 oktober, maar aangezien ik van de andere 2 ook minstens een week over heb gelopen lijkt het mij sterk dat dat ditmaal niet zal gebeuren...
Ze vinden het te fijn daarbinnen en groeien die laatste weken nog erg goed!
Maat 50 is bij ons dan ook maar van korte duur!
Ik ben momenteel fulltime Mama, ik werkte op een kinderopvang en ben ermee gestopt toen ik zwanger was van Noa Lyn.
over 4,5 weken heb ik een afspraak bij een echografiste voor een pretecho!
kan nu al niet wachten.. ik heb van onze andere dames ook met 18 weken een pretecho laten maken en met 30 weken dus het is ontzettend leuk om te vergelijken met de foto's!
Zo werd ook ontzettend snel ontdekt dat onze meiden een flinke bos haar hadden want de haartjes zag je op de echo! en het resultaat mocht er dan ook wezen
Nou ik denk dat dit wel een leuke opening is!

Liefs Jenny

quote: trotsemama3 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2008 21:04:34'));

Hey Dames,
Hier ff een nieuwe 'discussie'die ik zag op het november forum!
nou de titel zegt het al denk ik!
hier kan je gewoon van alles plaatsen! en je eventueel wat uitgebreider voorstellen!
dat zal ik dan ook meteen gaan doen..

Nou ik ben dus Jenny en ben 25 jaar! zoals het er nu uitziet word ik voor de 3e keer mama op mijn 25e.. (ben de 18e okt. jarig en de kleine komt als goed is rond de 8e!)
Ik woon samen met mijn vriend Jaap en onze kids
ik heb 2 dochters genaamd Ismay (2,5) en Noa Lyn (8 maand)
van de 3e ben ik uitgeteld op officieel 8 oktober, maar aangezien ik van de andere 2 ook minstens een week over heb gelopen lijkt het mij sterk dat dat ditmaal niet zal gebeuren...
Ze vinden het te fijn daarbinnen en groeien die laatste weken nog erg goed!
Maat 50 is bij ons dan ook maar van korte duur!
Ik ben momenteel fulltime Mama, ik werkte op een kinderopvang en ben ermee gestopt toen ik zwanger was van Noa Lyn.
over 4,5 weken heb ik een afspraak bij een echografiste voor een pretecho!
kan nu al niet wachten.. ik heb van onze andere dames ook met 18 weken een pretecho laten maken en met 30 weken dus het is ontzettend leuk om te vergelijken met de foto's!
Zo werd ook ontzettend snel ontdekt dat onze meiden een flinke bos haar hadden want de haartjes zag je op de echo! en het resultaat mocht er dan ook wezen
Nou ik denk dat dit wel een leuke opening is!

Liefs Jenny

Hoi Jenny,

Ik had de discussie ook al zien staan op het november forum, maar had zo iets van doe ik het wel of doe ik het niet. Leuk dat jij het wel het hebt gedaan.

Ik zal me ook nog even kort voorstellen, Ik ben Claudia, ben (bijna)31 jaar, moeder van Dion, 2 jaar en 8 maanden, en Senne*, zij zou over 2 weken 1 jaar zijn geworden. Nu zwanger van de derde.

Dion is met 34 weken gehaald met een spoed keizersnee (i.v.m. HELLP-syndroom), bij Senne begonnen de weeen met 42 weken, alles leek goed, maar na een half uur in het ziekenhuis keerde alles om en is ook zij met een spoedkeizersnee gehaald. Na een moeilijke start heeft zij nog 5 dagen geleefd (aan de apparatuur).........

Nu ben ik zwanger van de derde. Ik merk wel dat ik nu even in een zware periode kom. En dat alles heel dubbel is. Aan de ene kant vind ik het allemaal heel erg leuk, maar aan de andere kant heb ik naturlijk nog een hoop verdriet.

Ik ben blij dat ik over twee dagen weer een echo heb en dat ik weer even naar ons kindje kan kijken. Ik kan ook niet wachten op de pretecho. Heerlijk even niet in een "gespannen" ziekenhuis, maar gewoon lekker even een ontspannen kamertje waar je een hele tijd naar je kindje in je buik kan kijken.

Ik sta op de lijst dat ik voor 31 oktober ben uitgerekend, maar dat gaan wij niet redden hoor. Ik heb al vast laten leggen dat ik met een keizersnee ga bevallen en dat dat niet zal zijn met 40 weken, maar eerder met een week of 37. Eerst moet ik dat maar vol zien te houden  maar ik vind dat wel acceptabel voor de gezondheid van ons kind. Je mag van af deze ook thuis bevallen, dus vandaar die termijn.

Verder hoop ik dat ik toch lekker kan genieten van deze zwangerschap.Ik moet zeggen, ik voel me niet erg angstig tot nu toe en geniet er ook wel van. Ik kan zelfs lopen klagen over die stomme kwaaltjes waar ik (wel is waar in minderde mate dan bij de andere 2 zwangerschappen) last van heb. Hahahahahaha.

Nou dat was hem wel even....

Claudia

Hoi!
Ik ben Billie, 29 jaar, woon samen met mijn vriend van 28 en ben mama van Quinten.
In februari van 2006 besloten wij voor ons eerste kindje te gaan en na een maand was ik zwanger! De zwangerschap was een groot feest, heb er echt van genoten.
Quinten is eind november 2006 geboren, op de natuurlijk manier, na een zware bevalling die 36 uur geduurd heeft. Achteraf was de bevalling natuurlijk een peuleschil ;-). We zijn zo ontzettend trots op het resultaat! Quinten is een ontzettend vrolijk en gezellig mannetje, een deugnietje maar op een schattige manier.
Het duurde dus niet lang voor ik weer de kriebels kreeg en begin december 2007 besloten we er weer voor te gaan. Ditmaal duurde het twee maanden voor ik zwanger was. We zijn dus enorme geluksvogels.
Nu ben ik 11 oktober uitgrekend, dus 12w3d zwanger. Ik vond die eerste 3 maanden weer net zo spannend als bij Quinten maar gelukkig was de 12 weken echo helemaal in orde en kunnen we nu echt gaan genieten!
Ik heb weer sterk het gevoel dat het een jongen is, net als bij de eerste. de namen, voor zowel een jongen als meisje, staan al vast dus ben ontzettend benieuwd naar het geslacht.
heb dan ook gisteren snel een pretecho gepland voor 6 mei. Dan ben ik bijna 18 weken en hopen we het geslacht van ons kindje te kunnen zien.
Ondertussen heeft mijn beste vriendin laten weten dat ze ongepland, maar zeer gewenst, zwanger is van haar eerste! Potverdorie 4 dagen later uitgerekend dan ik! Ongelooflijk leuk en bijzonder! We gaan er echt samen van genieten!
Maar ook trieste dingen meegemaakt in onze omgeving. Begin 2007 is een goede vriendin van ons na 34 weken bevallen van een overleden jongetje. waarschijnlijk verstikking door de navelstreng. En tot overmaat van ramp is in februari van dit jaar ook een andere lieve vriendin van ons, na 42 weken bevallen van een overleden jongetje. Hij bleek een infectie te hebben opgelopen doordat haar vliezen ongemerkt al dagen gebroken waren. Verschrikkelijk wat die mensen moeten doormaken. Kan me dus iets indenken bij het verdriet van jou, Claudia. Ik hoop enorm dat je kindje veilig en gezond geboren wordt.
Door dit soort dingen besef je wel wat een geluk we hebben. Twee keer snel zwanger, een gezonde jongen. En hopelijk in oktober nog een gezond kindje.
gelukkig is de ene vriendin inmiddels weer 19 weken zwanger en gelukkig kan ze hier best van genieten.
Verder werk ik 3 dagen per weer in een financiele functie bij een luchtvaartmaatschappij. De andere dagen ben ik bij mijn zoontje thuis. Twee dagen per week wordt hij opgevangen. Een dag de creche, de andere dag is hij bij oma. De dinsdag is papa dag. Prima geregeld vinden we het zo.
Ik hoop weer net zo te mogen genieten van deze zwangerschap want het is waarschijnlijk de laatste keer. Mijn vriend wil geen derde. Ik wil graag 6 weken vantevoren stoppen met werken en hoop dan net zo op tijd te bevallen als de vorige keer (+3 dagen).
Nou meiden, dat is mijn verhaal in het kort (uuhh, lang ;-)
Liefs, Billie

Hoi Meiden,

Mijn naam is Suus, ik ben 33 en zwanger van de 4e. Onze oudste zoon wordt volgende week 11, onze 2e zoon is 9 en onze 3e zoon is in januari een jaar geworden.
Vorig jaar november heb ik een miskraam gehad, waardoor het begin van deze zwangerschap toch wel erg spannend was. Maar gelukkig gaat tot dusver alles goed en genieten we zoveel mogellijk van deze (laatste) zwangerschap.
Ik moet ergens wel lachen als ik schrijf dat dit nu toch wel mijn laatste zwangerschap zal zijn omdat ik dit bij de 2e ook al riep! Toch is zo'n 2e leg wel erg leuk.
Onze oudste 2 zijn dol op hun broertje en vinden het geweldig dat er nu weer een baby komt.

Op dit moment voel ik mij niet helemaal sjofel omdat ik met een longontsteking rondloop. Ik was al behoorlijk moe en de antibiotica maakt het niet beter. Bovendien heb ik verlenging van dekuur gekregen omdat mijn klachten niet helemaal over waren dus ben ik nog even onder de pannen.Nu genoeg geklaagd.

Ik las dat jullie voor een pretecho gaan met 18 weken, laten jullie dan ook  nog een 20 weken echo maken?? Ik heb nooit stilgestaan bij het idee om al zo vroeg een pretecho te laten maken, maar het is natuurlijk wel erg leuk. Toch gaan wij denk ik na de 20 weken echo nog een keertje koekeloeren.

Groetjes,

Suus

Hey Suus

Ja idd ik laat een pretecho maken en ga naar de 20 weken echo.
ik heb het bij de andere 2 ook gedaan en het beviel me enorm goed. de pretecho is gewoon erg leuk en dan kijken ze ook alles na maar is het minder medisch..
ook krijg je prachtige foto's!!
we zijn dan ook wel erg benieuwd naar het geslacht van onze kleine maar dat is niet de hoofdreden.. het is wel erg leuk dat de echografiste van de 20 weken echo vroeg of ik de pretecho foto's bij me had want die wilde ze graag zien..
ook bevestigde ze het geslacht van de kleine nogmaals... hihi gelukkig wel...
met 30 weken gaan wij nogmaals heen...
het is en blijft bijzonder he!!
het kost wel wat natuurlijk maar als goed is is dit mijn laatste zwangerschap dus wil optimaal genieten!

Liefs Jenny

Terug
Bovenaan