• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

zonder kinderwagen

Bedankt voor al jullie gedachtes!

Het oppasgezin waar ik de afgelopen 5 jaar full time bij nanny (2,5 jaar verschil), hebben ook zo een Yoyo Baby-Zen. Daar heb ik menig keer tegen die Amsterdamse losliggende tegels aan gebotst. Of als je snel de stoep op wil met oversteken over het zebrapad, met een peuter aan de hand, en een hand aan de wagen, stokte ik ook vaak op die lage stoeprand aan de overkant. Daar had ik met de grotere wielen van de Bug-a-boo van een eerder oppasgezin (in dezelfde buurt) minder last van.

Als dit kind een beetje lang is, zoals de vader, dan groeit hij zo uit de kleine reiswieg van de Baby-Zen, lijkt me. Maar zoals Mateke zei, hopelijk wrdt het kindje pas rond de eerste verjaardag te zwaar voor langere afstanden, en heb ik de reiswieg dus amper nodig.

Ik zal de kinderwagen niet helemaal afschrijven.
 
Onze zoon bleek geen draagzak-baby te zijn. We hebben twee verschillende geprobeerd en was allebei een drama. Huilen, huilen, huilen. Ook omdraaien met zijn gezicht naar buiten hielp niet. Behalve in de draagzak was het een super vrolijke baby, snel tevreden, nieuwsgierig, heel actief… dus tja. Na een paar keer hebben we het gelaten voor wat het was.

Dus wie weet, zet je je zinnen op iets en loopt het alsnog anders.

Misschien kun je nog een tussenoplossing overwegen door de eerste maanden alleen een draagzak te doen en daarna over te stappen op een goede buggy? Bij ons ging de reiswieg na vier maanden al naar zolder omdat hij rond wilde kijken. Misschien kun je de eerste maanden met draagzak overbruggen en dan overstappen.
 
Onze baby krijste het uit van de pijn in een draagzak, omdat haar beentjes niet zo wijd konden. Dus voor je meerdere van die dingen aanschaft, even uitproberen hoe je baby erop reageert.
Het voordeel van een kinderwagen zit vooral in het boodschappen doen, de boodschappen kan je onderin leggen. Scheelt een hoop gesjouw.
En als je baby daarin in slaap valt, kan je zelf andere dingen doen.
 
Hallo ouders!

Ik ben nu 15 weken zwanger, en me aan het oriënteren op 'transportmiddelen', dus kinderwagens, draagzakken en draagdoeken.

Na veelvuldig zoeken naar informatie over kinderwagens ben ik daar een beetje van afgeknapt. Ik zou die het liefst zo min mogelijk inzetten.

Zijn hier ouders die ook geen kinderwagen hebben gebruikt?

Daarentegen ben ik bang dat ik misschien het dragen met een draagdoek enigzins aan het romantiseren ben. Wordt het op een gegeven moment niet zwaar voor je rug, vooral als je ook nog een zware tas mee moet torsen met luiers, extra outfit ed, plus wat je voor jezelf nog nodig hebt?

Ik heb wel al wat ervaring met draagdoeken, aangezien ik nanny ben geweest van meerdere kinderen, die ik ook met plezier heb gedragen. Maar de tas werd soms wel degelijk zwaar.

Mijn idee is nu:
zelf: draagdoek
partner: draagdoek/draagzak
mijn moeder/zus: draagzak (gaan regelmatig oppassen, hebben ze gezegd)
partner's ouders draagzak/kinderwagen (wonen verderweg, en kunnen in hun grotere huis en auto een grote kinderwagen kwijt)
auto partner/zus: autostoel
bakfiets werk: autostoel
trein: dragen, eventueel zo een luiertas met ingebouwd reiswiegje.
Mijn zoon vond gedragen worden vreselijk, dus had echt wel een kinderwagen nodig. En bukken is lastiger, bij een kookplaat in de buurt is het niet heel veilig, dus zou wel iets van een box in elk geval nemen voor in huis.
 
Terug
Bovenaan