Zonnebrandcreme?

Ik vraag me af: als ik naar buiten met mijn baby ga in de zonnige dag, moet ik haar huid met speciale zonnecreme beschermen? Hoe doen jullie met je kindjes? Welke creme is goed?
Asia
 
Hoi Asia,

Ik doe het wel want onze kleine verbrandt anders levend.... Hij heeft rood/blond haar en de bijbehorende hele lichte huid. Ik smeer met sunblock van zwitsal, factor 30, maar zelfs dat helpt niet genoeg want hij verbrandt soms toch nog een beetje.
Iemand een idee wat je eraan kunt doen? Ik smeer me al suf.....

Groetjes van Patricia
mv Justin, 15 weken
 
Ik heb gisteren die van Garnier gekocht voor kids, factor 60. Die blijft volgens de verpakking 2 uur werkzaam ondanks spelen in water en zand. Ook zit er geen parfum in. En idd, mijn zoontje kreeg er geen huiduitslag van. Kosten: zo'n 15 euro.
Verder krijgt hij verplicht een zonnehoedje op, want hij is nog kaal.
 
Garnier 60 is geweldig. Ik had hem vorig jaar al voor mijn roodblonde dochtertje. Een keertje een hoekje vergeten en het was knal en knalrood. Alles wat ongesmeerd was bleef keurig wit.
Aan de andere kant een adoptief nichtje van mijn man had een Afrikaanse vader en een Koreaanse moeder; blanke ouders dachten: die kan niet verbranden in de Nederlandse zon, nou dat hebben ze geweten.
Insmeren dus en genieten van het mooie weer.

groetjes,
Michelle.
 
Inderdaad wel insmeren en kijken hoe de kleine erop reageert. Mij was trouwens geadviseerd om geen zwitsalte gebruiken, zonnebrand dan he. Want daar zit water in, ik ging namelijk ook op wintersport en da is dat niet goed. Ik heb roc factor 40 of 30 ik weet het niet preciesmaar het heet: bebe, speciaal voor baby's. Dit is alleen moeilijk te smeren hij wordt er wit van, maar het helpt wel.

Suc-6 en veel plezier in het mooie weer.

groetjes
 
De sunblock van Roc factor 40 voor een gevoelige huid is supergoed! Het is wel een erg duur goedje maar is wel erg goed. De creme laat een filmpje op de huid achter waardoor je kindjes goed beschermd worden.

Voor andere merken is het raadzaam om bij het cb of een apotheek te informeren.

Succes!
 
Ik heb laatst gelezen dat de beste zonnebrand gewoon zinkzalf is. Dit zou nl. factor 100 zijn. Weet natuurlijk nog niet uit ervaring of het zo is want Nova is met haar 8 weken nog niet vol in de zon geweest. Maar het stond in de Kinderen of Ouders van Nu of iets dergelijks.

Iris
 
Wij smeren onze zoon in met P20 en het werkt perfect.

Voor de zekerheid heb ik contact opgenomen met de apotheek of ze dit wel voor hem mochten gebruiken maar dat was helemaal geen probleem.

Het voordeel van dit spul is dat je het maar 1 keer hoeft op te smeren. De rest van de dag is je kindje beschermd.
 
Terug
Bovenaan