Zonnebrandcreme?

Zo heet de zonnebrandcreme. Het is niet overal te krijgen maar vast wel bij je apotheek. Ik heb hieronder even een stukje gekopieerd.

Beschermd bruin worden. Natuurlijke zonnefilter. Eenmaal aanbrengen, de hele dag beschermd. 100% waterproof en transpiratiebestendig.

P20 Sunfilter is de veiligste manier om gezond bruin te worden. De bij het bruin worden betrokken zonnestralen zijn de ultraviolette stralen A en B. De UV-A stralen zorgen voor de eerste weer verdwijnende bruining, die de later optredende blijvende bruining bevordert. Een kleine hoeveelheid UV-B stralen is nodig voor een stabiele bruining. Teveel UV-B stralen veroorzaken zonnebrand en kunnen leiden tot huidbeschadigingen. Teveel UV-A stralen verminderen de elasticiteit van de huid en veroorzaken rimpels. De intensiteit van UV-B stralen is het grootst tussen 11.00 en 15.00 uur. Tijdens deze uren moet een zonnefilter gebruikt worden bij het zonnebaden. Bovendien moet rekening worden gehouden met het feit dat water, zand en sneeuw de zonnestralen weerkaatsen waardoor de intensiteit van UV-stralen toeneemt.
De huid is het meest kwetsbaar op plaatsen waar de huid het dunst is (gezicht, oren en nek) of strak gespannen is (schouders, scheenbenen). Deze plekjes hebben de meeste bescherming nodig. P20 bevat een 100% natuurlijke zonnefilter, is gegarandeerd waterproof en transpiratiebestendig en hoeft maar eenmaal per dag te worden aangebracht. Doe dit 90 minuten voor het zonnen. P20 kan dan namelijk een optimale verbinding aangaan met het keratine in de huid. P20 is zeer geschikt voor iedereen met een gevoelige huid of met zonne-allergie, voor mensen die snel verbranden, voor (water)sporters en
natuurlijk voor (kleine) kinderen!

Gebruik
Voor de beste bescherming dient P20 1,5 uur voor blootstelling aan de zon worden aangebracht, dit in verband met binding van P20 met het keratine in de huid. Breng P20 op een schone en droge huid gelijkmatig aan. Let daarbij extra op gezicht, oren, neus, schouders, scheenbenen en voeten.

Inhoud
100 en 200 ml

 
Ik heb garnier factor 40 gekocht, deze is groen gekleurd zodat je kunt zien of je wat hebt overgeslagen. De kleur zou na verloop van tijd weer wegtrekken zei de verpakking. Maar ik moet zeggen dat dat tegenvalt, mijn zoontje leek wel een beetje op een hulkje nadat ik hem had ingesmeerd.
 
Terug
Bovenaan