Zonnefactor?

A

Anoniem

Guest
Ik vraag mij af wat de ervaringen zijn met zonnefactoren bij babies? Ik ben heel erg bang voor "zonne bultjes" en eczeem. Mijn huisarts zegt dat in dit geval de beste bescherming, mechanische bescherming is, zoals een parasol of zonnescherm. Maar hoe doe je dat als de zon toch heel erg brandt?

Groet!

hoi hoi,

je moet een baby gewoon uit de zon houden.
dat huidje kan daar nog helemaal niet tegen.
je kunt eventueel de huid bedekken met lange mouwtjes.
maar een baby mag gewoon niet in de zon.

groetjes kwinty.

Hoi

Natuurlijk mag je baby biet in de volle zon maar helamaal eruit houden is niet mogelijk.

Wat ik voor onze dochter gebruik is vision factor 28 dat moet je een keer per dag insmeren een half uur voor je de zon in gaat.
Daarnaast smeer ik haar door de dag heen in met zwitsal factor 30.

En inderdaad zoveel mogelijk uit de zon t shirt petje enz.

Hoop dat e hier wat aan hebt

Groetjes

Die huisarts van jou geeft geen goed advies!!!
Babies moeten óók in de schaduw zonnebrandcreme op! Anders zijn ze níet goed beschermd. Dat hij dat niet weet...

Hoi Hoi

Ik smeer mijn kindjes altijd in met factor 25 a 30 van de Etos. Daar reageren ze beide goed op.

Natuurlijk probeer je ze zo goed mogelijk uit de zon te houden, maar dat is gewoon niet altijd mogeljk!!

Succes he?

Groeten Kirsten

Dank voor  jullie reacties!

Mijn zoon heeft een gevoelige huid  en is vatbaar voor exceem e.d. In ons specifieke geval raadt mijn huisarts "mechanische" bescherming aan omdat  zonnefactoren in crèmes chemisch zijn en deze juist allergische reacties in de hand werken.

Natuurlijk ga ik mijn baby niet blootstellen aan de volle zon :) , maar als het hoogzomer is ben ik inderdaad bang dat alleen een parasol of iets dergelijks niet voldoende is. En binnenblijven is ook zo iets ..... ;-)

Dus vraag ik mij af hoe anderen dit oplossen??

Groet!!xx

quote: an74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2008 20:45:28'));

He ja,  Sjana weet het weer beter....

Ik weet niet of dit grappig is bedoeld? Maar ze heeft wel gelijk juist in de schaduw moet je je ook insmeren met zonnebrandcreme!

groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan