Zonnefactor?

Dat is zeeeeer zeker niet grappig bedoelt!! Een kindje moet altijd ingesmeerd worden en ik kan me ook niet voorstellen dat een huisarts zegt Ach mevrouwtje, als ze in de schaduw zit hoeft u uw kindje niet in te smeren..
Het gaat om de manier waarop...!!

Hallo,

Wij zijn net terug van een vakantie naar Barcelona en daar is het al behoorlijk warm (heeeeerlijk weer!), dus insmeerspul en alle mogelijke zonnebeschermers gingen mee. Wat wij gebruiken voor ons zoontje van 10 maanden: zwitsal factor 50 (en inderdaad, ook ingesmeerd in de schaduw), een parasolletje op de buggy (zo'n echte goeie met een zonnefilter - daaronder is het dus ook echt koel, dus het geeft niet alleen schaduw, maar zorgt er ook voor dat het niet zo warm is) en ... een zonnebrilletje voor babies. En dan heeft hij ook nog een zonnepetje op op de momenten dat we weten dat het parasolletje wat heen en weer zwiept, tijdens het lopen dus.

Dat brilletje was natuurlijk heel nieuw voor ons zoontje, maar hij vond het wel ok. Omdat je het parasolletje terwijl je wandelt niet altijd perfect hebt, kan hij soms toch opeens recht in de zon kijken, dan is zo'n brilletje heel prettig voor 'm. Je hoeft het natuurlijk niet op te zetten als je weet dat je de wagen goed in de schaduw kan houden  of als je alleen een bepaalde richting op loopt. We hebben het brilletje gekocht bij de thuiszorgwinkel.

Zwitsal Factor 50 gebruik ik ook voor mezelf trouwens, bij mijn huid wel nodig.

Groeten, Sara

quote: an74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2008 15:25:37'));

Dat is zeeeeer zeker niet grappig bedoelt!! Een kindje moet altijd ingesmeerd worden en ik kan me ook niet voorstellen dat een huisarts zegt Ach mevrouwtje, als ze in de schaduw zit hoeft u uw kindje niet in te smeren..
Het gaat om de manier waarop...!!

haha!!!

Een onvolwassen reactie van zowel jou als mij (vooral de laatste)...
Maar, het is natuurlijk van de zotte dat een huisarts dit advies geeft. Het kan levensgevaarlijk zijn voor zo'n kleine!
Kijk, op zo'n forum typt iedereen wel eens iets spontaan en impulsief...dat moet je gewoon in je achterhoofd houden, dat moet ook kúnnen vind ik! Het komt ook heel anders over dan wanneer je in gesprek zou gaan. Dan zie je gezichten, en hoor je op wat voor manier iemand het zegt.
Dus ik hou mezelf ook maar voor dat óók jij impulsief reageerde! toch???
En ach, dat houdt het ook allemaal wel spannend vind je niet?!!

Ik smeer ook altijd met factor 50 van Zwitsal en probeer ze uit de zon te houden en een petje op enz. Maar als je niet wil smeren, er is ook kleding te koop met een uv filter, ook voor baby's. Die kleding laat zon niet door, wat normale kleding wel enigszins doet.

Je hebt helemaal gelijk hoor sjana.. Zat er ff ver doorheen en reageerde net iets anders als dat ik normaal zou doen..
En het klopt ook wel dat je hier toch net iets anders reageert als dat je iemand persoonlijk ziet zeg maar..
Ach ja gebeurt weleens haha..
Groetjes

Hoi Ayleen, zijn jij en je partner ook extra gevoelig voor eczeem e.d. Hoe hebben jullie ouders dat met julllie als ukkie gedaan als de zon scheen? Wat smeerden ze bij jullie op om je te beschermen?
Zwitsal is speciaal ontwikkeld voor baby's en kleine kinderen, hun producten zijn goed getest dat kleintjes er   niet op reageren. Ook Nivea heeft beschermingsproducten speciaal voor kinderen. Lijkt mij dat Zwitsal en Nivea geen rommel in hun producten stoppen, je zou het kunnen proberen bij je zoontje. Je hoeft hem niet meteen helemaal in te smeren, je probeert het uit op een klein plekje op bijvoorbeeld zijn bovenarmpje. Je hebt dan snel genoeg in de gaten of zijn huid op het product reageert. Je smeert hetzelfde plekje enkele keren in, met 1 tot 3 dagen weet je of hij er wel of niet op reageert. Kan deze week gemakkelijk met dat kwakkelige weer, dan word er toch niet buiten gezeten.

Mocht dat plekje dat je insmeert reageren dan heb je zijn zalf bij de hand om te stoppen.
Hopelijk helpt dit je een beetje, natalie

Terug
Bovenaan