Zoon 13mnd voor het eerst uit logeren

<p>volgende week gaat onze zoon voor het eerst bij mijn ouders logeren. Ik vind het nogal spannend ? </p><p>Hij is daar altijd goed op zijn gemak en heeft daar ook wel eens een middagdutje gedaan. Ook is hij al eens een middagje daar geweest, dat ging ook prima.</p><p>Maar ik denk dat iedere moeder dit zal hebben de eerste keer.... </p><p>Hebben jullie nog goede tips waardoor ik het makkelijker los kan laten ?</p><p> </p>
 
Wat vind je precies spannend? Mijn zoontje ging al voor het eerst toen hij 3 maanden was. Ik vond het vooral spannend of hij genoeg borstvoeding had, want dat had ik natuurlijk vooraf afgekolfd en hij kende toen nog geen kunstvoeding. De overige dingen vond ik niet echt spannend, maar misschien ben ik wel een moederloeder.. Heb zo genoten van een weekendje samen met mijn partner.
Succes en geniet er al van!
 
Geen ervaring nog ? kleine is nu 21 mnd, alleen soms paar uurtjes savonds bij schoonouders. Halen haar steeds gewoon op. Is ons eerste kindje, en ik heb eindelijk door dat ik moeite heb met loslaten. (Getriggerd door een helse bevalling en haar de eerste 3 dagen niet veel kunnen zien/vasthouden) dus we zijn er langzaam mee bezig met oefenen. Gezien we ook nog gewoon man en vrouw zijn, niet alleen papa en mama. Daten is belangrijk ?succes, ?
 
@CvdLB, ik vind het vooral spannend omdat het de eerste keer is en ik niet weet hoe mijn kleine man het zal vinden, of hij bijvoorbeeld wel normaal in slaap kan komen, omdat hij niet thuis ish bij pappa en mamma.. ik zou het vreselijk vinden om te horen dat hij helemaal overstuur zou zijn
@poepiemonstermamma, herkenbaar... ik kan ook niet echt loslaten wat dat betreft. Wij hebben ook de nodige hobbels gehad. Ik had een lelijke burnout tijdens mijn zwangerschap, met als resultaat een zeer gespannen baby vooral heel veel zijn mamma nodig had. Na mijn verlof heb ik ontslag genomen en ik ben dan ook thuisblijfmamma. Daardoor kon ik hem dat ook bieden, maar daardoor is hij ook nooit blijven logeren, omdat die noodzaak er gewoon niet was... maar loslaten in de nacht is dus wel een dingetje merk ik.. ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft 
 
Geniet ervan! Ik vond het ook spannend de eerste keer, maar dat was wel toen hij pas 2,5 mnd was. Wat ik vooral spannend vond was dat hij nog niet doorsliep toen en ook nog niet echt in een ritme zat.
Wat mij hielp is alles heel duidelijk opschrijven voor mijn ouders (was toevallig ook bij mijn ouders de eerste keer). Dus een schema met kopjes "slapen", "flesjes", dat soort dingen. Was weliswaar voor hen, maar het was misschien wel vooral om mezelf wat rust te geven ;). Onder al die kopjes schreef ik dan op waarvan ik dacht dat het belangrijk was om te weten. Dus hoe laat wat natuurlijk, maar ook dat hij misschien soms beetje moeilijk doet als ie naar bed moest, wat hij aan kreeg, hoe je hem rustig kon krijgen, etc. Mijn ouders hadden waarschijnlijk wel genoeg gehad aan gewoon flestijden enzo, maar het gaf mij veel rust.
Verder hielp het ook te bedenken dat mijn ouders mij en mijn broertjes prima groot gekregen hebben en ook wel weten wat ze aan het doen zijn.
Komt goed, hartstikke leuk voor hem!!!
 
Ze zullen met alle liefde voor hem zorgen, dus komt vast helemaal goed!
En beter hem op deze leeftijd laten wennen aan ergens anders slapen dan later. Anders wordt het alleen maar moeilijker ?
 
Ik lees mee. Mijn dochter is 10 maanden en heeft ook nog niet ergens anders geslapen (wel overdag). Opa en oma staan echt te springen, en wij willen het eigenlijk ook wel, al was het maar om eens een ochtend niet om 06:00 wakker te zijn (?). Ik ben ook een beetje bezorgd over dat het te veel is voor hén! 
Kun je je kind misschien eerst een hele dag bij ze brengen? Van 08:00-18:30 bijv. Dan kun je een beetje aan het idee wennen dat hij lang weg is, en als dat goed gaat, ook de nacht eraan vast plakken? Dit is momenteel mijn plan van aanpak. ?
 
Ja wat Minnie ook zegt is een hele dag misschien wel goed om te proberen. Want zoals ik het lees is hij daar af en toe een middagje geweest maar niet langer?  Mijn dochter is nu bijna 14 maanden en ze is ook nog nooit gaan logeren ergens.  Ze komt wel elke week een hele dag (of 2) bij mijn schoonouders en dat gaat heel goed. Ook met de 2 slaapjes overdag. Mijn schoonmoeder kan volgens mij niet wachten tot ze eens komt logeren maar ik merk dat ik er op de één of andere manier nog niet aan toe ben. Ik vind het ook heel moeilijk. Maar bij mij geen gekke dingen gebeurd tijdens de zwangerschap, bevalling of eerste weken.  Dus zo gek is je onzekerheid niet hoor. Ik denk wel hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker het wordt.  Een kindje van 3 maanden heeft het misschien nog niet helemaal door waar hij slaapt maar ene van ruim een jaar wel ☺ succes! 
 
Terug
Bovenaan