Zoon 13mnd voor het eerst uit logeren

Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik kwam op het idee omdat mijn vriend volgende week jarig is en ik hem een dag op pad wil nemen en mee uit eten. Vooral het uit eten is niet handig met de kleine, want die wil echt gewoon om 19.00 op bed liggen. En ik bedacht me idd... eens moet de eerste keer zijn. Mijn ouders wonen vlak bij, dus mocht het echt niet goed gaan, is hij zo opgehaald. En ik ga inderdaad alles opschrijven en ik zorg dat ik alles meeneem om zijn nachtritueel zoveel mogelijk hetzelfde te laten verlopen. Misschien dat dit dan meer duidelijkheid voor hem biedt en hij makkelijker kan slapen daardoor... zo spannend dit ? maar ook heel erg leuk om na een jaar weer eens langer samen te zijn en ook in de avond, nacht en ochtend echt samen
 
Ja het lijkt mij ook weer zo fijn inderdaad.. uiteten is bij ons ook al een paar maanden niet mogelijk geweest. Onze dochter ligt om voor 19.00 op bed. En haar meenemen is nu ook zo'n gedoe omdat ze nooit lang in zo'n stoel wil zitten. 
 
Mijn zoontje slaapt bij opa/oma of oom en tante beter dan thuis :) Dus ben niet snel bang anderen tot last te zijn inmiddels. Ook wordt hij vaak mega verwend met aandacht en vinden ze het alleen maar gezellig als hij met naar bed brengen nog even wat langer wil knuffelen ofzo. Vaak zijn kindjes best flexibel en passen ze zich aan aan een nieuwe situatie, zeker met bekende mensen. Gaat dus vast hartstikke goed en knap dat je ondanks je angst het toch wil gaan proberen!
 
Ik was in het begin ook zenuwachtig. Ons zoontje is daarna om de 4 maanden een nachtje bij opa en oma gaan slapen ? kunnen wij even bijtanken! 


hij geniet, opa en oma genieten en wij ook ?
 
Zo herkenbaar! Ik zag er ook tegenop, gewoon omdat ik het zelf lastig vond, niets wat mijn ouders niet zouden kunnen bieden. Daarbij had mijn moeder al best veel opgepast en kende dochterlief prima.  Bij ons ging er vanalles mis; oma plotseling opgenomen in ziekenhuis, waardoor mijn vader de zorg voor onze dochter kreeg (en dus appte met de vraag wanneer en hoeveel ze dan moest eten), toen het slechter ging met oma zijn halsoverkop mijn nog kinderloze schoonzusjes gekomen en ging ook opa maar ziekenhuis. Hij kwam wel weer naar huis, maar mijn moeder pas on 12 uur ‘s nachts. Dochter wilde niet slapen, dus heeft met opa tv gekeken en uiteindelijk tussenin geslapen. En ik? Ik kon alleen nog maar aan oma denken en ben volgende dag eerst naar ziekenhuis gereden en erna pas dochter gaan ophalen. Die had een fantastisch weekend gehad, met heeeeel veel aandacht...
Ik heb meteen geleerd dat dingen soms anders gaan dan we ze willen en dat het ook zonder die controle te hebben toch goed kan gaan. 
 
Mijn zoontje heeft het altijd goed naar zijn zin bij mijn ouders, hij is altijd direct op zijn gemak (meestal kijkt hij de kat uit de boom)
Ik vind het gewoon heel spannend, of hij zich niet verloren voelt ofzo...
Ik weet dat mijn moeder (die zal de "taken" uitvoeren) respect heeft voor onze keuzes (geen snoep/koek/zoet drinken of andere gezoete troep) en het strakke ritme wat ik mijn zoon bied, heb ik zelf ook gehad bij mijn ouders. Dus daar maak ik me absoluut geen zorgen om.
Mijn moeder is alleen niet zo'n knuffelaar, dit is ook iets wat ik echt heb gemist in mijn opvoeding en dat is iets wat wij onze zoon heel erg bieden, die lichamelijke affectie. Ik hoop dan ook maar dat mijn zoon zich geborgen voelt als hij daar is en bijvoorbeeld verdrietig wakker wordt of niet goed kan slapen door de hitte (wat hier ook moeilijk gaat,maar na 15 minuten kletsen valt hij toch in slaap,hij is toch gewoon thuis, dus dat is wel een verschil denk ik)
Ik schrijf verder alle praktische zaken op en ik zorg dat ik alle maaltijden meeneem, zodat mijn moeder het alleen maar hoeft te geven en niet hoeft stil te staan bij hoeveelheden ed. 
Pfff... wat vind ik dit spannend 
 
Die van ons ging met 6 weken al logeren en gaat regelmatig logeren als we s avonds oppas nodig hebben dus hij is het wel gewend, maar ik schreef inderdaad ook een briefje met tijden wanneer wat en wat belangrijk was. Al is de leeftijd wel een verschil natuurlijk. Je zou ook nog de 1e keer ervoor kunnen kiezen dat jullie kindje gewoon thuis slaapt en door degene die oppast bij jullie op bed gelegd wordt. Dat diegene weer naar huis gaan als jullie thuis komen.
 
Het is echt super gegaan! Hij heeft geen een keer gehuild om ons en hij heeft daar dus beter geslapen dan hij thuis ooit doet... in de middag gewoon 2,5 uur (en ik mag blij zijn met 3 kwartier ?) en in de avond van 18.30 tot 6.45.... ook iets meer dan thuis.. kleine heeft het heerlijk naar zijn zin gehad! 
Ik ben heel blij dat we tot dit moment hebben gewacht, dat onze basis sterk genoeg is, dat de kleine weet dat pappa en mamma echt wel terug gaan komen en dat opa en oma ook wel erg leuk zijn en het dus gewoon oké is!
 
Terug
Bovenaan