Zoon (7) wil alleen joggingbroeken aan

<p>Lieve mama’s, Ik heb jullie advies nodig.</p><p>Mijn zoon van 7 heeft een HEKEL aan spijkerbroeken. Het liefst draagt hij elke dag een joggingsbroek. Ik heb geprobeerd hem uit te leggen dat ik ook niet elke dag in joggingsbroek naar mijn werk kan en we hebben de afspraak dat hij op de korte dagen (woensdag en vrijdag) en in het weekend een joggingbroek aan mag. Vind ik zelf heel schappelijk, maar oke.</p><p>Omdat hij groeit als kool had ik 2 nieuwe jeans gekocht, maar die blijken totaal verkeerd. Er zit een ribbel gedeelte op het bovenbeen (vond ik wel stoer) en dat verschil in structuur trekt hij totaal niet. Dikke tranen als hij de broeken aan moet. Ik baal ontzettend want het waren dure broeken. Maar ik snap hem ook, kleding kan er voor zorgen dat je slecht in je vel zit, zeker wanneer je (zoals hij) erg sensitief bent.</p><p>Ik heb nu met hem afgesproken dat we samen naar de stad gaan om nieuwe spijkerbroeken te kopen die hij wél lekker vind zitten. En dat de regel verder gewoon hetzelfde blijft. Toch twijfel ik: ben ik te streng? Of juist te soft? Hoe zouden jullie hier mee omgaan?</p><p>Voor sommigen misschien een onzin vraag, maar ik heb nog een temperamentvol kind en trek de strijd die hier elke ochtend is echt niet…</p>

Heb dit precies zo gehad met een kindje op mijn werk enkele jaren geleden. Alle broeken die hij had, en dus niet fijn vond, waren vóór hem gekocht. Hij trok ze niet aan en wilde in zijn trainingsbroek/ joggingbroek naar school. Dit vonden we niet oke, joggingbroeken zijn voor thuis, naar school draag je nette kleren. Dus samen naar de stad gegaan en hem enkele broeken laten uitzoeken die hij wel fijn vond. Probleem was opgelost! 
Dus nee ik vind je niet te streng, vind op korte dagen in joggingbroek naar school al heel wat eigenlijk haha.
Je hebt trouwens ook veel leuke joggjeans tegenwoordig, daar zou ik eens naar kijken met je zoon! Zien eruit als een spijkerbroek (is het in principe ook) Maar zit zo lekker als een joggingbroek. 

Hallo, 
Inderdaad lijkt samen shoppen me een goed idee. En misschien kun je naar chino broeken kijken. Dat zijn toch nette broeken maar niet zo stug als een spijkerbroek. Ook zijn er jeans joggingsbroeken, ziet er uit als een jeans maar er zit veel stretch in en voelt zacht en soepel aan. 
veel succes!

Mijn dochter van 4 heeft dit ook, ze wil absoluut geen spijkerbroek aan. Dikke tranen als ze hem aan moest, dus die strijd ga ik gewoon niet meer aan. Ik koop geen spijkerbroeken meer. Nu begrijp ik goed dat er voor meisjes wellicht wat meer keuze is als alternatief, maar ook voor jongens heb je meer dan alleen een spijkerbroek of een joggingsbroek. Is misschien een Chino een goed idee? Die stof ik een stuk dunner dan van een spijkerbroek, maar heeft wel een nettere uitstraling. Ook een cargobroek is misschien een idee? Nu moet ik wel zeggen dat volgens de laatste trends een joggingsbroek helemaal hip is! Zeker als je hem combineert met een overhemd met sweater erover ziet het er erg leuk uit. 

Je bent nog schappelijk idd! Wij vinden het bij onze zoon van 1.5 al niks als hij in joggingbroek op pad gaat. De speeltuin kan ik nog net aan zeg maar ?
Misschien helpt het om af te spreken dat hij in nette broek naar school moet, maar bij thuiskomst z'n joggingbroek aan mag trekken? En idd samen gaan shoppen.
Mijn broertje was precies zo, maar die afspraak werkte wel. Hij rende ook meteen naar boven om zich om te kleden. Hij is nu bijna 30 en doet het nog, haha! 

Hoi! 
Mijn zoon heeft hetzelfde!!!houdt ook erg van joggingbroeken. Ik heb er best een aantal erg leuke! 
Ik heb ook altijd 2 leuke gewone spijkerbroeken, deze haal ik bij name it. Ze hebben bij deze winkel altijd een aantal speciale die superzacht zijn (net jogging)maar precies uitzien als spijkerbroeken blauw of zwart. Zijn hartstikke mooi! Absolute aanrader. Volgens mij zijn ze 36eu ong per stuk. Online weet ik de broeken niet op te zoeken per naam maar in de winkel vraag ik er altijd naar. 

Er zijn veel kinderen die best gevoelig zijn voor structuur/textuur van hun kleding. Het voelt voor hem gewoon echt niet lekker, dus ik zou hem niet (teveel) dwingen om spijkerbroeken te dragen.
Ga eens samen kijken wat wel fijn zit voor hem behalve een joggingsbroek. 

Ik vind dat er veel verschil in joggingbroeken zit. Je hebt de echte thuis versie maar ook hele leuke modelletjes die je prima naar school aan kan. Als ik kijk naar vriendjes van mijn zoon van 8 dan lopen de meeste in leuke hippe joggingbroekjes rond. Maar goed als je het niet wil hebben dan zou ik voor de jogg jeans gaan. Ze hebben bij sissy boy hele fijne zachte. 

Terug
Bovenaan