<p>Lieve mama’s, Ik heb jullie advies nodig.</p><p>Mijn zoon van 7 heeft een HEKEL aan spijkerbroeken. Het liefst draagt hij elke dag een joggingsbroek. Ik heb geprobeerd hem uit te leggen dat ik ook niet elke dag in joggingsbroek naar mijn werk kan en we hebben de afspraak dat hij op de korte dagen (woensdag en vrijdag) en in het weekend een joggingbroek aan mag. Vind ik zelf heel schappelijk, maar oke.</p><p>Omdat hij groeit als kool had ik 2 nieuwe jeans gekocht, maar die blijken totaal verkeerd. Er zit een ribbel gedeelte op het bovenbeen (vond ik wel stoer) en dat verschil in structuur trekt hij totaal niet. Dikke tranen als hij de broeken aan moet. Ik baal ontzettend want het waren dure broeken. Maar ik snap hem ook, kleding kan er voor zorgen dat je slecht in je vel zit, zeker wanneer je (zoals hij) erg sensitief bent.</p><p>Ik heb nu met hem afgesproken dat we samen naar de stad gaan om nieuwe spijkerbroeken te kopen die hij wél lekker vind zitten. En dat de regel verder gewoon hetzelfde blijft. Toch twijfel ik: ben ik te streng? Of juist te soft? Hoe zouden jullie hier mee omgaan?</p><p>Voor sommigen misschien een onzin vraag, maar ik heb nog een temperamentvol kind en trek de strijd die hier elke ochtend is echt niet…</p>