Zoon 9,5 week drinkt fles 23:00 niet..

<p>Hey allemaal,</p><p>Mijn zoontje is 9,5 week oud en heeft heel veel moeite met de laatste fles van 23:00 uur. Hier drinkt hij max 100cc leeg, maar dit is vaak minder zelfs. </p><p>In totaal krijgt hij 5 voedingen aangeboden van 150cc. </p><p>07:00-11:00-15:00-19:00-23:00</p><p>Niet alle flessen gaan leeg, maar meestal drinkt hij zeker 130cc tot 140cc. </p><p>Alleen bij de laatste fles van 23:00 uur moet ik hem wakker maken en drinkt hij dus al slapend een aantal slokken. ( spuugt hierbij ook soms mondjes terug, overdag niet ). </p><p>Hij komt ‘s ochtend tussen 06:00 uur en 07:00 uur en drinkt dan wel zijn fles leeg.</p><p>Kan ik zijn laatste fles afbouwen en zo ja, hoe? </p><p>Help! </p><p>Groetjes.</p><p>Ivana </p>

Dat hadden wij ook met onze dochter. Ze dronk toen nog 6 flessen en de laatste om 23u was altijd gevecht om haar wakker te houden. Toen in overleg met consultatiebureau die laatste fles laten vallen en de rest opgehoogd. Wij geven haar nu om 5,9,13,17,21 uur flessen. Die gaan allemaal goed, sommige laat ze wel wat staan en sommige dagen meer dan anders maar dat is normaal. 
Misschien kun je een beetje schuiven met de tijden? Of je probeert die laatste fles te geven voordat hij echt de nacht in gaat? Dan heeft ie twee flessen dichter op elkaar maar ja, als het dan beter gaat. Volgens mij moeten ze zo jong wel nog die 5 voedingen krijgen. En gaat ook vooral om hoeveel hij binnenkrijgt op een dag. 150ml keer zijn gewicht. Dat verdelen over flesjes. Maar ze mogen geen grotere fles dan 180+6 per keer dus dan zit je toch vaak op 5 voedingen. 

Dat hadden wij ook met onze dochter. Ze dronk toen nog 6 flessen en de laatste om 23u was altijd gevecht om haar wakker te houden. Toen in overleg met consultatiebureau die laatste fles laten vallen en de rest opgehoogd. Wij geven haar nu om 5,9,13,17,21 uur flessen. Die gaan allemaal goed, sommige laat ze wel wat staan en sommige dagen meer dan anders maar dat is normaal. 
Misschien kun je een beetje schuiven met de tijden? Of je probeert die laatste fles te geven voordat hij echt de nacht in gaat? Dan heeft ie twee flessen dichter op elkaar maar ja, als het dan beter gaat. Volgens mij moeten ze zo jong wel nog die 5 voedingen krijgen. En gaat ook vooral om hoeveel hij binnenkrijgt op een dag. 150ml keer zijn gewicht. Dat verdelen over flesjes. Maar ze mogen geen grotere fles dan 180+6 per keer dus dan zit je toch vaak op 5 voedingen. 

Dat hebben wij ook een tijdje gehad met onze zoon. Ik ben de fles in overleg met het CB wel aan blijven bieden, omdat hij 'm qua hoeveelheid nog wel nodig had. Toen ik op't punt stond om 'm toch te laten vallen, bedacht onze zoon opeens dat hij toch meer honger had. Toen klokte hij z'n laatste fles (van 210) in een kwartier slapend weg. Pas sinds een maandje geven we 'm niet meer. Hij is nu 7 maanden. Het kan dus ook een fase zijn. Misschien krijgt hij weer wat meer honger als hij weer een groeispurtje heeft of wat meer gaat bewegen. 

Ik geef dan wel bv.. 
Maar ik probeerde hem ook vaak nog te voeden om 2300 maar dat lukte gewoon niet.
Hij ligt nu lekker iedere dag om 19:00 in bed, hij kwam eerst een paar keer rond 5, toen 5 en nu om half 7 pas met 12 weken!
Overdag drinkt hij vaak om de 3a4 uur en zo komen we gewoon op 5 voedingen uit

Slaapt hij na die laatste fles wel door tot 6.00u? Dan is het toch niet zo erg dat hij maar 100cc drinkt? Hij heeft daar blijkbaar genoeg aan voor de nacht. Ik zou het dus lekker zo houden.

Ja, hij slaapt dan door en wordt wakker tussen 06:00 en 07:00, maar ik vraag me af of ik hem beter kan laten liggen na 19:00 of gewoon toch moet proberen te voeden. 

Terug
Bovenaan