Zoon staat met 6 maanden.

<p>Ik was benieuwd voor degene die dit “probleem” kennen hoe doe hier mee omgaan! Maar zoon is in sommige dingen wat vlotter. Momenteel is hij net 6 maanden en tijgert/kruipt rond, hartstikke leuk prima. Merk ook echt dat hij begint door te krijgen hoe hij je door nep huiltjes echt in de maling probeert te nemen. nu is mijn probleem meer dat hij wilt staan. Al een poosje, eerst liet ik dit niet echt toe, maar hij kan niet eens op schoot zitten zonder dat hij er een heel gevecht van maakt om te gaan staan. ook kan hij nog niet zelfstandig zitten maar als ik dit een beetje probeer te oefenen trekt hij zich door in staan stand. Hij word per week sterker en zou in principe al aan de hand kunnen staan. Ik vind dit wel dubbel, omdat jij nog niet eens kan zitten, en ik snap dat sommig kindjes vlot zijn, maar alles draait hier nu om, rustig zitten of liggen zit er niet meer bij. Ik twijfel of ik hier wat mee moet doen door middel van een loop stoel. Hij springt trouwens ook op en neer in slaapstand, niet door zijn knieeen zakken maar echt springen. Hij tijgert ook op handen en voeten stukjes. nu weet ik wat de algemene mening is van een loopstoel dus was ik benieuwd of er iemand ervaring hiermee heeft op zo een jonge leeftijd en hoe jullie hier mee omgingen, zeker omdat hij niets anders meer wilt.</p>

Met 6 maanden zou hij al aan de hand moeten staan ? Waarom dan? Baby's ontwikkelen zich echt op hun eigen manier hoor.. 

Mijn zoontje ging ook vrij snel staan en trok zich snel op. 

hij kon toen ook nog niet zelfstandig zitten. Dat ging hij ook pas doen dat hij van staand naar zitten ging. 

wij hebben hem nooit in een loopkar gezet. 

Hoi! Mijn zoontje doet dat ook sinds 6 maanden. "Staan" leek sowieso altijd zijn focus, hij was eerder geinteresseerd in staan dan in rollen (hij rolt nog steeds vrijwel niet, terwijl hij wel kruipt, zit, aan de hand loopt, overal tegenaan staat). Hij kon ook eerder staan dan zelfstandig gaan zitten inderdaad, maar dat komt vanzelf wel hoor. Heeft ook te maken met het versterken van de rugspieren, op een gegeven moment heeft hij op die plek (zijn rug) ook de kracht ervoor. Wij hebben vanaf het moment dat hij steeds begon te staan de box en zijn bed naar beneden gezet, zodat hij er in ieder geval niet uit kon vallen. En verder gingen we eigenlijk bestwel mee in zijn ontwikkeling. Hij focuste gewoon erg daarop en dat is ook leuk om te zien, maar nu heeft hij bijvoorbeeld het kruipen ontdekt ruim een maand geleden en merkt hij dat hij steeds harder vooruit kan - nou dat is ook super interessant ineens. Het nieuwste is dat hij aan de bank/de box/tafel staat en dan erachter is gekomen dat hij zelf kan lopen als hij die vast heeft - nu is hij daar dus weer veel mee bezig. Zou me geen zorgen maken over dat hij steeds wil staan terwijl hij andere dingen (nog) niet doet, komt vanzelf!
Wij hebben geen loopstoel. We lopen zelf veel met hem aan zijn hand, zet hem sinds kort soms achter een eetkamerstoel en die duwt hij dan door de kamer. Denk dat we binnenkort een blokkenwagen ofzo kopen, waarachter hij dan kan lopen. Ken overigens de heersende mening over een loopstoel ook niet, maar heb zelf het idee dat het niet perse bevorderlijk is voor je vloer haha. Maar als jij denkt dat dat een fijne oplossing is zou ik gewoon een loopstoel aanschaffen hoor!

Dank je wel! Fijn om te horen ?ik probeer er nu ook wel een beetje in mee te gaan omdat ik zoiets heb van: je kan het toch uiteindelijk niet tegenhouden! Alleen soms vind ik het wel moeilijk hoe ik er het beste mee kan omgaan! 

Mijn dochter wilde op schoot ook altijd staan. Ze maakte zich zo stijf als een plank. Wilde je haar op de billen zetten dan ging ze in protest. Ze was al vanaf het begin superstevig in haar benen. 
Het zelfstandig optrekken in de box kwam wel pas in maand 7 (kracht in armen) , stappen langs de tafel ging ook vlot daarna. Ze liep met 9 maand al een paar pasjes los en met 10 maanden maakte ze hele wandelingen. 
Je houdt de ontwikkelingen niet tegen. Maar wij hebben niet gekozen voor een loopstoel. De tijd gaat snel genoeg. En ze zullen sterker moeten worden voordat ze echt kunnen gaan lopen. 

Terug
Bovenaan