Zoon staat met 6 maanden.

Mijn zoon is nog niet zo oud als die van jou (2 maanden) dus kan daar niet over mee praten maar ik zou hem niet in een loopstoel zetten. Zie is deze link 
https://www.consumentenbond.nl/kind-en-veiligheid/liever-geen-loopstoel
Mijn moeder werkt op CB en vertelde mij dit.

Mijn zoontje is ook erg van het staan, al met een paar maanden oud wilde hij graag staan op schoot.
Hij is nu bijna 8 maanden en blijft zelfstandig zitten, kruipen doet hij nog niet, maar als je hem optrekt aan zijn handen blijft hij ook goed staan .
Ik zou een loopstoel afraden!!! Die dingen zijn super slecht voor de heupen. Ik had het hier pas met mijn collega fysio over en die gaf dat ook aan

Ik zou je zoontje lekker laten ontdekken. Die van ons stond ook met 6 maanden en soms lukte het wel en de andere keer niet. Dan kunnen ze boos worden inderdaad, maar daar doe je vrij weinig aan. Ik ben wel van het aanmoedigen en natuurlijk is het leuk om je kindje met spelletjes te stimuleren, maar wij hebben hem eigenlijk altijd zelf alles laten ontdekken. Goed voor z’n zelfvertrouwen ? 
Een loopstoel hebben wij nooit gedaan omdat het wordt afgeraden door professionals. Een karretje om achter te lopen vond hij wel geweldig! 
Wat hier ook een grote hit was, waren autootjes die zelf konden rijden. Dus dat je er bijvoorbeeld bovenop moest drukken en dan rijdt hij vooruit. Hij vond het geweldig en kroop de hele kamer rond achter die dingen aan. Met een bal (of ballon, maar daar kijk ik altijd mee uit) kun je ook leuke spelletjes doen. 

Ik zou je zoontje lekker laten ontdekken. Die van ons stond ook met 6 maanden en soms lukte het wel en de andere keer niet. Dan kunnen ze boos worden inderdaad, maar daar doe je vrij weinig aan. Ik ben wel van het aanmoedigen en natuurlijk is het leuk om je kindje met spelletjes te stimuleren, maar wij hebben hem eigenlijk altijd zelf alles laten ontdekken. Goed voor z’n zelfvertrouwen ? 
Een loopstoel hebben wij nooit gedaan omdat het wordt afgeraden door professionals. Een karretje om achter te lopen vond hij wel geweldig! 
Wat hier ook een grote hit was, waren autootjes die zelf konden rijden. Dus dat je er bijvoorbeeld bovenop moest drukken en dan rijdt hij vooruit. Hij vond het geweldig en kroop de hele kamer rond achter die dingen aan. Met een bal (of ballon, maar daar kijk ik altijd mee uit) kun je ook leuke spelletjes doen. 

Je kindje zal nog wel vaker iets gaan doen waar jij als ouder nog niet aan toe bent. 
Volg je kindje, laat hem lekker oefenen met staan als hij dat wil. Geen probleem toch?

Terug
Bovenaan