<p>Hoi allemaal</p><p>Het moet me even van het hart.</p><p>Ik heb een samengesteld gezin en heb 2 kindjes uit een vorige relatie. De jongste van die 2, nu bijna 6 jaar, komt niet graag naar mij.</p><p>Ik probeer het echt te filteren, maar ik kan niet ontkennen dat het steeds moeilijker en pijnlijker wordt. Dit is al van de scheiding zo, nu zo’n 3 jaar. Hij zegt het dus al lang!</p><p>Ik dacht altijd dat hij niet beter wist omdat zijn vader in het huis is blijven wonen waar hij geboren en opgegroeid is. Ook heb ik heel veel achtergelaten: zijn vertrouwde speelgoed, bed, enz.</p><p>Maar nu zou dat toch voorbij moeten zijn?</p><p>Hij heeft hier echt zoveel leuke dingen. Eigenlijk alles wat z’n hartje begeert.</p><p>Ik probeer ook echt mijn aandacht over alle kindjes goed te verdelen. Zo krijgt ook hij echt tijd apart met mij: spelen, een slaapverhaaltje voorlezen, enz.</p><p>Het enige wat ik wel verlang, is dat hij luistert. Ik ben een strenge mama, maar het is niet zo dat mijn andere kinderen daar ‘problemen’ mee hebben. Dus ik vind dat mijn opvoeding best wel oké is.</p><p>Daarenboven is zijn vader meer niet thuis dan wel. Hij is vaak bij zijn plusmama of bij zijn grootmoeder.</p><p>Én de papa slaagt er ook in om hem echt te vergeten! Bv. De oudste had wel verkleedkleren met carnaval en hij kon als enige, zonder verkleedkleren naar school. Of papa had geen centjes voor zijn verjaardagscadeau. Mijn hart brak toen ik zulke dingen hoorde, maar het deert mijn zoontje niets.</p><p>Nog steeds loopt hij hier wat afwezig en ongelukkig rond en juicht hij wanneer ik aankondig dat hij de volgende dag naar papa moet.</p><p>’joepie eindelijk naar papa!’</p><p>Even ter verduidelijking, mijn oudste kind gaat niet graag naar papa. Maar ze gaat gewoon hier anders mee om. Zo zal ze dat niet tegen papa zeggen en weet ze ook waarom ze week om week wisselt.</p><p>Hij was een ongewenst kind (voor de papa), ik heb dus de zwangerschap en die eerste 2,5 jaar echt alleen voor hem er geweest. En daarom kwetst het nu eens zoveel dat ik gewoon na al die moeite en liefde opzijgeschoven wordt door een eikel en zijn nieuwe partner (geen problemen met de plusmama btw).</p><p>Zijn er nog mensen die in zulke situatie zitten? <br />Ik vind het echt moeilijk. Wat kan ik doen, zodat hij wel graag bij zijn mama is?</p><p> </p><p>Groetjes</p><p> </p>