Zoon van bijna 12 maanden drinkt niet uit (tuit)beker

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Mijn zoontje van bijna 1 jaar wil niet uit een tuitbeker drinken. De flessen moeten er nu af, maar hij moet tussendoor wel drinken. Van het cb moet hij uit een gewone beker drinken maar dat lijkt me geen goed idee. Zodra hij een beker vast heeft, gaat hij ermee schudden. </p><p>Hebben jullie ideeën over wat voor soort beker fijn/handig is om uit te gaan drinken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.</p><p> </p><p>Groetjes Kim</p>
 
Rietjes beker, ook veel beter voor de tanden.
Moeten ze ook oefenen hoor, maar je hebt nog tijd. Bij mijn zoon uiteindelijk net voor zijn 2e verjaardag alle flessen vervangen door een bekertje of rietjes beker. Is heel geleidelijk gegaan. 
 
Munchkin beker is een aanrader! Het is eigenlijk een normale beker met een deksel erop. Anti lek. En hij leert al hoe je uit een beker moet drinken. Is de stap naar een normale beker ook kleiner. Wel moet je hier een beetje geduld mee hebben, ze moeten erachter komen hoe deze beker werkt. Voor ons is ideaal en nu bijna 2 jaar en Sri nu alleen nog uit een gewone beker.
 
Munchkin 360 graden miracle beker inderdaad!! Hele grote aanrader mijn dochter drinkt vanaf 10 maanden hieruit. In het begin moet je even op zachte gedeelte duwen met je vinger dan komt het drinken eruit en hebben ze heel snel door dat ze moeten zuigen om te drinken. 
 
Mijn zoontje was pas 1,5 toen hij het accepteerde had alle tuitbekers drinkbekers die je maar kon bedenken en geen enkele wou die hebben uiteindelijk is vanzelf gegaan ... eerst tuit met zachte speen daarna na harde tuit ik had een heel eigenwijs ventje laat je nier zoveel wijs maken door cb ieder kind is anders en ontwikkeld op zn eigen manier 
 
liefs
 
Wat soms fijn is om te leren drinken uit een gewone open beker, is door er yoghurt in te doen ipv gewoon drinken, dat gaat net een tandje langzamer en is minder geknoei.
 
Munchkin is inderdaad een aanrader! Mijn zoon van 15 maanden drinkt alleen maar uit deze beker, krijgt geen fles meer.
tuitbeker of rietsjesbeker kan leiden tot slissen.. normale beker met rand is beter
 
Slissen bij een rietjes beker? Mijn zoontje liep bij de logopedist icm een lichte articulatie stoornis en mogelijk slissen en daarbij werd de rietjes beker als prima drinkbeker gezien naast een gewone beker. Ook het dochtertje van een vriendin moest juist uit een rietjes beker gaan drinken omdat ze veel kwijlde. Drinken uit een rietjes zorgde juist voor een goede ontwikkeling van de mondspieren.
Maar goed, ik ben zelf geen logopedist.
Oh en drinken uit een bekertje terwijl ze in bad zitten. Geen geknoei, want alles is toch al nat.
 
Terug
Bovenaan