Zoon van bijna 12 maanden drinkt niet uit (tuit)beker

Wij hebben een rietjesbeker (van de kruitvat met handvatten om zelf vast te houden) hier kan hij zelfstandig uit drinken. Tuitbeker snapte hij ook niets van. Verder oefenen we met drinken uit een gewone beker. 
 
Wij zitten hier met het zelfde probleem  Onze dochter vertikt het om uit een tuit of normale beker te drinken mits er melk inzit. ??? En een rietje snapt ze niet... 
Het cb kwam met het idee om dan in bad of onder de douche te oefenen met drinken.  Als er dan gemorst wordt is het niet erg. En doe het zelf voor. Bij ons werkt het?
 
Hier gelijk over gegaan naar een normale beker maar wel met handvaten om makkelijker vast te houden. 
Het is wat geknoei en gedweild in het begin maar hij is nu 1,5 en drinkt zonder te knoeien uit een normale beker.
Verder laat ik hem er niet mee lopen en zet het weg als hij heeft gedronken waardoor hij niet de kans krijgt er mee te gaan spelen. 
 
Ik hoor goede verhalen over de OXO Tot beker van vrienden. Heeft een bepaald ontwerp waardoor je kindje zelf leert te drinken (techniek van uit een gewone beker drinken), maar het geen "open" beker is en je kunt instellen hoeveel eruit komt bij het drinken. Gewoon online te kopen!
 
Ik heb ook maar een munchkin 360 beker gekocht, maar mijn dochtertje is er bang voor. Heb ik dat... Dus blijven voorlopig maar op de Difrax oefenbeker.
 
Hier ook de muchkin 360. Oma had het binnen een minuutje onder de knie bij hem door er een beetje drinken bovenop te doen zodat hij doorkreeg dat het om drinken ging. 
 
Wat hier al gezegd wordt Münchink echt super. Onze dochter dronk er met 11 maanden al uit en met 15 maanden mede door deze beker al uit een gewone beker. 
 
Terug
Bovenaan