Zoon vs Dochter

Hallo Allemaal,

Voelt een beetje vreemd om dit onderwerp te beginnen maar goed...

Volgens Japanse wetenschappers hebben vrouwen die voor hun 12e jaar ongesteld zijn geworden, meer kans op het krijgen van een dochter.

(Zie link hieronder)

http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-worden/Vruchtbaarheid/Vroeg-ongestelde-meisjes-krijgen-later-vaker-dochter.htm

Zijn er hier moeders die dit kunnen bevestigen???
Daarnaast wordt mij links en rechts gevraagt of ik een voorkeur heb voor het geslacht van ons kindje...

Uiteraard vind ik het niet belangrijk als het maar gezond is.. Zijn hier vrouwen die wel een sterke voorkeur hebben??



 
Ik kan het niet bevestigen, ik was ouder, 14 geloof ik en ik heb een zoon... Wij hebben iui gehad, ik wilde mijn Gyn wel eens vragen of je met iui meer kans op een jongen hebt. Ik denk dat we nu ook weer een zoon krijgen, mijn theorie is als volgt:

'jongenszaadjes' zijn sneller dan 'meisjeszaadjes' maar deze laatste overleven langer. Bij iui wordt het zaad precies op t goede moment naast t eitje gelegd, dus lijkt mij dat de snellen dan meer kans op succes hebben????

Haha misschien onzin, geen idee.

Ik kan je dus niet helpen... Ik heb geen voorkeur, een meisje is nieuw voor ons en aan de kant van mijn man zijn überhaupt nog geen meisjes geboren. Voor mijn schoonouders zou dit hun laatste kans op een kleindochter zijn. Een jongen lijkt me voor mijn zoon ook weer geweldig, we hebben alles hier in jongensvorm in huis en ik vind mijn zoon de mooiste stoerste en liefste van de hele wereld, daar wil ik er nog wel 1 van... Dus wat het ook wordt het is meer dan welkom!!
 
Ha Mickey,

Jou theorie klopt inderdaad. Men ziet ook vaak dat hoe langer je bezig bent hoe meer jongetjes er worden geboren. Je begint steeds meer op het juiste moment te mikken. Wat met een IUI natuurlijk helemaal zo is!

 
Kan het niet bevestigen...was een jaartje of 15..;)
Maar we hebben nu een dochter...een broertje zou leuk zijn maar ook een meisje is welkom..hihi of terwijl t maakt ons niets uit!
Heb altijd gezegd als ik ooit maar een meisje krijg..;) en die heb ik dus nu maakt het niet meer uit..!!!
Ik hoop dat het gezond is en dat is toch echt het allerbelangrijkste...
haha trouwens door die onderzoeken had ik al kunnen weten wat we krijgen!!! Afgelopen maandag belde de professor vanuit nijmegen (radboud) en die vroeg nog wil je weten wat het wordt! maar we hebben het bij een verrassing gelaten!!
Dus in november zullen we het weten!!
 
ik heb nog geen kinderen dus weet niet of de theorie klopt, maar ik ken zoveel mensen met een meisje en een jongen, dus ik weet het nog net zo niet, of het klopt...

mij maakt het niet uit, ik denk er wel over na, maar het verschilt van dag tot dag. ik wacht het gewoon af nog ong 9-10 weekjes, want ik wil het wel weten!!
 
Dat is idd het enige echt belangrijke, als het maar gezond is!! Ik had bij mijn zoon heel sterk het gevoel dat het een meisje werd, ik kon me niet anders voorstellen... Ik was stomverbaasd bij de 20 wkn echo :)) maar beslist niet minder blij.

Die Chinese voorspeltabel klopte bij mij ook niet de vorige x. Nu zou het volgens die tabel een jongen worden, ik denk ook dat we een kereltje krijgen, zie m'n theorie hierboven. Ben erggg benieuwd!
 
Haha erg grappig om al die reacties te lezen. Maar Mickey zoals jij het brengt krijgen wij dus een meisje :) (Ik zal je uitleggen waarom)

Wij zijn bevoorrecht met het feit dat wij eigenlijk eerder zwanger zijn dan gepland. Mijn vriendin had een vrij zware pil, dus is ze in December gestopt om haar lichaam weer te herstellen. Tot Mei zouden wij op een andere manier veilig vrijen, maar dat schoot er nog wel eens bij in.

"Ach van die paar keer raken we echt niet zwanger"... hoorde ik mijn vriendin nog zeggen

Uiteraard is het van harte welkom en hebben wij het geluk dat we niet de zorgen hebben of het allemaal wel wil lukken. Wij hebben dus ook niet hoeven meten en dergelijke.

Volgens jou theorie heb je een grotere kans op een jongen als de “jongenszaadjes” precies op het juiste moment naast het eitje gelegd worden….

Laat ik nou toevallig al mijn hele leven overal te laat voor zijn… ;)
 
Terug
Bovenaan