Zoontje 1,5 met pot mee laten eten

Ons zoontje van 16 maande eet inderdaad ook gewoon mee.  Eigenlijk alles wat wij eten behalve zondag op de patatdag. Ik voeg geen zout toe, al zit het wel eens in een sausje uit een pakje. Maar hij krijgt niet zoveel saus. Verder eet hij wraps en bami etc ook mee, maar zonder sausje.
 
Hoi, 
Onze dochter van 12 maanden eet ook zo goed als met de pot mee. 
Meestal schep ik haar eten eruit voor ik sterke kruiden of zout toevoeg. 
Als we wat eten wat deels niet geschikt is  doe ik er voor haar gewoon iets anders bij. Bijv half aardappeltje met vis en een stukje avocado erbij. Vreemde combi soms, I know.. Maar zolang het gezond is en ze het lusten wy not ?
Beetje improviseren. Zolang je geen lastige eter hebt zou ik het jezelf niet moeilijk maken hoor?
 
Ah wat een super goede tips allemaal :)!
Als ik het zo lees ook veel herkenning eigenlijk hoe ik nu ook al doe als ik zijn eigen prakkie maak met zelf tomatensaus maken van veel groente en dan pasta en vlees/vis toevoegen.
In onze eigen pasta toch meer gebruik van kruiden of bijv pesto waardoor ik dan terughoudend ben om hem dat te geven. Als hij hapjes van ons krijgt eet hij alles wel met smaak op.
Gelukkig totaal geen moeilijke eter dus misschien eens een week proberen en dan beetje op de kruiden/zout letten of iets later toevoegen en dan kijken hoe het gaat!
Ik ga ook eens naar de kookboeken kijken!
 
Terug
Bovenaan