Zoontje 10 mnd elke nacht huilend wakker.Tips?

Hoi allemaal. Mijn zoontje van bijna 10 maanden houdt ons sinds 6 weken ’s nachts wakker. Hij gaat eerst jammeren en dan huilen. Wij troosten hem in zijn kamertje, soms schone luier en slokje water en weer in bed, maar zodra hij ligt gaat hij weer huilen. Laten huilen werkt niet, hij raakt alleen maar meer overstuur. Afleiding helpt wel (bijvoorbeeld een speeltje laten zien), maar slapen daarna ho maar… Zelf tussen ons in (wat eigenlijk echt tegen ons principe is, maar we toch een keer geprobeerd hebben) helpt niet, hij wil gewoon niet liggen. Het enige wat echt helpt is een klein flesje melk (90/120cc), hierna slaapt hij vrijwel meteen weer. Hij krijgt genoeg te eten ’s avonds (avondeten, toetje en voor het slapen gaan om 1900 uur een papfles). Ik houd mij vast aan het feit dat dit een fase is en dat hij ’s nachts een hoop te verwerken heeft, maar we raken inmiddels wel een beetje oververmoeid. Wanneer gaat hij weer doorslapen…..Herkent iemand dit? En hebben jullie nog tips?
Bedankt alvast!
 
hallo

ik heb zelf geen ervaring met een kindje van 10 maanden,
maar mischien helpt het als je voordat je zelf naar bed gaat hem nog even een flesje melk geeft?
 
Weet je zeker dat hij genoeg heeft?
zeker als je zegt dat hij in de nacht nog een fles krijgt, ben ik toch bang dat hij te weinig krijgt.
wat ik doe als mijn dochter snachts huilt (nu 1, en gelukkig is dit maar een paar keer voorgekomen) dan loop ik naar haar toe geef haar een speentje nadat ik haar heel even getroost hebt.
dit werkt voor mijn dochter wel.
misschien ook iets voor jou zoontje?
 
Bedankt voor jullie reactie. Hij heeft geen speentje meer (die weigerde hij opeens), dat was idd altijd erg handig 's nachts.

Ik had het idee dat hij wel genoeg te eten krijgt, maar misschien zit hij in een groeispurt oid. Gisteravond was het al om 2300 uur raak (flesje 120 cc gegeven) en vervolgens weer om 3.00 uur. Na even troosten kwam hij vervolgens weer om 3.30 uur. Hij ging pas slapen na een flesje van 90cc. We gaan nu proberen om een hele fles te geven als hij aan het begin van de avond komt, maar ik ben bang dat hij dan alsnog een paar uur later weer komt. En dat het een gewoonte wordt die we er weer moeilijk afkrijgen....


 
Mijn zoontje is ook 10 maanden en heb precies de zelfde ervaring. Hij krijgt nu sinds 1 week kant en klaar pyjama papje lekker doorslapen. En sinds dien gaat het stukke beter. Mijn zoontje kon niet tegen rijste bloem, en dit gaat super goed.
 
mijn dochtertje van 6 maanden heeft dit nu!
Ik heb nu zelfs een extra fles melk in de dag gepropt, want ik dacht ook dat ze te weinig at. Savonds rond 22.00 uur drinkt ze een hele fles pyamapapje (=250 ml) en toch komt ze snachts voor voeding.

Normaal sliep ze zo 12 uur op het pyamapapje. Ik moet wel zeggen dat ze heel erg bezig is met haar tandjes, staan er 2 op doorkomen (de 1e). En heeft savonds wat verhoging.
Troosten werkt alleen als ze in mijn arm hangt en ik rond loop maar zodra ze gaat liggen is het krijsen, totdat ze een flesje melk heeft gehad en dan is ze weer ff zoet voor een aantal uur en dan komt ze weer. Ik ga er ook maar vanuit dat het een fase maar ik wordt er wel moe van vooral nu mijn man nachtdienst heeft, en ik dus de nachten ook niet doorslaap ik ben gewoon een zombie op werk ;(
 
Ik zit nu midden in hetzelfde. Het enige dat helpt is een fles melk, hoewel ze dus overdag echt genoeg krijgt.
Vanavond heb ik een extra schepje pap in de fles gedaan, kijken wat er vanacht gebeurt......
Ik weet ook niet wat het is ,maar ze heeft duidelijk honger. Na de fles wrijft ze meteen weer in haar ogen en wil ze terug haar bed in.
Ik heb ook maar bedacht dat het een fase is. Ze krijgt tanden, is overdag heel actief met kruipen en optrekken, dus ze verbrandt ook veel.
Vrijdag naar CB, dus misschien hebben zij er nog een tip of theorie over.
Vooralsnog ga ik maar op m'n gevoel af en hopen dat het snel over gaat. M'n nachtrust is niet meer wat het geweest is in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan