Zoontje 10 mnd elke nacht huilend wakker.Tips?

hoi

Mijn dochter is 10 maanden en heeft dit hetzelfde. Nou heeft ze nog nooit doorgeslapen maar kwam altijd al 2 keer per nacht...de afgelopen nachten komt ze bijna elk uur. Ze is nu niet lekker, grieperig en de tanden komen door. Zit er zelf ook helemaal doorheen. Moet het alleen doen en zit elke dag als een zombie op het werk. Heb alles geprobeerd. Pyjamapapje, bedje anders neerzetten, donkere gordijnen, bij me in bed nemen..heb zelfs een helderziende mijn huis laten zuiveren...maar niets helpt.......
 
Hoi,

Ik HAD precies hetzelfde, totdat er een verpleegkundige van het Cb langskwam en door middel van praten zijn we erachter gekomen dat Mirthe nooit geleerd heeft zelfstandig in te slapen...
We kregen de 5-minuten-regel, laten huilen, elke 5 minuten naar haar toe, opnieuw instoppen, aai over haar hoofd en welterusten zeggen en weer weggaan.
Tip: geen lamp aan, tijd dat je bij je baby bent niet rekken, hou het kort en krachtig.

Ik kan je verzekeren dat je een paar K..nachten en dat je waarschijnlijk zelf zit te huilen in je bed, want het is zooooo zielig....

Soms duurde het wel bijna 2,5 uur! pfff je bent gebroken maar..... het is over!!!!

Mirthe heeft een heel ander slaappatroon gekregen en slaapt ook overdag veel beter in!

Mirthe is nu 8,5 maand, dus wie weet zit je in een hele andere fase maar dit is de tip die ik je kan geven en die bij ons een wereld van verschil heeft gemaakt!

Succes,

Gr sabina
 
Hoi,

Ik zie dat mijn laatste berichtje helemaal niet geplaatst is! Dan maar even opnieuw....

Bedankt voor jullie berichtjes! Onze kleine had (opeens) een week doorgeslapen en daarna begon het weer van voor af aan. Over de 5 minuten-regel had ik al vaker gelezen, maar nooit toegepast. Nu dus wel (bedankt Sabina)... en het werkte idd! De eerste keer viel hij na ruim een uur in slaap (was wel woest overigens!), de tweede keer na 40 minuten en vannacht heeft hij weer doorgeslapen. Ik merk aan mezelf dat ik me er helemaal goed bij voel en er voor ga! Ik ben dus ook van plan om de komende tijd op dezelfde manier verder te gaan als hij wakker wordt (en er verder niets aan de hand is natuurlijk). Volgens mij is hij er aan gewend geraakt dat mama of papa bij het minste of geringste naast zijn bedje staan. Kan hij ook niets aan doen.

Wellicht ook iets voor de andere dames om te overwegen?
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan