Zoontje drinkt flessen niet leeg

<p>Hi,</p><p>Ons zoontje van 2,5 week drinkt de flessen niet leeg. Hij krijgt 6x 120ml. Hij drinkt soms wel 120 maar soms ook 100 of 110. Hij groeit wel goed.</p><p>Toch maak ik me beetje zorgen. </p>

Is dat ook niet heel veel? Onze zoon dronk rond die leeftijd ook nog geen 6x130cc. 
Gewicht x 150cc / aantal voedingen is de richtlijn dacht ik.

[quote quote=10198513]Is dat ook niet heel veel? Onze zoon dronk rond die leeftijd ook nog geen 6x130cc. Gewicht x 150cc / aantal voedingen is de richtlijn dacht ik.[/quote]
Geen idee. Het bureau heeft ons dit gezegd?. Hij spuugt na de fles ook een mondje steeds terug, sinds vandaag.

Als hij goed groeit, welk gedeelte maak je je dan precies zorgen over?
Je kindje geeft het zelf aan als hij genoeg heeft hoor! Niet proberen meer er in te krijgen als hij niet meer wil.

Denk dat het ook veel te veel is. Op die leeftijd dronk onze dochter misschien net 60 ofzo. Maar als hij gewoon groeit hoef je je nergens druk om te maken! :) 
(weet natuurlijk niet hoe groot en zwaar hij is, denk dat Mn dochter sowieso kleiner was. Ze woog 2715 gram bij geboorte en was 47 cm) 

Ik geef borstvoeding. Mijn zoontje is nu drie maanden en geen idee hoeveel hij nu drinkt of hoeveel hij twee maanden geleden dronk. Hij geeft altijd flink wat melk terug. Maar hij groeit goed en is bijna altijd vrolijk. 
Als jouw zoontje zijn flessen niet leeg drinkt heeft hij waarschijnlijk gewoon genoeg. Baby’s weten dit prima aan te geven, daar heb je het cb niet voor nodig. Pas als hij langere tijd niet aankomt of afvalt mag je je zorgen gaan maken. 

Klopt precies wat sjem zegt qua richtlijn. Als ie ouder wordt gaan de ml per kg wel omlaag, tot 100 ml per kg bij 6 maanden. Maar dat blijft een richtlijn, niets meer dan dat. Een goede groei en tevreden baby zegt alles.
Je zoontje geeft precies aan hoeveel hij nodig heeft. Pushen om de fles leeg te drinken moet je niet willen. 
Sinds mijn tweede is mijn relatie iets minder goed met het consultatiebureau. Mijn zoontje was een zeer forse baby (behoorde tot de zwaarste 1% van de baby's) bij volledige borstvoeding en daar werd niets van gezegd omdat het borstvoeding was. Mijn dochtertje behoorde tot de zwaarste 5%, ook borstvoeding, en dat was toch echt niet goed. Ik moest minder geven. Nooit geweten hoeveel ze kregen en dat vond ik ergens wel fijn. Het is maar net wie je voor je hebt en hoe nodig ze het vinden iets te zeggen. Mijn zoontje is inmiddels een heel slank kindje. Mijn dochtertje is hard op weg haar babyvetjes eraf te kruipen.

Terug
Bovenaan