Zoontje drinkt flessen niet leeg

Maak je geen zorgen! Onze zoon (nu 6 maanden) liet en laat nog steeds heel regelmatig wat staan. Dan heeft hij gewoon genoeg gehad. Hij heeft ook periodes gehad dat hij matig dronk, om het een paar weken later in volle vaart weer in te halen. 
Pas als ze niet groeien, ontevreden zijn of standaard de helft of meer laat staan, zou ik me zorgen maken. 

[quote quote=10198530]Denk dat het ook veel te veel is. Op die leeftijd dronk onze dochter misschien net 60 ofzo. Maar als hij gewoon groeit hoef je je nergens druk om te maken! ? (weet natuurlijk niet hoe groot en zwaar hij is, denk dat Mn dochter sowieso kleiner was. Ze woog 2715 gram bij geboorte en was 47 cm)[/quote]
Hij was met geboorte 50cm en 2960 gram. Nu 3420 gram waarvan 330 gram in een week bijgekomen. 

Bij dit gewicht is 6x120 echt nog teveel. Mijn zoontje van 8 weken (5,4 kilo) krijgt dit en zelfs hij heeft af en toe nog moeite om de flessen leeg te krijgen.

3,5 x 150 = 525 ml per dag. Dat delen door 6 voedingen is nog geen 90 ml per voeding. Op deze leeftijd zou hij ook prima nog 7 of 8 voedingen mogen, dan wordt het nog minder per fles.

Het feit dat hij spuugt geeft wellicht ook al aan dat het teveel voor hem is. Dus zeker niet forceren om zijn flessen leeg te krijgen.

Terug
Bovenaan