Zoontje hevige koorts

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ons zoontje heeft sinds gisteren best hoge koorts (rond de 39,8) en slaapt nu heel veel maar merk nog geen verbetering. Heeft iemand misschien tips of ervaringen? Vooral nu in corona periode wat onwennig.</p><p>Hij is nu 17 maanden oud. Drinkt wel maar wilt niet echt eten (beetje pap gehad en fruithapje) verder de hele tijd huilen en soms even rustig tv kunnen kijken. Slaapt in een slaapzak maar met korte mouwtjes nu even.</p>
 
[quote quote=10416873]Hoi iedereen,Ons zoontje heeft sinds gisteren best hoge koorts (rond de 39,8) en slaapt nu heel veel maar merk nog geen verbetering. Heeft iemand misschien tips of ervaringen? Vooral nu in corona periode wat onwennig.Hij is nu 17 maanden oud. Drinkt wel maar wilt niet echt eten (beetje pap gehad en fruithapje) verder de hele tijd huilen en soms even rustig tv kunnen kijken. Slaapt in een slaapzak maar met korte mouwtjes nu even.[/quote]Hoi Wemby,

Ik zou hem sowieso een zetpil geven, mocht je dit nog niet gedaan hebben..
Verder is drinken belangrijker dan eten.
Ik zou wel de huisarts bellen , Corona periode of niet☺️
Dat hij veel slaapt is normaal , is ook goed voor zijn herstel.
Meer dan een zetpil om de6 uur kun je denk ik niet doen, maar hem gewoon wat vertroetelen.
En niet te warm aankleden uiteraard..

Maar ik zou toch gewoon de huisarts even bellen.
Hopelijk heb je er wat Aan
Veel beterschap voor je zoontje ! Hopelijk voelt hij zich gauw betrr
 
Idd gewoon elke 6 uur een zetpil, doen hoor! Door een zetpil voelen ze zich wat beter en daar help je je kindje echt mee. Vaak is het maar 1 a 2 dagen zo extreem, die koorts. En daarna zijn de zetpillen niet meer nodig, of evt. alleen nog eentje voor de nacht.

Verder gewoon in de gaten houden of hij genoeg plast. Dat is het enige wat belangrijk is. En kijk wat hij wel eten wilt. Meestal gaat fruit wel goed (eventueel knijpfruit of een potje, dat eten ze vaak zomaar weg) of een beetje yoghurt of een rijstewafel lukt vaak ook wel. Geef je nog opvolgmelk? Anders dat 2 a 3x per dag, dat is al een hele maaltijd.

Drinken is belangrijk, eten kunnen ze gerust een paar dagen zonder.

De huisarts kun je bellen, maar die doet echt niks zolang je kindje nog plast en de koorts niet boven de 40/40.5 komt. Zodra dat zo is, moet je wel echt direct bellen.

Mijn dochter was met 3 maanden behoorlijk ziek, ze dronk 300cc per 24 uur, een hele week. En ze spuugde dan ook de helft weer uit. Ze was nog zo klein en ik was écht ongerust, maar de huisarts zei: zolang ze nog één klein plasluiertje per 24 uur heeft is ze niet uitgedroogd en doen wij niks!

Dus de huisarts grijpt pas in als je kindje dreigt uit te drogen of bijv. antibiotica nodig is, verder kan hij ook niks doen voor je.
 
Dank jullie voor de snelle reacties!
ja zetpillen doen wonderen. Ineens gaat ie dan weer kletsen en rommelen.koorts is nog niet gezakt maar drinkt genoeg en veel plasluiers dus dat zit goed. Dan inderdaad maar afwachten en vanavond weer even de temperatuur opmeten.
?
 
Daarnaast kan een lauw badje ook wat verlichting geven. Zielig heh als ze zo ziek zijn? Maar het gaat vaak gelukkig ook weer gauw over bij die kleintjes.
Je zou misschien nog wat fruit of groenten kunnen prakken of in de blender gooien zodat het er makkelijk in gaat.
 
Als je koorts niet wil zakken, kan je evt de zetpil (paracetamol) combineren met een ibuprofen-siroop. Dat was het advies wat wij van onze kinderarts kregen.
-Sochtends bij het wakker worden een zetpil
- voor de middagslaap siroop
- na de middagslaap evt zetpil (afhankelijk van de temperatuur)
- voor het slapen savonds weer siroop
 
Onze kinderen raken snel aan de dunne van de zetpillen. Vorige week had onze jongste (22maand) ook 39-40gr en toen het schema hierboven gehanteerd.
Sterkte!
 
 
Hey Famke, die siroop kende ik nog niet. De koorts is nog steeds niet minder en zou het wel willen proberen. Zit er dan wel genoeg ruimte tussen? We doen nu 3 keer per 24 uur en zetpil. (En kwamen erachter dat we de eerste dag een te lichte dosis hadden voor zijn leeftijd en gewicht haha)
 
en ja veeeel knuffelen en kussen en appelsapjes ☺️
 
Terug
Bovenaan