zoontje van 6 weken wil overdag niet slapen

Hallo allemaal

Mijn zoontje van 6 weken wil overdag niet slapen.
Ik leg hem als hij moe wordt wakker in zijn bedje en laat hem dan ook rustig even huilen. Na een kwartier ga ik dan naar hem toe om hem te troosten en zijn speentje te geven. Heel af en toe valt hij dan in slaap,.maar meestal zet hij het zo op een brullen dat hij helemaal overstuur raakt. Ik probeer dan hem op zijn kamer te troosten, maar na een uur vind ik het echt genoeg en haal hem dan uit zijn bedje. Hij valt dan toch niet in slaap. Heeft iemand tips voor mij? Ik weet niet meer wat uik hier mee aan moet.
Overigens hij slaapt wel van 8 uur sávonds tot half 5 sóchtnds en dan weer tot 8 urr, dus dat is het probleem niet.
Wie kan mij helpen????????????????
 
Mijn oudste dochter (nu bijna 3) wilde ook niet slapen overdag.
Na vanalles proberen (dwingen kun je ze toch niet) kwamen wij erachter dat ze er gewoon graag bij wilde zijn en genoot van de geluiden om haar heen (zo interpreteer ik het dan maar). Als ik haar in de wipstoel in de woonkamer neerlegde viel ze binnen no time in slaap.
Mijn jongste (nu 13 weken) heeft dat ook, en bij haar heb ik vanaf het begin het volgende aangehouden: s'ochtends in box/wipstoel, vanaf ongeveer 13.00 uur (tot 15.30 ongeveer slaapt ze dan)  naar bed en daarna wel weer beneden. Om 20.00 uur krijgt zij haar badje en daarna naar bed, ze slaapt dan tot 07.30 uur.
Bij ons werkt dit heel erg goed zo.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
 
Wij hadden hetzelfde probleem onze zoon nu 4,5 maand wilde ook eerst niet slapen maar sinds een week of 4 nu hij drukker wordt met bewegen en omrollen en alles
gaat het goed. hij slaapt nu gemiddels 2 - 3 uur s'middags i.p.v. kleine hazeslaapjes voor ons was het dus een kwestie van geduld hebben.
Misschien is dat voor jou ook zo
 
Hoi

Lieke slaapt overdag ook weinig. Het is zeer wisselend.
Wij hebben lang een kruik in bed laten liggen, zodat het plekje lekker warm was.
Inderdaad wel goed hoor dat je volhoud. Je doet wat ze altijd adviseren. Wakker op bed leggen, na een tijd huilen pas gaan kijken. Hoe gaat het met het boeren na de borst of fles. Merk bij Lieke dat die regelmatig na een tijd nog dwars zitten.
Kan je eigenlijk niet meer adviseren dan je al doet.
Sterkte en succes ermee.

Jannie en Lieke (15092005)
 
hallo
mijn zoontje is nu 14mnd en heeft nog nooit de hele nacht in zijn bedje gelegen.
als ik hem daar inlegde en gewoon liet huilen moest hij spugen en raakte helemaal overstuur.
ik vind dat zo zielig en we hebben besloten dat hij lekker tussen ons in mocht liggen,en dat doet hij nog steeds.wij hebben besloten om daar geen probleem meer van te maken en ook in de middag is het geen slaper en mensen kunnen zeggen wat ze willen en nog zo veel tops hebben jullie moeten doen waar jullie vrede mee hebben en rust natuurlijk
succes verders.
 
 

Hoi Emily

Jou verhaal komt me bekend in de oren, wij hadden met onze Danique precies hetzelfde. Ze sliep hazeslaapjes van ongeveer 45 min (na 10 min. gehuild te hebben) en daarna huilde ze weer. Snachts sliep ze wel gewoon goed, wij zijn toen gaan inbakeren, want ze sloeg zichzelf wakker en was heel druk in haar slaap.
Dat hielp! toen sliep ze weer 2 a 3 uur achterelkaar, en wij  hadden  weer ons vrolijke meisje terug!
 ik gebruikte doeken van Pacco (www.pacco.nl) met klitteband, vanaf 4 maanden zijn wij de bakerzak gaan gebruiken om af te bouwen. Deze had ze nodig tot 8 maand en nu slaapt ze in een combisleeper met haar tut en speen. www.bakerzak.nl
Misschien kun je bij je CB een vragen, die lenen doeken uit . en doen dit ook voor eventueel.
Je kunt het ook uit proberen met een flanelen doek en tape of een paar veiligheidsspelden,
Ik let trouwens ook erg op Danique wat betreft ritme, slapen eten spelen slapen. Kijk naar haar als ze moe is gaat ze naar bed ook al is ze nog maar een uur op. Als we een keer daar niet op letten is het gelijk mis. en huilt ze weer meer bij het inslapen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,   dat zou fijn voor jullie zijn.

Maaike mama van Danique 9 maanden
 
Dag Emily,

Mijn zoontje (nu 7 maand) heeft dit aan het begin ook gehad. Ik hoor het van zovelen. Het is echt waar dat de eerste 12 weken gewoon een beetje schipperen is. Bij ons ging het geleidelijk aan steeds beter en vanaf 12 weken sliep hij overdag wel in zijn bedje. Het heeft bij ons nog tot 5 maand geduurt om de avonden goed te krijgen. Hij heeft lang 's avonds gehuild. Wij hebben er op een gegeven moment ook niet echt meer een strijd van gemaakt. We proberen het wel elke avond en soms ging het goed soms niet. Ik zou het overdag gewoon telkens proberen en gaat het niet dan je kleine spruit lekker bij je nemen hoor!
Succes en het komt zeker wel goed.

Liefs Esther
 
Hoi!



Wat een herkenbaar verhaal!

Mijn zoontje Mees sliep overdag heel weinig en huilde veel. Hij vond
alles leuk om te zien en was steeds met zijn armen aan het maaien.

Na 8 weken heb ik ook een paccodoek aangeschaft. IDEAAL! Met een paar
dagen had ik ons vrolijke kereltje weer terug.Deze doeken worden ook op
marktplaats aangeboden.

Met inabkeren moet je echt regelmaat hanteren. Gapen, in de ogen
wrijven of huilen van vermoeidheid is meteen naar bedje. Hij is
inmiddels 12 weken en wordt overdag nog steeds ingebakerd. 's avonds
gaat hij in een winterslaapzak met mouwtjes, hierdoor kan hij minder
met zijn armen slapen. Hij slaapt nu zelfs van 18.30 tot 8,15 uur (met
een kleine voeding om 22.00 uur) en valt in slaap zonder te huilen!!

Volgende week gaat hij voor eerst naar de creche en daar wordt hij ook
ingebakerd. Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel!



Groet Ilse

 
Terug
Bovenaan