zoontje van 6 weken wil overdag niet slapen

Ik heb ook precies hetzelfde gehad.
Mijn zoontje is nu ruim 11 weken en slaapt prima s'middags.
Maar dan wel op zijn buik!!
Ik vond het eerst een heel eng idee maar aangezien ik zelf ook een buikslaper was dacht ik laat ik dat eens proberen. Hij slaapt nu heerlijk van 12.30 tot 15.30 met z'n duimpje in de mond. S'avonds slaapt hij wel gewoon op z'n rug.
Mocht je dus echt niet meer weten wat je moet doen kun je wellicht dit nog proberen.

groetjes
 
Hai Meiden,
Ik kwam hier even koekeloeren en zag jullie verhalen en het grappige is dat mijn dochtertje van bijna 7 weken oud het een beetje omgekeerd doet.
Ze slaapt overdag juist heel goed en wil sàvonds niet slapen,wel s`nachts hoor dat gaat nu gelukkig ook weer wat beter,sàvonds om half 12 a 12 uur krijgt ze de fles en nu komt ze tussen half 5 a 5 uur en dan s`morgens om half 8 a half 9,maar ik ben al blij dat ze nu eindelijk die 5 uur achter elkaar wel redt,want het brak me erg op 2 a 3 keer in de nacht eruit.Ik heb nu wel overdag dat ze zo slaapt,ook als ik der een fles geef dan neemt ze maar een beetje en dan valt in slaap,maar dan ook echt in coma hoor,ze is helemaal van de wereld en dan ben je toch gauw bang dat ze dan niet genoeg voeding binnen zou krijgen,maar ja ze zeggen altijd als ze het nodig hebben,dan komen ze vanzelf wel.
Dus ik maak me dan maar niet zo druk.misschien heeft het ook te maken met dat ze spruw had en daardoor ook minder sliep en at en veel huilde,want nu is ze heel erg zoet en  spruw is zo goed als weg,vandaag de laatste dag van de medicijnen en misschien komt het ook wel daardoor,bedenk ik  me nu,hahaha.
Nou ja ik wacht het wel af het is een blijft altijd een beetje zoeken met onze kleintjes he
Liefs Jen en Kaylee  
 
Hoi,

Met mijn zoontje hebben we ongeveer hetzelfde gehad. Overdag wilde/kon hij niet slapen en 's nachts viel hij in een soort coma van vermoeidheid. Na de nacht- en vroege ochtendvoedingen sliep hij wel verder. Ik heb mijn hele bevallingsverlof met hem op de arm gelopen overdag, want daar sliep hij wel. Met 11 weken zijn we hem gaan inbakeren (ook met doeken van Pacco)  en dat heeft fantastisch geholpen. Het was een paar dagen doorzetten, maar daarna ging het goed. Inmiddels is hij 8,5 maanden. Sinds hij 6,5 maanden is slaapt hij zonder doeken en dat gaat perfect. Merijn had last van 'maaiende armpjes', maar heeft nu meer controle over zijn bewegingen.

Je zou eens op http://www.inbakeren.nl/  kunnen kijken. Daar staan ook andere goede tips op om te proberen, voordat je eventueel gaat inbakeren.]

Groetjes en veel succes met het slapen van je kleintje,

Gea


p.s. Mocht je iets willen ondernemen, zoals inbakeren, wacht er dan niet te lang mee. Ik vind het zelf nl. erg jammer dat de herinneringen aan mijn kraamtijd voornamelijk betsaan uit frustraties over het slapen van mijn mannetje...
 
Terug
Bovenaan