Zoontje van twee voorbereiden op de komst van een zusje?

Onze dochter was net 2 toen ik zwanger raakte van onze tweede. vanaf het begin heb ik haar meegenomen naar de vk en ze wist ook dat er een baby in mama's buik zat. Ze begreep het maar al te goed!!!!
Onze dochter vaart het beste op duidelijkheid en dingen van tevoren vertellen. Zo heeft ze ook altjd geweten dat het een zusje werd.
wij vonden het onzin om alles tot het laatste te bewaren. wij waren blij...zij ook. vol trots legde ze na de geboorte uit waar C vandaan kwam..
Nu ben ik zwanger van de derde en is de oudste bijna 6 en C 2 en half.. vanaf de derde maand zullen ook zij het weer gewoon weten.
mama wordt nu al dikker en de dames komen echt niet uit een ei! Mijn oudste wist me ook al precies te vertellen laatst hoe een baby gemaakt wordt; met een zaadje en een eitje.

qua jaloezie zou ik me nog niet druk maken... pas nu ze wat ouder worden zitten ze elkaar af en toe echt dwars! moeilijk, maar echte zussen. 2 handen op 1 buik, maar tegen elkaar af en toe...pfffff

gr ciska
 
hoi
wij hebben onze zoon toen een pop gegeven en luier . en hem zo verteld dat hij vast kon oefenen   om papa en mama met de baby te helpen inbad doen pop ook in bad doen lekker zo vadertje en moedertje laten spelen.
geweldig was dat die periode zusje is nu inmiddels 2 maar hij wil haar graag verzorgen. en natuurlijk hebben ze ook wel is ruzie .
maar dat zou dus ook een oplossing kunnen zijn
 
Hoi hoi

Ik ben het helemaal eens met babykid!
Geef hem een pop! Lekker mee badderen,
luiertje verschonen,
babykleertjes aan en uit trekken,
flesje geven!
Zo weet hij precies waar mama en papa
straks mee bezig zijn!

Grtzz
 
Terug
Bovenaan