Zoontje veel 'kleine' klachten. Koemelkallergie?

<p>Mijn zoon is bijna 12 weken, vanaf week 2 had ik het idee dat mijn zoon verborgen reflux heeft. Nu al weken geprobeerd met johannesbroodpitmeel en medicijnen van de huisarts, maar om nou te zeggen dat het echt lekker gaat...?</p><p>Hij drinkt de fles meestal onrustig, boert heel hard en veel, slikt veel en doet dan zijn tong vaak naar buiten heen en weer, heeft wel 6 keer per dag de hik, veel (vrij dunne) ontlasting, hoest geregeld, overstrekt vaak en ik hoor in zijn slaap zijn maag rommelen, waar hij soms van huilt en dan een paar winden laat.</p><p>Ik vraag me af of ik hier nu iets mee moet of dat dit echt bij reflux hoort, de arts op het c.b. zei dat maar heel weinig kinderen écht koemelkallergie hebben. Maar het zit me niet helemaal lekker, omdat ik op mijn werk op het kinderdagverblijf al deze symptomen bij elkaar eigenlijk nooit zo zie. Ik twijfel om zelf pepti aan te schaffen om te kijken of dat misschien helpt en aan de hand daarvan naar de huisarts te gaan. Is dit herkenbaar voor iemand? En wat zouden jullie doen?</p><p>Groetjes van een onzekere mama!</p>

Hoi, ik heb nu twee zoontjes, een van twee en half die de klachten had zoals jij beschrijft. De was echt verborgen reflux. Nooit medicijnen voor gehad trouwens omdat het met een maand of vier en inbakeren een stuk beter ging. 
Mijn jongste zoontje, nu 8,5e maand, had ook die klachten maar vele malen erger, ook al meteen in de kraamweek. Ook kokhalzen en veel spugen. Maar het ergste was dat hij heel veel huilde en niet eens vijf minuten kon slapen. Tot vier maanden aangemodderd, stempel huilbaby, en als laatste optie mochten we van CB toch een keer Pepti proberen, zij schreven het voor. En met één, twee dagen, totaal ander, vrolijk kind. Hij kon ook weer een half uurtje slapen in eigen bed wat zich nu heeft uitgebreid tot een uur anderhalf uur. Overigens krijgt hij sinds een paar weken nu wel medicijnen voor de verborgen reflux omdat hij per nacht 15-20 keer wakker wordt van het opkomend maagzuur en zich tien weken een ongeluk hoestte. Dat is ook ineens over daardoor.
Ik zou het gewoon proberen.. bij ons dachten ze ook dat het geen kmea zou zijn, hij groeide te goed, maar na een provocatie test is toch echt gebleken dat hij het heeft.. sterkte en succes!

Dank voor je reactie! Hij huilt niet ontzettend veel en groeit en slaapt ook goed, maar ik zie gewoon dat hij wel last heeft, hij lijkt wat dat betreft een bikkel. Maar ik weet dus niet of ze bij koemelkallergie nu altijd 'moeten' huilen?

Difrax met een m-speen of 1-2-3-speen ivm johannesbroodpitmeel, ook op dr Brown-fles geprobeerd, maar het drinken blijft onrustig. Gaat met de ene te moeizaam en met de andere te snel... 

Hoi hoi,
De dingen die jij opnoemt zijn heel herkenbaar. Mijn zoontje van nu 14 weken had deze symptomen:Spugen mondje tot 2 uur na voeding, Tong uitsteken, Lang ontroostbaar huilen, Kwijlen, Hoofdje schudden, Recht Op houden in draagzak, Zure geur, Stink windjes, Via neus melk nasr buiten, Honger/zuigbehoefte, Onrustig drinken, Onrustig/slecht slapen,Verstopte neus.
Hier had hij al last van sinds zijn geboorte en bij ons werdt het op reflux 'gegooid' na lang aandringen bij cb, mocht ik toch een bus pepti proberen en sindsdien hebben wij een hele andere zoon. 
Ik zou dus gewoon een bus pepti halen en kijken hoe hij hier op reageert. P's pepti moet bij Quinten wel verdikt worden met johannesbroodpitmeel.
Liefs

Hier hetzelfde en bij een osteopaat geweest zit in Amersfoort een goede dr Vos, weet niet waar je woont natuurlijk. Ik gebruik Hero comfort 3flesjes en standaard 2 flesjes omdat hij anders erg moeilijk poept. In comfort zit al jbm. Ik gebruik de medicijnen ranitidine omdat hij veel voeding omhoog krijgt en terugslikt en dat doet erg veel pijn en die ranitidine zorgt ervoor dat het maagzuur neutraliseert. Ook staat zijn hoofdeinde wat omhoog en heb ik hem de eerste 8 weken ingebakerd.
ik gebruik difrax fles en speen M
dat overstrekken zullen ook wel de bekende darmkrampjes zijn. Warme pittezak helpt ook goed op zijn buikje.
volg vooral je gevoel in deze 

Hij krijgt idd ook Ranitidine, waar hij, als het langs zijn mondje loopt, rode uitslag van krijgt. Lijkt me niet prettig als dat in zijn buik ook zo reageert... Ook zijn bedje en box omhoog, veel in de wipstoel wat rechtop en op de buik sliep hij goed, maar nu gelukkig weer op zijn rug ingebakerd.
Dus ok, besloten toch de pepti te gaan proberen. Is die trouwens alleen online en bij apotheek te koop? Ga morgen bij Etos en Jumbo kijken, de AH hier (Gouda) heeft het niet.
Ben met 4wkn oud bij ostheopaat geweest voor het vele overstrekken toen, dat is wel minder, maar vooral na de fles doet hij het nog geregeld. Die man had ook het idee dat hij misschien koemelkallergie had, maar geen idee waar hij dat op baseerde.

Terug
Bovenaan