Zoontje veel 'kleine' klachten. Koemelkallergie?

Pepti is hier, regio Apeldoorn, ook bij de Etos te koop. 
Mijn zoontje had juist geen uitslag terwijl dat ook vaak hoort bij kmea. Wel een huid die snel van slag is en snel knalrode wangen. Zo zie je maar dat het bij elk kindje waarschijnlijk anders kan zijn. Wij dikken voeding al in vanaf de kraamweek. Pepti is nog vloeibaarder dan gewone poedermelk.. goed om daar rekening mee te houden, ook wat betreft speen, en het ruikt niet bepaald aangenaam. Wellicht dat je kindje aan de smaak zal moeten wennen... Ons zoontje krijgt dus sinds drie weken Ranitidine.. maar moeten van de huisarts nu alweer afbouwen terwijl het slapen s nachts sinds vier maanden zoveel beter gaat en het hoesten over is. Was dat bij jullie zijn ook zo? 

Goed om te weten dat de pepti dunner is! Ben heel benieuwd wat hij van de smaak vindt, hopelijk maakt het hem niet uit.
Misschien omdat je zoon al 8,5 mnd is? Hoeveel ml krijgt hij? Ik gebruik het al 4wkn denk ik, maar die van mij is een stuk jonger. Als ik zelf zijn gewicht in de gaten houd, hoog ik het aantal ml op.

Ik wil net een topic gaan openen, mijn zoontje heeft precies dezelfde klachten. Hij drinkt ook steeds slechter.. heeel frustrerend want wr zaten met 9 weken al op 4 flessen door t goede drinken, nu bijna 16 weken en we zitten weer op 6 soms zelfs 7 flessen om het minimale qua voeding erin te krijgen... veel huilen, bij elke fles, en verder inderdaad alles wat je beschrijft. We hebben ondertussen medicatie, wat een hele klus is om erin te krijgrn want hij vindt het maar vies. Door de melk doen werkt wel, maar aangezien hij zo slecht drinkt moeten we hem dan in 2x melk geven zodst we zeker weten dat het eerste beetje MET medicijn op gaat. Ik werk ondertussen weer maar vindt het mrt die huilbuien zo moeilijk om hem bij de gastouder onder te brengen@ ik sta in contact met de kinderarts en die geeft wel duidelijk aan dat vanaf 12 weken de piek in reflux komt en de klachten dan dus erger worden...

Ik wil net een topic gaan openen, mijn zoontje heeft precies dezelfde klachten. Hij drinkt ook steeds slechter.. heeel frustrerend want wr zaten met 9 weken al op 4 flessen door t goede drinken, nu bijna 16 weken en we zitten weer op 6 soms zelfs 7 flessen om het minimale qua voeding erin te krijgen... veel huilen, bij elke fles, en verder inderdaad alles wat je beschrijft. We hebben ondertussen medicatie, wat een hele klus is om erin te krijgrn want hij vindt het maar vies. Door de melk doen werkt wel, maar aangezien hij zo slecht drinkt moeten we hem dan in 2x melk geven zodst we zeker weten dat het eerste beetje MET medicijn op gaat. Ik werk ondertussen weer maar vindt het mrt die huilbuien zo moeilijk om hem bij de gastouder onder te brengen@ ik sta in contact met de kinderarts en die geeft wel duidelijk aan dat vanaf 12 weken de piek in reflux komt en de klachten dan dus erger worden...

Vervelend hè, maar denkt de kinderarts alleen aan reflux? Mijn ventje huilt gelukkig niet zo veel, lijkt me vreselijk voor je. Je wilt gewoon dat ze lekker kunnen drinken en blij zijn en ik vind het ook spannend om hem zo moeizaam drinkend bij de opvang te brengen. Ik ga straks met de pepti beginnen, kijken of dat iets verandert. De smaak van de medicijnen is hij bij mij wel snel aan gewend, hoop de jouwe ook!

Terug
Bovenaan