zooo moe.. en hoeveel uur werk jij??

nou dames ik heb de puf eruit.
ben nu 23 wkn en heb het gehad het liefst zouik de hele dag op bed willen liggen, zo moe ben ik.
werk  nu nog 36 uur en denk dat ik dat maar es even moet gaan bijschroeven.
hoeveel uren werken jullie op dit momen en zijn jullie al minder gaan werken??
ik werk 5 dgn in   de week. ook in het weekend zat en zondagen. als ik in het weekend werk heb ik 1 dag in het weekend vrij en 1 door de weeek. en dit is om de week. met als gevolg om de week geen 'echt' weekend. heb nu net de 3e week gehad na mn vakantie en ben kapot.
ben woensdag na 2 uurtjes naar huis gegaan en mn bed in gedoken. donderdag ook lekker thuis gebleven en vrijdag weer aan het werk. heb alleen zaterdag weer de hele dag in bed gelegen, en zit er aan te denken er zo maar weer even in te duiken...
zijn jullie ook al zo moe?

Hoi juppie,

Ik herken je verhaal wel..
Ben ook nog steeds ontzettend moe.
Ik ben vandaag precies 21 weken zwanger van de tweede.
Gelukkig slaapt de kleine nog zo'n 3 uurtjes 's middags,
dus ga ik er ook even liggen.
Ik heb een contract van 12 uur (1dag en een koopavond)
Mijn bazin stelde voor om het al wat af te bouwen,omdat
ik nog voldoende uren heb staan.
Heb aankomende week vrij gekregen en de weken daarna ga ik nog 8 uur werken.
Vind het fijn dat ze zo meedenken...

Succes ermee!!
Groetjes,
Visje

Ik herken het helemaal. Ben 19 en halve week, en de moeheid wil van geen wijken weten.
Ik werk 4 dagen van 8 uren, maar dat heb ik de hele zwangerschap nog niet kunnen volhouden. Ik heb steeds uren opgenomen, omdat ik er nog een hele rits heb staan.

Een dag van 4/5 uur is wel het maximaal haalbare voor mij op het moment, dus als ik jouw werkschema lees, dan vind ik het al ongelofelijk knap dat je dat hebt weten vol te houden! Inderdaad misschien tijd om het wat rustiger aan te doen.

Sterkte! Groetjes Eva

Ik denk dat jouw moeheid misschien te maken heeft met jouw werkzaamheden?
Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar ik werk op kantoor en heb dus veel minder lichamelijke inspanning.

Wel merk ik dat aan het eind van een werkdag ik erg moe ben, vooral omdat ik al een kind heb van bijna 4 en 28 uur werk.

Tja en het huis en de was etc gaan natuurlijk ook gewoon door. Ik ben dus tijdens deze zwangerschap wel moeier dan bij de eerste, maar dat schijnt normaal te zijn.

Mvrgr mama van MD

ik werk ook op kantoor op een klantenservice om precies te zijn de hele dag telefoontje beantwoorden. lichamelijk eigenlijk niet zwaar werk maar   je moet goed je kop erbij houden. als ik een fout maak is dat vaak een met grote gevolgen.
en thuis helpt manlief heel erg mee in het huishouden. omdat ik sinds de 12e week van de zwangerschap al last heb van mn s  i gewrichten (onderin de rug) mag ik niet meer stofzuigen dweilen zware dingen tillen enz.. dus op zich doe ik niet super veel.
ik ga het er donderdag in elk geval even met mn vk over hebben misschien is het wel een ijzertekort dat zou ook nog kunnen natuurlijk.

maar ben wel blij te horen dat meer hier 'last' van hebben. ben ikm ge;lukkig niet de enige haha.

pfff... ik ben ook zó Moe. Ik begin de dag al vermoeiend en kan maar moeilijk wakker worden. Mijn 3 jarige peuter dwingt mij wel mijn bed uit te komen, maar soms kan ik wel    ....  van ellende. Daarbij komt ook dat mijn peutertje slecht slaapt. Daarom heb ik het middagslaapje afgeschaft, maar helaas is dat nog niet helemaal de oplossing. Gemiddeld zit ik 3x per nacht naast zijn bedje. En ook die paar uurtjes rust op de dag ben ik nu kwijt.
Ik  ben al een poosje in de ziektewet, omdat ik  het 'gewoon'  niet volhield en vaak buikpijn had.  Bij een bloedonderzoek bleek  mijn ijzergehalte te laag te zijn en daarom slik ik nu ijzerpillen. Ook wil ik weer Floradix gaan slikken. Dat schijnt ook enorm te helpen bij vermoeidheid tijdens de zwangerschap.  

Allemaal sterkte,
Annette

Heel herkenbaar!
Na 11-12 weken leek ik van de vermoeidheid af te zijn maar hij is in alle hevigheid terug. Bij mij komt het vooral door het slechte slapen. Zo raar, dan ben je zo moe en de slaap wil niet komen. Ook ik kan soms wel  van vermoeidheid.
Ik werk 27-30 uur per week (3 dagen van ruim 9 uur). Ik ben arts dus ook ik moet mijn hoofd er goed bij houden. Gelukkig hoef ik niet veel te staan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de dagen dat ik werk soms relaxter vind sdan de dagen dat ik bij mijn dochter van ruim 2 ben. Die wil natuurlijk allemaal leuke dingen doen en daar heb ik gewoon de puf niet voor. Waar ik me dan weer erg schuldig over voel.
Ik maak het mezelf ook druk hoor, wil ook van alles blijven doen. Zo ben ik morgen vrij maar heb ik met een vriendin afgesproken (ze is ook zwanger) om te gaan babyshoppen. 's Avonds komt een ander vriendinnenclubje eten (ik dus koken). En oh ja ik moet ook nog om 8.00 in het ziekenhuis zijn voor onderzoek. Ik moet dus voroal de rem zetten op al die oh zo leuke maar drukke dingen.
We zijn ook nog aan het verbouwen in huis. Ik doe niet zoveel maar mijn man is wel steeds bezig waardoor hij ook minder de zorg voor ons dochtertje kan overnemen. Maar dat is nu bijna klaar, dus wie weet gaat het straks wel beter!

Groetjes,
RV

Ik ben blij dat ik niet de enige ben...

Ik werk de ene week 24 en de andere week 32 uur. Ik merk dat vooral de weken met 32 uur me steeds meer tegen gaan staan. Veel mensen jubelen over het tweede semester dat je dan zo veel energie hebt en de hele wereld aankan, maar dat is bij mij dus ook iets anders.

Het is sowieso wennen dat je niet meer alles kunt zoals je dat eerder kon. Zo ging ik vorige week naar Ikea (babyspullen!!!) maar na een halve Ikea was ik echt bekaf. Ook als ik lang op mijn benen sta, merk ik dat ik last krijg van voeten, benen, rug en buik.
Ik vind het nog lastig om een goede balans te vinden tussen in- en ontspanning.

Maar een fulltime baan zou ik nu geloof ik echt niet meer trekken, en dan heb ik niet eens een peuter rondlopen! Dus het lijkt me helemaal niet raar als  je je uren terug wilt schroeven. Rust is toch wel heel belangrijk (nou nog even mijn eigen advies opvolgen).

Groetjes, Lotte

Terug
Bovenaan