zooo moe.. en hoeveel uur werk jij??

En ik heb helemaal geen baan naast mijn huishouden!!!!!!!En ik ben ook zooooooooo moe....................
Nou moet ik wel zeggen dat iedereen hier vakantie heeft en alle dagen weer anders zijn, en we af en toe ook wel eens een dag weg zijn enzo.   Ik hoop als over anderhalve week iedereen weer naar school is, en ik met onze jongste zoon weer heerlijk het rijk alleen heb, ik weer mijn huishouden wat meer op rolletjes krijg, ik me dan ook weer wat beter voel..........ik hoop het echt.........zzzzzzzzzzzz

Liefs Hilma.

Hallo Allemaal,

Als ik dit allemaal lees ben ik ZOOO blij dat ik niet de enige ben..

Ik werk in de verkoopbinnendienst bij een computergigant tegenover Ikea in Amsterdam. (denk routers en netwerken en je zit goed). Veelal computerwerk en rapporten draaien, maar iets dat wel volledige concentratie vereist, want als ik een fout maak, krijgt de verkeerde persoon de gegevens van een klant toegestuurd..

Ben as dinsdag 23 weken en werk nog steeds FT.  Ik werk nog steeds ruim 40 uur in de week, verdeeld over 5 dagen. En heb daarnaast anderhalf uur reistijd heen (en weer terug) per dag. Ben in totaal zo'n 12 uur per dag onderweg of op mjin werk.

Ik ben elke dag als ik thuiskom echt  dood-op (voel me een vaatdoek)  en kan nog net een restje energie ergens uit me tenen trekken om eten te koken voor ons tweetjes. Kom daarna ook niet meer van de bank af totdat ik bijna in slaap val en mezelf naar boven bonjour om t bed op te zoeken.

Mijn man doet gelukkig de grote boodschappen op zijn vrije dag door de weeks (hoef ik niet te tillen ;o)). En de vuilnis en vaak ook stofzuigen (krijg rugpijn als ik het doe). Maar de rest van het huishouden komt toch op mijn schouders neer. Wat dus betekent dat het weekend in het teken van huishouden staat. En vak doe ik dan ook de kleine boodschappen die ik voor mezelf nodig heb, of haal die dingen die hij doordeweeks is vergeten te halen.

Ik besef alleen wel dat als ik al jullie verhalen lees, ik echt niet mag klagen. Moet alleen wel zeggen dat het de laatste weken wel wat  zwaarder wordt. Maar ik ga gewoon stug door en zal eea eens bij mijn VK aankaarten (moet dinsdag weer).

alvast bedankt voor de steun via de berichtjes hier en tot lezens!

Esther

Gelukkig is iedereen moe. Ik werk 32 tot 40 uur per week. Hoewel op kantoor, maar ik heb een functie waarin ik veel afspraken heb en continu mijn hoofd erbij moet houden. Als ik dan thuis kom ben ik inderdaad moe. Echter als je ook nog een peuter hebt rondhuppelen, moet je wel verder. En kan je niet lekker in je bed gaan liggen. Er moet eten gekookt, was gedraaid, gestreken enz, enz. Als ik na een dag werken thuiskom begint er eigenlijk gewoon nog een werkdag. Misschien omdat je weet dat je door moet, het dan ook wel gaat. Vraag me dan inderdaad wel eens af hoe anderen dat doen. Of zou het dan alleen maar schone schijn zijn naar de buitenwereld. Volgens mij krijg je bij een eerste kind, gelijk een soort chronische vermoeidheid cadeau, welke nooit meer weggaat. Op den duur wen je er aan.

En ook hier is de moeheid weer op volle sterkte terug. Ik heb een eigen bedrijf en kan mijn tijd gelukkig zelf indelen dus pak wel de nodige rust maar voor mijn gevoel maakt het aan het eind van de dag niet veel uit of ik de halve middag op de bank heb gelegen of gewoon hard heb gewerkt, moe ben ik toch.... Nou ja, effe doorzetten nog maar, het is voor het goede doel!

Liefs Saskia

Ik kom soms gewoon niet meer door de gewone dingen heen. Die bergen was.........Ik word al moe als ik de wasmand zie.......Gisteren helemaal leeggewassen en hij is nu alweer vol..........pffffff........
En eten koken.......heb ik helemaal geen zin in.....maaar ja, ....het moet.....opgroeiende kinderen moeten goed eten. Dus de boodschappen gaan ook gewoon door. Laten we over stoffen en zuigen maar niet beginnen.....Nog meer moeders met een zandbak-lievende-kinderen??????

Ach, wat klaag ik, hebben veel lol gehad op onze vrije dag met z'n allen, dat maakt alles toch weer goed!!!! En zie ze nu als rozen slapen.........Daar doe ik het voor!!!!!
Ik begin morgen weer met frisse moet aan de nieuwe stapel was, en zuig weer vrolijk al hat zand weg!!!!

Dikke kus Hilma.

hai, ik had niet gedacht dat het werken me zwaar zou vallen, ik hou dat wel makkelijk vol dacht ik. ik werk 32 uur als kok en dat is toch wel veel loop en sjouw werk, gelukkig heb ik lieve collega's maar ik vind het moeilijk mijn grens aan te geven, ik ben niet zo erg dik en denk dan dat ik niet meot zeuren.  ik neem af en toe wel even een extra pauze van 10 minuten maar dan voel ik me al schuldig. maar toch ga ik van de week vragen of ik een uurtje korter mag op een dag. kan ik nog even bijkomen als ik thuis kom. succes allemaal met het zoeken van de balans. (zeker als er nog kinderen rondhuppelen in huis).
Liefs Lia

Ik merk ook wel dat het scheelt als je al kinderen hebt.

Toen ik zwanger was van de eerste kon ik veel meer rusten als ik na het werk thuis kwam en op mijn vrije dag en in het weekend (ik werkte toen 32 uur).

Nu heb ik een zoontje van bijna drie die midden in de peuterpuberteit zit en dat maakt het wel zwaarder. Ik werk nu gelukkig ook 3 dagen (24 uur - ik heb 1 dag ouderschapsverlof).
Op het werk neem ik ook geregeld 10 min. pauze door even een kopje thee of koffie te gaan drinken (weg van m'n werkplek).

Maar ik blijf moe hoor!!

Terug
Bovenaan