zooo ziek

Mijn kleine meisje (7,5 maand) is zooo ziek. Donderdag is het begonnen, koorts en weinig willen drinken. Vrijdagavond weer koorts en ook overgeven. Zaterdagmiddag weer overgegeven dus de huisartsenpost maar gebeld. Daar bleek dat ze oorontsteking heeft. Ze heeft antibiotica meegekregen. Nu is ze sinds zaterdag ook nog eens aan de diarree. En het drinken wordt steeds minder. Ze heeft pijn in haar buikje. Als ze 10 cc opdrinkt is het veel. Ze wil ook niks anders. Vanmorgen de huisarts maar weer gebeld, maar die zeggen blijven proberen te laten drinken. Zit nu op mijn werk met een knoop in mijn maag. Mijn moeder zit nu bij ons thuis, want ik wou dat ze in haar eigen  bedje slaapt.
Toen ik vanmorgen weg ging naar mijn werk moest ze ook zo huilen. Dus haar zelf maar op bed gelegd en gelukkig is ze snel in slaap gevallen.
Owwww wou dat ik het van haar over kon nemen. Hoop dat ze snel weer wat gaat drinken, want begin me steeds meer zorgen te maken. Kijk het nog even aan vanmiddag anders toch maar dokter weer bellen. Maar ja als ze niet wil drinken, je kan het er moeilijk ingieten. Ze slaat de fles weg en doet haar mond stijf dicht.

Hoi..

Zielig is dat, ik vind het altijd heel moeilijk ze zijn nog zo klein kunnen niks zeggen etc.
Wil je even heel veel sterkte wensen met je kleine meid, dat ze maar gauw weer opknapt.

liefs bianca

Hoi Bianca,

Ja, echt zielig lijkt mij. Mijn zoon (6 maanden) is gelukkig alleen nog maar verkouden geweest. Hij dronk toen ook slecht, vooral melk. Melk is moeilijk weg te krijgen omdat het aan de slijmvliezen blijft hangen en valt je dochter waarschijnlijk ook niet lekker als ze misselijk is. Heb je (afgekoeld, gekookt) water al geprobeerd? Julian dronk dat toen beter dan melk. Succes met je kleintje!

Groetjes,
Daisy

Och wat zielig. En een oorontsteking doet me toch pijn. Dat weet ik nog van mezelf van vroeger. Ik wens je meisje heel veel beterschap toe!

Groetjes Hanneke

Heel veel beterschap! Ik weet hoe rot het is om je kleintje zo ziek te zien (is gelukkig nog maar 1 keer 'n weekje voorgekomen, maar wat vond ik het erg....).

Dus: veel sterkte!
Myrna, mama van Isis

We gaan dat afgekookte gekoelde water maar eens proberen. Misschien werkt dat wel.
Ik hoor net van mijn moeder dat ze nog maar 30 cc op heeft tot nu toe. Wel veel slapen.

Hoi Bianca,

Ik gaf het water dan als het nog wat lauw was (niet koud, valt ook niet lekker op de maag). Er zitten wel geen voedingsstoffen in, maar als ik zelf ziek ben hoef ik ook geen of weinig eten. Drinken is dan het allerbelangrijkste, al is het "maar" water.
Beterschap voor je kleintje!

Daisy

Hoi Bianca,
Ik weet niet of het helpt, maar wie weet
Als je nou wat drinken in een tuitbeker doet (zonder anti-lek geval) dan kun je het drinken een beetje in haar mondje gieten. Grote kans dat ze het (ook wil ze niet drinken) toch doorslikt. Aan een speen moet ze namelijk actief zuigen, en dat doet ze niet. Maar misschien als het dan toch al in haar mond zit dat ze het dan wel wil doorslikken.
Heel veel sterkte met je zieke kipje.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan