Zoooo Misselijk!!! Iemand ervaring met Nux Vomica (of een andere tip)?

Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en helemaal op. Ik doe niets anders dan spugen of met moeite alles binnenhouden. En het wordt alleen maar erger. Bij de vorige 2 zwangerschappen was ik ook wel misselijk maar ik heb daar nooit bij hoeven te spugen. Mijn oudste dochter gaat naar de psz en ik kan haar gewoon niet meer wegbrengen. Mijn man is met een afstudeerproject bezig dus hij kan ook niet echt veel van me overnemen. Werken zit er niet meer in en sociale contacten ho maar.
De huisarts wil de 12 weken afwachten, maar ik vind het zo zielig voor de andere 2 ze zitten wel lekker bij me op de bank  en vermaken zich samen ook heel goed,  maar  ja ze willen ook wel eens even naar buiten en ik kan nog maar met moeite mijn aandacht bij ze houden  
Nu heb ik gehoord van Nux Vomica iemand daar ervaring mee? Hoop zo dat dit wat is om mij van de misselijheid af te helpen!
Gr Marjanne

Nou, hier heb je een lotgenootje hoor!!!! Ik ben nu ongeveer anderhalve week ook vreselijk misselijk, constant spugen, al het eten staat me tegen. Ik leef op een paar droge beschuitjes en een bakje fruit per dag. Ik was al niet de dikste, maar ben nu al ruim 5 kilo afgevallen want de tijd voordat ik echt kotsmisselijk werd voelde ik me ook al wat brak. Ik ben gisteren naar de huisarts gegaan omdat het gewoon te erg wordt en mag gaan beginnen met zetpillen (cyclizine) tegen de misselijkheid speciaal voor zwangeren. Ik probeer zo min mogelijk te nemen, maar de hele dag door spugen is ook geen doen. Ik voel me vreselijk slap en zie er niet uit, spierwit en een ingevallen smoeltje....
Ik moet zeggen dat het wel een beetje een domper is hoor, ik ben nog steeds blij natuurlijk maar echt leuk is dit niet. Een beetje ochtendziek okee, maar de heeeeeeeele dag door....
Het medicijn of middel waar jij het over hebt ken ik niet.
Nog een tip die ik van de huisarts kreeg (alleen bij mij nog niet werkte): laat je ontbijt op bed brengen en blijf dan nog ruim en uur liggen. Dan is de kans het grootst dat als je daarna moet spugen dat het eten al wel voorbij je maag is. Alleen met 2 kleine kindjes lijkt me dit wat moeilijk uitvoerbaar.
Heel erg belangrijk is dat je niet uitdroogt!! Eten kunnen we best wel een tijd zonder, maar als je niet meer plast, of als je plas heel erg donker is dan moet je echt aan de bel trekken!!
En nog iets waar ik wel blij om was; voor het kindje maakt het allemaal niets uit. Die zit waar hij zit en trekt alles wat hij nodig heeft wel uit ons ;-)

Gelukkig voor je dat je wel wat hebt gekregen van de huisarts. Mijn huisarts is iemand die veel vluchtelingen- en ontwikkelingswerk heeft gedaan en dat merk ik helaas iets te vaak....

Ik moest maar gewoon wachten en spugen hoort er nu eenmaal bij vindt zij! Nou gelukkig heb ik nu dat homeopathische middeltje. De verloskundige had er wel eens van gehoord en volgens haar kon het geen kwaad, elk uur 5 druppels + een beetje water zodat het een slokje wordt. En ik heb al 2 dagen niet meer gespuugd!

Wat raar dat de huisarts moeilijk deed, en niets geeft. Hoort erbij...ik vind dat altijd zo'n onzin antwoord....net als pijn bij de bevalling....ik laat ook geen kies meer trekken zonder verdoving want daar hebben we tegenwoordig iets voor. Net zoals pijn bij bevalling en voor misselijkheid.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook veel moeten spugen, en kreeg toen gewoon tabletjes voor misselijkheid bij zwangerschap. Deze werkte perfect tegen de misselijkheid. Ik had helaas wel last van de bijwerking duizeligheid. Maar door al dat spugen kon ik niets meer, en was toen blij dat ik weer iets kon met de medicijnen, dan maar af en toe een beetje duizelig.
Ik heb ze tot 16 weken zwangerschap nodig gehad en mogen gebruiken zonder problemen.

Wel fijn dat het middel dat je nu hebt ook goed werkt!
Ik ben nu weer zwanger, en nog niet echt misselijk. 's ochtends wel eerst even wat eten in bed, ik heb liga's naast mijn bed liggen, die ik opeet als ik wakker wordt. Als het hierbij blijft teken ik ervoor, is toch helemaal anders dan bij onze eerste. Maar ik ben ook nog maar ruim 6 weken, dus wie weet komt het nog....hopelijk niet, maar zo wel dan weet ik waar ik het voor doe!

sterkte ermee.
Kim
6+3

Het heet Nux Vomica het is een drankje van dr Vogel. Homeopathisch dus. In de bijsluiter staat dat het een middel is wat niet medisch onderbouwt is, vandaar dat ik er eerst mijn vraagtekens bij had. De verloskundige heeft de ingredienten bekeken en zegt dat het totaal geen gevaar kan hebben. En het werkt echt!
Groetjes Marjanne

hallo nog een keertje,

Ik kwam toevallig om een hoekje kijken, ik hoor eigenlijk op het sept forum
 ben 27 sept uitgerekend.

zelf ben ik bij een acupunctuur voor een heupprobleem, hij vertelde mij dat hij ook vaak vrouwen helpt die last hebben van zwangerschapsmisselijkheid.

Zelf ben ik nu 11 weken zwanger en de misselijkheid wordt gelukkig minder en ik hoef gelukkig niet over te geven, bij mijn eerste soms wel en was ik 16 weken misselijk.

veel zorgverzekeraars  vergoeden acupunctuur gedeeltelijk of geheel, hangt van je pakket af, misschien heb je hier wat aan.

hoop voor je dat de misselijkheid snel over is.

groetjes mamma van Tessa

Terug
Bovenaan