Zoooo Misselijk!!! Iemand ervaring met Nux Vomica (of een andere tip)?

Wat ben ik blij dat ik niet de enigste ben die ongelovelijk misselijk is en een vaste date heeft met de wc!! Heb me beter gevoeld, maar het is voor een goed doel.

De huisarts heeft nu emesafene voorgeschreven, heeft iemand hier ervaring mee? Ben zelf niet zo'n groot voorstander van medicatie tijdens een zwangerschap.

Ga vanmiddag wel even Nux Vomica ergens scoren.

Hallo allemaal,
Ik hoor bij de september mama s maar vind het leuk om ook van andere te lezen, vandaar!

Bij de 1e ben ik 12 kilo afgevallen, bij de 2e 8 kilo en nu ben ik 14 weken zwanger en ben alweer 6 kilo kwijt.
Via de huisarts heb ik de medicatie Emesafene gekregen.
Dit werkt bij mij heel goed. Ik ben nu 3 dagen bijna niet meer aan het spugen en merk dat ik wat meer energie krijg.
Gelukkig want de oudste is 3 en de 2e is 1 en die hebben ook je aandacht etc. nodig.

Succes allen en een fijne zwangerschap toegewenst!
gr. Blije Mama van 2

hallo,

Mijn verloskundige adviseerde me een seaband. Dit helpt tegen zeeziekte maar moet ook tegen misselijk helpen tijdens de zwangerschap.

Dat moet een bandje zijn om je pols met twee puntjes.

Ik heb het niet gebruikt omdat de misselijkheid wel een beetje meeviel.

Misschien helpt het?

sterkte met de misselijkheid

Nou ik heb 2 weken profeit gehad van de nux vomica, maar heb nu eindelijk wat van de huisarts gekregen, want het ging echt niet meer. Begon weer helemaal van voren...

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook seabands, daar heb ik toen heel veel aan gehad, nu helaas niet. Maar het einde is hopelijk is zicht!

succes allemaal!

Ben nu een dikke 8 weken van de eerste en ook ik gooi er steeds meer uit.
De hele dag wagenziek, ik vind het niks maar het is voor het goede
doel. Hoelang houdt dit doorgaans aan? Ik heb er nog geen eerder ervaringen mee. Wanneer ik misselijk wordt, eet ik liever niet. Maar wanneer ik niet eet wordt ik duizelig.
Tips??

Ik was ook heel erg misselijk. Moest veel overgeven en kon niet zonder kokhalzen eten en drinken. 3,5 week lang had mij langzamerhand uitgeput. Ik viel zo maar in slaap midden op de dag en kon geen stap verzetten zonder te kokhalzen.

Van mijn huisarts heb ik emesafene gekregen. Dit helpt bij mij erg goed! Ik merk zelfs dat ik weer honger en energie heb. Gelukkig val ik nu niet meer midden op de dag in slaap en kan ik het 's avonds zelfs tot 10 uur volhouden.

Sterkte!

Hmmm was ik zo enthousiast over emesafene, na 3 dagen succes heb ik het gevoel weer terug te zijn bij af. Ik lig weer voor pampus op de bank en krijg weinig binnen zonder te kokhalzen.

Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik moet genieten van mijn zwangerschap, maar na bijna 5 weken misselijk en overgeven ben ik een beetje op.

Pfff waar blijft die roze wolk??????

Wat vervelend zeg! Ik weet hoe je je voelt. Ik zit nu 2 weken aan de primperam en moet zeggen dat dat redelijk werkt. Maar had tot vorige week nog steeds vlagen van veel misselijk zijn en kokhalzen. Gelukkig heb ik niet meer hoeven spugen en ga vanavond weer voor het eerst werken!
Ben morgen 12 wkn dus hoop nu toch echt dat het in een rap tempo verbeterd

Succes hopelij komt de roze wolk snel!

Terug
Bovenaan