Zooooo langzaam!

A

Anoniem

Guest
Help! Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben (nu dus 5 weken), maar ik wordt er echt helemaal gek van dat de tijd zo ontzettend langzaam gaat. Ik heb het gevoel dat een dag wel 72 uur duurt... ik wil namelijk niets liever dan naar de VK/gyn voor een echo. Heb namelijk een paar maanden geleden een miskraam gehad en ben dus heel erg bezig met of het goed gaat. Toch heb ik er wel een goed gevoel over. Ik heb de onweerstaanbare behoefte om te bellen naar de VK voor een afspraak, maar ik vind dat ik nog even moet wachten. Hebben jullie er ook zo'n last van dat de tijd niet vooruit lijkt te gaan?
Merel

Ja hoor heel herkenbaar, je wilt graag duidelijkheid.

Maar mag je niet eerder komen, omdat je een MK hebt gehad?

Gr mama van MD

Dat heb ik nog niet gevraagd. Ik dacht dat je altijd pas vanaf 8 weken mocht komen?!

lieve Merel

Ik weet precies wat je bedoeld
Ben vandaag precies 5 weken en ben dus uitgerekend op 7 april,   laatste ongi was 2 juli Wanneer ben jij uitgerekend?
En ik heb een mk op 25 jan gehad was toen 9 wk en 3 dg zwanger en de afspraak op 22 jan heb ik toen moeten afbellen omdat ik op 18 jan al bloedverlies had en de vk het beter vond om eerst de echo af te wachten en deze was op 25 jan.

5 min voordat ik de echo zou hebben heb ik op de wc daar de mk gehad. heel verdrietig natuurlijk en daarna de mk een plekje gegeven. Mijn cyclus was daarna niet in orde maar in de vakantie (onspanning werkt echt) op Cyprus ben ik zwanger geraakt.
maar wat duren de dagen langgggggggggggggggggggggggggggggggg!!!!

Ik weet pas sinds donderdag dat ik zwanger ben maar het lijkt al maanden ook al moet ik regelmatig op de test kijken om te zien of het toch echt zo is. haha
Ik wil aan de ene kant ook wel de vk bellen maar dat doe ik ook niet.

ik wil pas met 9 weken belln en dan pas de echo met 12 weken. Ik weet niet of ik het zo lang kan volhouden maar ik wil in ieder geval GEEN echo voor de 9 weken. omdat het de vorige keer toen mis ging en ik wil eerst die periode voorbij zijn.
Dan hoef ik als het misgaat( waar in niet van uit ga want ik nu een veel beter gevoel dan toen) niet de vk te bellen om alles weer uit te leggen en af te bellen.
Ik kan natuulijk niet voor jou denken en wat jou een beter gevoel geeft. maar op dit moment denk ik ik wacht wel een paar weken. ik weet dat de vk je het liefste ziet voor een intake gesprek rond de 8 weken maar ze snappen het ook wel als je uitlegd waarom je liever   tot de 10 weken heb gewacht

Heel veel sterkte met   het wachten van de volgende 7 weken.
Hier heb je in ieder geval een bondgenoot
Liefs danielle

Hoi Daniëlle, wat een naar verhaal. Maar wel gefeliciteerd!!!!!
Bij mij ging het vorige keer met 8 weken mis. ik had de VK toen nog niet gebeld, omdat ik toen nog in het buitenland zat (daar ging het mis). Ik heb net als jij sterk de neiging om echt te wachten, maar aan de andere kant lees je ook wel dat als het hartje klopt (iets wat je kennelijk al vroeg op de echo kunt zien...) de kans dan klein is dat het dan nog fout gaat. Ik heb trouwens al een kind (14 maanden) en daar kwam ik bij de 10-weken echo er achter dat ik 6!   weken verder was dan gedacht; in éénkeer 6 weken kado, dan gaat de tijd dus lekker snel. Nu daarentegen  duren deze ene week al een maand, voor mijn gevoel. Ik denk trouwens dat ik 8 april '08 ben uigekerend (één dagje na jou), maar zeker weten doe ik het niet, want ik ben erg onregelmatig ongesteld geweest sinds de miskraam... Heb in ieder geval vorige week dinsdag getest.

Hoe voel jij je trouwens? Last van kwaaltjes. Ik voel me een beetje weeig (niet echt misselijk) en moe en een beetje gevoelige borsten, maar alles redelijk beperkt.

Groetjes,
Merel

hoi merel

Ja het is niet zo'n leuk verhaal maar ja we zijn er doorgekomen en ik kijk vooruit. heb er soms nog wel moeilijk mee vooral deze maand maar ben wel blij dat ik nu weer zwanger ben.
Wat erg zeg dat je een mk heb gehad toen je in het buitenland zat, was dat op vakantie? Dan weet je toch ook niet wat je moet doen...
Maar ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Leuk dat je een dag na mij ben uitgerekend Ik weet het ook niet zeker hoor maar ik ga van mijn laatste ongi uit en die was op 2 juli. Maar daarvoor zat er 52 dagen tussen dus dat was 11 mei en toen 33 dagen( 8april) en toen 40 dagen (8 mrt) en op 27 febr heb ik een curretage gehad omdat ik al vanaf 18 jan bloedverlies had en dit stopte niet uit zichzelf vandaar. maar ja wat ik al eerder zei ik; kijk uit naar begin april.
Wat fijn dat je bij je eerste kindje zomaar 6 weken kado kreeg, dan schiet het lekker   op, misschien is dat nu ook het geval haha
Mijn zwangerschap klachten zijn ook niet zo erg hoor: ik herken eigenlijk alles wat je zegt. om 22.30 gaat bij mij het licht uit
Ik moet regelmatig eten omdat ik anders het gevoel heb dat ik moet spugen, dit gelukkig nog niet gedaan maar idd wel zo'n weeig gevoel
Mijn darmen begin nu ook te rommelen echt heel hard hoor maar niet van de honger maar omdat daarbinnen van alles gebeurd
Mijn borsten voelen pijnlijk aan en zijn gevoelig, vannacht een poos op mijn rechterzij (lees rechterborst) gelegen en toen ik mezelf op een gegeven moment omdraaide deed de zijkant gewoon zeer.
Leuk dat ze vertellen dat die dingen groeien als je zwanger ben (heb zelf maar een kleine cupB) maar ze vertellen er niet bij dat die dingen ook heeeeeel zeer doen haha
maar ja het is voor een goed doel.
Ik ga pas rond 3 a 6 sept bellen want dan ben ik 9 weken en dan vraag ik of de echo mag met 12 weken. Dan zie je al heel goed je kindje en dan vind ik toch leuker dan dat je een echo heb met 8 weken en je ziet er eigenlijk nog niets op of heel vaag.
Maar ja dat is mijn mening en jij moet natuurlijk doen wat jou gevoel zegt
Ik wens je heel veel succes de komende weken
en we houden elkaar op de hoogte he

Liefs Danielle

hoi!

Ik herken het helemaal. De tijd lijkt voor geen meter op te schieten! Ik kan de klok wel vooruit kijken... maar harder lopen gaat ie niet. Toch jammer. Ik ben 11 weken en 3 dagen   zwanger en vrijdag heb ik de 2e echo. Ik had met 8 weken een echo omdat ik steeds bloed verloor, maar ik heb denk ik een zwankke baarmoedermond ofzo, want als ik nies ga ik al bloeden... :-(

Ik wens jullie een fijne zwangerschap en hoop dat de tijd nu langzaam aan sneller gaat!

Groetjes, Daniëlle

Hoe vervelend het ook  is, ik vind het een 'fijn' idee dat jullie je ook geen raad weten met de tijd... Dat geeft me het gevoel dat ik niet een of andere geobsedeerde psycho ben... Ik ben trouwens nog niet zolang bekend met dit forum, maar het is een 'feest  der herkenning' al die verhalen. Danielle (xxx) hoe vond jij het om met 8 weken een echo te hebben?

Danielle (1980), we houden elkaar zeker op de hoogte, toch?!
groetjes,
Merel

Terug
Bovenaan