Zooooo langzaam!

Hoi!

Ik vond het geweldig om mt 8 weken al een echo te hebben. We zouden de week erna gaan trouwen en dat maakte het nog eens extra speciaal. Natuurlijk was er de kans dat het niet goed zou zitten, maar we hadden ziets van: als het niet goed is willen we dat zo snel mogelijk weten en niet wachten tot na de bruiloft. Dan zou ik me alleen maar druk maken en niet van de dag kunnen genieten. Gelukkig was alles prima. Je ziet natuurlijk niet zo veel op een 8 weken echo. Het ziet eruit als een flinke tuinboon met in het midden een wit puntje wat het hartje voor moet stellen. En toch, was het al helemaal ons kindje!

Ben benieuwd nar de echo van vrijdag...

Hallo meiden,

ik ben al een stuk verder dan jullie, maar wil graag mijn ervaring met "de tijd" met jullie delen...
Die eerste weken duren ECHT het langst, na de magische grens van 12w ging het bij mij echte vliegensvlug, zit nu alweer over de 26w!
En als ik kijk naar mijn vorige zwangerschap blijft het zo snel gaan tot ongeveer 35w, dan begint de tijd weer te kruipen en kan je echt niet meer wachten tot je je kindje mag ontmoeten!

Dit is in ieder geval mijn ervaring met "de tijd" tijdens een zwangerschap; het is echt uitkijken  naar de ene mijlpaal en dan naar de andere...

Veel suc6 met wachten... (en probeer er ondertussen ook van te genieten)

Liefs Nika

Zo zie je maar hoe verschillend wij allemaal zijn. ik heb nl   3 vroege miskramen gehad (met 6 weken geen leven) en een keer een late miskraam (met 14 weken leefde het kindje nog en met de echo van 16 weken bleek het kindje net na de laatste echo te zijn overleden).

Ik ben nu weer zwanger (jawel bijna 20 weken), maar heb tot nu toe vanaf 7 weken zwangerschap, elke twee weken een echo gehad om te zien of alles nog in orde was.

Die spanning die je dan elke keer weer voelt is verschrikkelijk. Als het echo apparaat dan naar binnen ging of op je buik, adem in en afwachten.....bijna niet te doen.

Maar goed uiteindelijk gaat het nu nog steeds prima en begin nu echt te genieten en vooruit te kijken.
En na al die spanning en het lange wachten........ben ik nu ineens al bijna op de helft!

Kijk, ik ben niet meer onbevangen zwanger, ben ik één keer geweest, maar dat is voorbij. Mijn laatste miskraam vorig jaar, heeft er echt ingehakt en maakt dat ik pas echt blij ben als de baby is geboren, maar ik probeer er nu wel van te genieten nu ik de kleine ook goed voel.

Gelukkig heb ik na de 3 eerste mk's een gezond kind gehad en weet dus dat de natuur ook wel haar werk goed kan doen!

Daar moeten we dus allemaal op vertrouwen. En wat ik heb meegemaakt is uitzondering, zelfs mijn gyn was van slag toen vorig jaar de baby bleek te zijn overleden, dat komt gewoon niet veel voor.

En bedenk wel dat de meeste zwangerschappen goed gaan!

Succes de komende periode!

gr mama van Md

Hoi Merl en andere dames,

Uit ervaring kan ik zeggen dat die eerste weken inderdaad errug langzaam gaan, maar voor je het weet vliegt de tijd. Omdat die eerste weken ook zo onzeker zijn (is het wel zo? zit het wel goed?), lijken de dagen wel maanden...
Toch komt er een moment dat het omslaat en dat de weken als dagen omgaan. Zo snel!
Zelf benut ik de tijd uitgebreid om te wennen aan het feit dat ik mama ga worden. En daar heb ik gelukkig nog even voor. Kan helaas niet zeggen dat het me niet lang genoeg kan duren: ben nu 25 weken zwanger en kan niet wachten tot ik m'n lichaam weer terug heb en mezelf weer kan zijn.

Probeer in elk geval te genieten!
Succes!
Dee (jawel, nog een Danielle!!)

hoi dames
en alle Danielle's, ben er zelf ook een haha

Merel ga jij nu wel voor een eerdere echo of wil je liever toch nog even wachten?
Ik vind het nu ook wel wat moeilijker wachten hoor, ben eigenlijk best benieuwd hoe het daarbinnen zit. maar   ik wil echt proberen om die 10 weken sowieso te wachten. maar dat duurt nog zo langgggggggggggggggggggg haha
Ik hoop dat de tijd na die 12 weken echt wat sneller gaat. maar ook wel weer dingen om naar uit te kijken: in augustus heb ik 5 verjaardagen waaronder die van mezelf: ben 12 augustus jarig. wordt dan al 27
In sept is mijn moeder jarig dus dan nog een verjaardag en ook al met mijn moeder afgesproken als Uk ( zo heb ik de kleine in mijn buik genoemd) blijft zitten dat  we op 1 november naar de jaarbeurs gaan voor de jonge gezinnen beurs.. Maar ja voordat het zo ver is duurd het nog even. Maar elke dag is er 1!!! en daar gaan we voor toch meiden??
ik wens jullie allemaal veel succes en we denken aan elkaar

Liefs Danielle

Tsja dames (de Danielles  en anderen), we moeten dus allemaal geduldig blijven wachten en de tijd uitzitten... 1980Daan, ik heb inmiddels besloten volgende week dinsdag de VK te bellen (ik ben dan 6 weken) en haar dan een verwijzing voor een echo te vragen voor de week erna. Ik heb inmiddels van een 'kenner' (gyn) begrepen dat als het hartje klopt  de kans klein is dat het dan nog fout gaat (natuurlijk kan het wel, maar in veel mindere mate...). Ik moet dus toch nog wel even geduldig zijn.

Het gekke is trouwens dat ik er op mijn werk, hoewel ik een drukke baan heb, veel meer mee bezig ben dan wanneer ik thuis ben. Heb al een klein hummeltje rondlopen en die vraagt veel (positieve) aandacht; heerlijk.  

Ik voel me trouwens soms wel en soms niet zwanger: opvliegers, soms pijnlijke borsten (soms niet), wel heeeeel moe (mijn oogleden lijken wel aan elkaar vastgeplakt), regelmatig duizelig, soms een beetje weeig (niet echt misselijk). Verder niets. Ik denk er maar niet te veel over na en probeer er geen conclusies aan te verbinden.

Succes allemaal,
Merel

Hallo
Ik heb voor mijn eerste zwangerschap ook 2 vroege miskramen gehad daarna een gezond meisje waar ik super trots op ben .
Tijdens deze zwangerschap de hele tijd onrustig geweest en me altijd voorgenomen om bij een volgende zwangerschap te gaan genieten.

Maar de onzekerheid blijft ondanks de echo's die ik heb gehad , ben nu 12 weken zwanger van de tweede .

Als je denkt rust te vinden door een echo laat deze dan maken mij hielp het wel en ookal zie je niet veel met 7 weken je ziet wel een kloppend hartje en dat vond ik al super.
Ik heb moeten praten alsbrugman bij de v.k maar uiteindelijk heb ik de echo gekregen.

Sterkte met je onzekere gevoel en probeer op je lichaam te vertouwen.

Heb gisteren toch met de VK gebeld en uitgelegd dat ik graag een echo wilde. Was geen probleem! Het is in hun praktijk zelf gebruik om vrouwen die eerder een miskraam hebben gehad door te sturen voor een vroege echo. Heb nu de afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Ik ben -gek genoeg- nu al een stuk opgeluchter. Het geeft me rust dat de afspraak staat en ik loop niet meer te dubben of ik het nou wel of niet zal doen. Het is ook fijn dat de VK zo relaxt reageerde.
Nou, nu dus afwachten tot volgende week. Gelukkig heb ik het erg druk en veel leuke afspraken na mijn werk zodat ik weer even afleiding heb.
Nogmaals dank voor de bemoedigende woorden. Fijn zo'n forum met 'lotgenoten'!
Liefs,
Merel

Terug
Bovenaan