Zooooo miselijk!

Hoi dames,

Nou, liet ik een weekje geleden nog een berichtje achter dat ik niks voel aan kwaaltjes, ben ik nu sinds een week enorm moe en misselijk!
Ik voel het dag en nacht, een weeig gevoel dat alleen na iets te eten even wegtrekt.
Vooral smorgens is het heel erg, dan moet ik echt overgeven.
Ben ook extreem moe, er komt niks uit mijn handen, kan de hele dag wel slapen...

Zijn er meiden die hier ook last van hebben?

Hebben jullie tips tegen de misselijkheid?

Hoe gaan jullie hier op hetw erk mee om?

Liefs, Billie
6w2 zwanger van de 2e

Dat is maf, ik zit net een zelfde soort bericht te schrijven!
Ik ben ook de hele dag door een beetje misselijk, alleen door iets te eten gaat het even over! Ik ben alleen 's ochtends niet misselijker dan de rest van de dag, dus ik hoef niet over te geven.... af en toe is het wel op het randje, maar dan eet ik even wat en is het weer even weg.
Ik ben ook vreselijk moe en verder zijn mijn borsten echt al een flink stuk groter. Mijn buik is ook iets opgezet, maar hoger dan dat die kleine nog zit. Ik vraag me ook echt af hoe ik het verborgen moet houden op werk tot na de eerste echo (4 maart)!!!! Dat wordt ruime kleding gaan dragen in ieder geval, ben ik even blij dat het nog winter is!

Ik ga maar weer even wat eten, want het is weer zover!

Groetjes, Michele

Hoi,

Nou, ik heb precies hetzelfde. Ook moe, pijnlijke en grotere borsten, opgezette buik, misselijk...
Wat beroerd is dit he? Gelukkig voor een erg goed doel!

Ik ga ook weer even wat eten....Brood helpt bij mij het beste. En vruchtensap.

Hihi, echt toevallig dat we precies hetzelfde voelen.

Liefs en rustig aan!
Billie
6w2 zwanger van nmr 2

Hi Billie, ik heb precies hetzelfde. De hele dag door misselijk, moe, pijnlijke en grote borsten (heb al nieuwe beha's aangeschaft!). Wat bij mij echt helpt tegen de misselijkheid is elk uur iets eten, ook al heb ik nog geen trek. Ik heb er wel aan moeten wennen, maar het werkt. Ik smeer 'sochtends vier boterhammen, en die snij ik in kwarten. Ik eet elk uur zo'n kwart boterham, en dat werkt. Mijn vriend (de schat) brengt me mijn ontbijt op bed. Dat had ik ergens gelezen dat dat zou helpen, nou het is in ieder geval fijn, maar het helpt ook wel. Als je de misselijkheid niet voor kunt zijn dan doen een paar slokken cola ook wonderen, ook voor je energielevel.

overigens had ik vandaag functioneringsgesprek op mijn werk. Mijn managers vonden dat ik de laatste tijd weinig energiek overkom en chagrijnig was, en volgens hun had ik last moodswings. Ik heb er maar smakelijk om gelachen, en dacht 'je moest eens weten!'

Succes!

Hoi Dames,

Ook ik heb veel last van zwangerschapskwaaltjes. Geef veel over 's ochtends en 's avonds, alleen 's middags gaat het vrij goed met me.
Op advies van de VK gebruik ik nu de zwangerschapsgranules van puur mama (pas sinds vanmorgen) maar ik heb voor het eerst niet overgegeven! Aangezien ik d'r zoveel last van heb, heb ik het helaas op m n werk ook al moeten vertellen terwijl ik pas 7,5 week zwanger ben en het uiteraard liever voor me had gehouden tot na week 12.

Liefs,
Anne

Hoi,

Ben wel misselijk en vreselijk moe, maar heb gelukkig nog niet hoeven overgeven.
Koffie hoef ik nu echt niet te drinken terwijl ik anders graag koffie drink.
En als ik aan het koken ben zit ik van de lucht alleen al vol en dan moet ik nog gaan eten. (en dan proberen te doen of er niets aan de hand is omdat ik het voor de kinderen nog even stil wil houden)

Sterkte allemaal,

Els

hoi meiden

ja ik was ook vreselijk moe en zeeeer misselijk maar als ik er geen tabletten tegen neem dan lig ik tot de 5 de maand plat maar ze helpen en ze mogen heb ze bij de dokter gevraagd dus voor als je echt geen uitweg meer weet ik heb het ook eerste even na gevraagd bij de verloskundige maar ja was op 1 week 2 kilo kwijt en nog een kleine van 15 maand die rondhuppeld haha wat is het toch wat dat zwanger zijn maar dankbaar dat we zwanger kunnen zijn toch
groetjes Tamara

Hallo meiden,

zelf ben ik niet misselijk (hooguit van de honger, maar ook dat valt mee).  
In een van mijn (rijkelijk) aangeschafte boeken vond ik dit, gember!
Het schijnt dat gember goed is tegen de misselijkheid, of je er nu thee van trekt, door eten doet, gemberkoekjes maakt niet uit, zegt het boek. Ik weet niet of het echt helpt maar je kan het proberen.

Sterkte er mee!

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan