Zooooo misselijk...

Hallo medezwangere....

Ik ben sinds 2, 5 week zo vreselijk misselijk.... Ben nu 8 weken zwanger en hoewel ik dat natuurlijk fantastisch vind voel ik me wel erg beroerd en neemt dat voor nu ook wel ff alle lol weg. Ook met het oog op aanstaande vakantie van donderdag. Dan gaan we 2 weken naar Spanje. Zie er nu wel beetje tegenop. Ik hoef niet heel vaak te kotsen gelukkig, ongeveer 1 tot 2 keer per dag, dus uitdrogingsgevaar is er niet echt bij. Heb al wel pilletjes van de dokter gehad maar die helpen niet. Zijn hier meer mensen met hetzelfde probleem? Tips? Een andere medicatie ofzo waar ik naar zou kunnen vragen?

Alvast bedankt!
Spriep

Hoi,

Ik herken het probleem maar al te goed, ik ben deze zwangerschap vanaf 6 weken erg misselijk. Spuug 3-4 x per dag en na 5 uur ;s middags komt er bijna niks meer in. Ben nu ook 8 weken zwanger.
Eet vooral vaak kleine beetjes, drink goed. En dan de tijd uitzingen tot het over gaat. Verder is er weinig aan te doen, vrees ik

Vreselijk he! Ik vind het tenminste wel echt beroerd. Heb er af en toe wel een dipje van. Hele dag beroerd zijn... Je zou zeggen er moeten toch wel wat middeltjes zijn ofzo! Word ook niet echt opgepept als ik lees dat de klachten vaak tot iig de 12e week aanhouden :-( Vanavond heb ik mn eerste afspraak met de verloskundige. Hoop echt dat ze wat goede tips heeft. Ook voor mn lief, vind het wel erg sneu voor hem als hij met zo'n beroerde vrouw op vakantie moet...

Niet om je te ontmoedigen of zo, maar bij mij duurde het de vorige 2 keer ror 14 weken. De top was rond de 10 weken en daarna werd het steeds een beetje beter.
Ik heb ook wel eens medelijden met mijn man. Die komt thuis na een dag hard werken, kotsmisselijke vrouw op de bank, 2 kinderen (bijna 3 en bijna 1) die moeten eten, in bad moeten in bed etc. Heeft er bijna nog een dagtaak bij.
Maar ja, wij zeggen steeds tegen elkaar: we zijn er blij mee (misselijk zijn is toch een goed teken, de zwangerschap zit dan meestal wel goed). Maar wat het nut er nu van is is me nog niet duidelijk.
Hopelijk kun je wel genieten van je vakatie
Nienke

Hoi ook ik ben nu nog steeds erg misselijk ben vrijdag 10 weken heb ook al vanalles geprobeerd, vsm pilletjes tegen de misselijkheid hielpen twee dagen, van die seaband's, dat is ook tegen wagenziekte zijn te koop bij drogist, heb nu sinds vandaag druppels van dr vogel elk uur 5 druppels en dat gaat tot nog toe goed, alles zit er nog in. Zo vervelend he, en dan die mensen die zeggen ja maar het hoort erbij nou de lol is er snel af zo. Succes ermee misschien heb je er wat aan.

Thanx voor jullie tips. Ik ga gewoon alles kopen en alles proberen! Wil me zo graag beetje beter voelen. Heb iid al vaak gehoord, je weet waar je het voor doet, en natuurlijk ben ik blij met het leven in mij, maar van de zwangerschap genieten? Nee dat lukt echt niet. Morgen heb ik een vroege echo ivm miskraam vorige zwangerschap en ik hoop dat dat me een beetje een oppepper geeft. Jullie ook veel succes he en jullie mannen ;-)

Hey,

Ook ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben nu 18 weken en sinds vorige week ben ik er al een hele week vanaf, voel me nu zo goed, was helemaal gaargespuugd en kon geen hap door mijn keel krijgen! Het enige wat bij mij idd echt hielp: neem je rust, en eet in hele kleine beetjes! Zorg verder dat je gewoon overal een plastic tas mee naar toe neemt zodat als je moet spugen je altijd iets hebt waar je het in kunt doen. ( ik voelde me altijd een stukje zekerder als ik er eentje bij me had! ) Ze zeggen altijd hoe misselijker hoe beter!
Verder hoop ik voor je dat het gewoon heel snel weer over is, want je voelt jezelf gewoon zwaar k$$#%@#!#@! En je bent echt niet de enige die niet kan genieten van haar zwangerschap op die momenten, dus voel jezelf niet schuldig!
Succes bij de VK!

Groetjes Janne

Hoi!

Gelukkig, er zijn meer mensen die zich niet 100% voelen! Ben nu 7 weken zwanger en dat kleine garnaaltje in mij zorgt toch dat ik me goed misselijk voel. Rare is dat ik nog nooit heb hoeven overgeven, voel me alleen de hele tijd misselijk. Mja, wat niet is kan nog komen.. handig die tips hier!!! ik ga er ook vanuit dat het na de 12 weken toch minder wordt.......

Terug
Bovenaan