zorg-, kinder- en kinderopvangtoeslag

Na de kindertoeslag moeten we nu ook een stukje zorgtoeslag terugbetalen, en waarschijnlijk ook kinderopvangtoeslag. Lekker, zo aan het eind van het jaar...

Ik ben even in de telefoon geklommen om aan de belastingdienst te vragen hoe je dit kan voorkomen. Nu blijkt dat als je de toeslagen voor het eerst aanvraagt je moet opgeven wat je (gezamelijke) inkomen is. Nu zou je denken dat elk jaar met de inkomstenbelasting ze dit aanpassen, maar dat doen ze dus niet! Daardoor zul je, als je niks doet, elk jaar meer toeslag moeten terugbetalen! Zodra je dus weet wat je nieuwe inkomen voor dat jaar wordt (loonsverhoging oid) of ergens een wijziging in je inkomen tijdens het jaar hebt, moet je dat meteen doorgeven zodat ze opnieuw de toeslag gaan berekenen en je niet aan het eind van het jaar een hoop moet terugbetalen. Dit kan je telefonisch doorgeven via 0800 0543. Je moet het jaarinkomen weten, dus maandloon x 12 + vakantiegeld e.d.
Dit voorkomt een hoop narigheid! Mijn man en ik gaan meteen rekenen vanavond en het doorgeven zodat we aan het eind van 2010 minder hoeven terug te betalen over 2009. Wel fijn dat de belastingdienst je dit ook verteld enzo...

De belastingdienst maakt er zelf een zooitje van. Ik heb al zoveel dingen zien gebeuren dat ik zoiets heb van die werken daar volgens mij niet. Communicatie ook daar hebben ze problemen mee.Ik ken iemand die teveel huurtoeslag ontving ze heeft het moeten stopzetten terwijl ze heeft wel recht op huurtoeslag maar die fout hadden ze het jaar daarvoor ook gemaakt terwijl die persoon allang wijzigingen had doorgegeven .Maar ze heeft bezwaar gemaakt want ze moest zoveel betalen en nou hoeft ze niks meer te betalen

wat een gezeur he dat terug betalen.
pff.. ik ben sinds juli gaan werken en moest dan mijn loon doorgeven.. nou ik krijg ze nooit aan de lijn grrr... en mijn man heeft ook al 2 keer zijn loon doorgegeven wat al lang veranderd is maar ze hebben nog steeds zijn oude loon er op staan. vandaar dat hoge bedrag aan kinderbijslag.
ik denk soms ook wel dat ze daar niet werken..

maarja doorgeven is toch het beste anders moet je terugbetalen..:p

heyhey

ook wij hebben een nota gehad vorig jaar.

nou moet ik zeggen dat dat onze eigen schuld is, omdat we ook de loonsverhoging niet hadden doorgegeven.
maar ze vermelden het wel hoor.
op de site van toeslagen. nl en belastingdienst staat ook dat als er veranderingen zijn in je gezinssituatie, je dat altijd gelijk moet melden.
(inkomen, gezinsuitbreiding en weet ik t wat allemaal)

liefs, do

Ja idd, wij hebben dit vorig jaar ook gehad. Wij dachten ook wel dat dit automatisch zou gaan, maar nee. Ik pas het nu elke keer aan, kan heel makkelijk via de site!
Vervelend is het wel....

ook wij hadden zo een leuk geintje dat we even ruim 600 euro in 1x op mochten hoesten.
Als mn man zijn jaaropgaaf krijgt in januari bel ik dit gelijk door met nog wat eurootje er boven op, je kan beter terugkrijgen aan het einde van het jaar als dat je terug moet gaan betalen.
Dit jaar krijgen we in ieder geval allebei niets aan zorgtoeslag.
Kinderopvangtoeslag hebben we niet en de kindertoeslag krijgen we wel, dit is 80 euro in de maand, net als vorig jaar en daar kregen we ook nog weer van terug van de belastingdienst dus heb het maar zo gelaten.Heb dit jaar nog lang niet verdiend wat ik vorig jaar heb verdiend dus dit zit wel snor.

Maar jah belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken..............
................ ingewikkelder in ieder geval wel,

Liefs Marina

Thnx ik wist dit niet....
Wat ik wel weet is (quote van vriendlief) dat ze

EEN STELLETJE SNEUNEUZEN ZIJN

Sorry moest ff kwijt haha Hij gebruikt ook weleens andere woorden maar die zijn niet voor herhaling vatbaar.
Ik heb weer veel gezeik gehad met ze. Gelukkig hoefde ik niets te betalen, maar je bent al je maandsalaris kwijt met bellen voordat je iemand te pakken hebt!

Liefs Irene

Het gekke van het hele verhaal is dat bij de belastingdienst staat, dat een hele goede vriend van ons, een kind heeft terwijl hij helemaal geen kinderen heeft!
Hij krijgt iedere keer brieven over kinderopvangtoeslag en moet dingen betalen terwijl hij helemaal geen kind heeft, als je alle belminuten zou optellen dat hij al met de bld heeft gebeld hierover kan je wel een maand bellen.
2 weken terug kreeg hij als antwoord; sorry meneer, uw verhaal zal wel waar zijn maar dit kunnen we niet uit het systeem halen.

Het is toch van de gekken zou je denken!
Ze zijn nu hard aan het klussen om een kindje te mogen krijgen maar je zou maar geen kinderen kunnen krijgen en dan iedere keer hier gedonder over hebben; lekker pijnlijk,

Liefs Marina

Terug
Bovenaan