Zorgen door ruzie

Gisteren hele erge ruzie gehad met mijn vriend.. ik was echt helemaal overstuur en aan het huilen/hyperventileren.. ik ben 29 weken zwanger en ben bang dat dit echt kwaad kan voor de baby.. heb echt nog steeds buikpijn :(

Ik las ook dat hij op latere leeftijd dan gedragsstoornissen of andere dingen kan krijgen door stress in de baarmoeder :(
 
Zolang je geen 9 maanden aan een stuk aanhoudend stress hebt en dergelijke denk ik niet dat je je zorgen moet maken over de baby. Als de ruzie eerder eenmalig was of niet vaak voorkomt, zal die er niets aan overhouden.
Wel heel erg vervelend dat je zo'n stevige ruzie had en zo overstuur was. Hopelijk leggen jullie het snel weer bij!
 
Volgens mij gaat het met name om langdurige heftige vormen van stress. Ik las dat er onderzoek was gedaan bij zwangere vrouwen in oorlogsgebieden en vrouwen die te maken hadden met huiselijk geweld. Ik denk dat eenmaal een heftige ruzie geen grote consequenties heeft.
 
Dankjewel voor jullie reacties.. alleen het is nu al 3 keer in de zwangerschap zo erg uit de hand gelopen :( hoop gewoon dat m’n kindje hier niks aan over houd
 
Oh wat vervelend.. Kan me je zorgen wel voorstellen, maar net als wat de anderen zeggen denk ik dat het vooral slecht zou zijn als je dit dagelijks hebt.

Misschien komt het ook deels door je hormonen, dat je wat sneller ruzie hebt? Je zou op een rustig moment eens met je vriend kunnen bespreken hoe jullie deze heftige ruzies kunnen voorkomen? (Misschien moet hij gewoon af en toe even op z'n tanden bijten nu? ;) )

En je zou ook kunnen bedenken wat jij kunt doen als het er aan zit te komen of als het toch uit de hand gelopen is. Iets waar je jezelf goed mee kan kalmeren. Wandelen met een vriendin /yoga/ kop thee met chocolade.. ik zeg maar wat.

Maak je niet te veel zorgen, dat is juist niet goed voor je baby. En hij/zij zit verder lekker veilig in jouw warme buik!
 
Wat vervelend voor je! Hopen dat jullie er snel uitkomen. Tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling heb ik te maken gehad met ziekte en overlijden van een dierbare. De eerste tijd was onze zoon heel onrustig, mede daardoor. Maar liefde en aandacht doet veel. Nu gaat het een stuk beter!
 
Bij eerste zwangerschap hebben mij man en ik 6 x ergens ruzie gehad . En weer goed gemaakt gewoon flinke discussies huilend aan toe nou niets mis mee met ons kind nu zwanger van 2de 3 x ruzie en gewoon goed .
Feneurt in elke huwlijk of reactie
 
Geen zorgen over maken, het gaat om een structurele verhoging van het stress hormoon bij moeder. En bij goede goedmaakseks komt oxytocine vrij (knuffelhormoon) en dat is weer positief.
Wel zou ik op een rustig moment met je vriend praten over de ruzie. Straks met slaaptekort en een baby kunnen de spanningen hoog oplopen. Beter om nu alvast op 1 lijn te komen.
 
Terug
Bovenaan