Zorgen om financien

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik maak me toch af en toe weleens zorgen of we het straks financieel allemaal wel gaan redden. Ik ga straks minder werken dus ook minder loon en het is nu af en toe al krap.
Pffff. Ik ga zometeen alles maar weer eens berekenen.

Weten jullie welke kosten er vlak na een bevalling komen?
Ik heb rekening gehouden met de kaartjes.
Ik heb al koffie en veel rollen beschuiten in huis.
Natuurlijk een cadeau voor de kraamhulp.
De spulletejs voor de kleintjes heb ik allemaal wel (dacht ik zo).
Ben ik nog wat vergeten?
Vast wel.

Groetjes plodder.

Cadeau voor de kraamhulp? Is dat gebruikelijk? Wat voor soort cadeau?

En ja, hier ook af en toe wat gepieker over geld. Wij gaan allebei minder werken en de kosten zullen alleen maar stijgen. Maar ja, we zullen het uiteindelijk wel redden  hoop ik. Ben wel heel blij dat we allebei een deel van de opvoeding op ons kunnen nemen.

Liefs, Lotte

ja dames, dat zal straks wel even tegenvallen. Ben nu zwanger van de 2e maar financieel was het best lastig na de 1e. Je bent tcoh gewend aan 2 hele salarissen. Hoefde ons nooit zorgen te maken om geld. Dus na dat Koen  was geboren ben ik minder gaan werken, dus  teruggang in salaris, daarnaast ging de borstvoeding niet goed en kunstvoeding is best duur en wat dacht je van luiers. Verder gaat Koen  naar KDV. Ook ben je meer thuis waardoor je stookkosten omhoog gaan. Zo wie zo ook omdat je meer stookt in kinderkamer en badkamer. Ik wist in het begin echt niet hoe ik de maand rond moest komen, maar je went weer aan de nieuwe situatie en na een paar maanden was alles weer normaal draaiende. Moet zeggen dat het nog geen vetpot is, alles is zo duur tegenwoordig. Betalen ons scheel aan vaste lasten. Verder hebben we pas ons 1e koophuis gekocht en dat heeft de vaste lasten ook geen goed gedaan. De financiele   druk zal nu bij de 2e iets minder groot zijn maar denk ook wel eens of we het allemaal wel weer rond gaan krijgen. Het zal wel weer goedkomen.

groetjes sabine

In principe heb je de kosten deels wel in de hand. Je moet ook rekenen op wat extra boodschappen voor je kraamvisite.
Ook is het als je op geld wilt letten misschien handig om nu al af en toe grotere porties te koken en in de diepvries te gooien.
Je zult zien dat als je bevallen bent, het avondeten er vaak bij in schiet, vooral omdat baby's dan huiluurtjes hebben etc en je zelf nog erg moet wennen aan het nieuwe ritme.
Om te voorkomen dat je dan snel eten haalt of gaat bestellen, kun je bijv wat porties eten in de diepvries gooien, die kun je dan snel opwarmen.
Of bijv wat afbakbroodjes halen en salade in huis hebben, dan ben je ook snel klaar.

Verder kan ik het even niet zo meer bedenken.

Wel weet ik dat je inderdaad wel went aan minder geld. Als je bewuster met het geld om gaat, redt je het vast wel. Misschien moet je andere keuzes maken, maar je komt er vast wel uit.

gr mama van MD

Hoi!

Ik maak me er ook wel is zorgen om hoor... en bovendien, de baby word in een dure maand geboren, sinterklaas, kerst, mama is dan ook jarig (ik dus), en papa is begin Januari jarig, en dan de kosten voor de kraamzorg en inderdaad de geboortekaartjes en je zult zien, als je bevallen bent, dan moet je nog even een dingetje voor dit halen en een dingetje voor dat... de kosten zullen vast wel even hoger oplopen dan je had verwacht. Daar in tegen, kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Haal al de boodschappen gewoon lekker bij de aldi of lidl voor de kraamvisite... dat scheelt behoorlijk vind ik! Behalve de muisjes dan, die hebben ze daar weer niet helaas haha... Wij hebben toevallig een wat prijziger geboortekaartje uitgekozen, maar we hebben weer niet zo veel mensen waar we een kaartje naar sturen, we hebben er 60 besteld. En trouwens, over postzegels... je zou kunnen denken aan decemberzegels... dat scheelt toch weer een paar euro's op zoveel kaartjes, het nadeel is dan weer, dat geboortezegels voorrang hebben, en kerstzegels niet. En zoals bijvoorbeeld luiers. Ik heb voor eigen merk gekozen, dat scheelt ook behoorlijk, met de echt pampers, of de aanbiedingen gewoon goed in de gaten houden. En tjah wat we verder voor kosten tegenkomen, de komende maanden, dat zien we dan wel weer, desnoods moeten we maar wat inleveren, als de nood hoog is! Ik heb al zitten denken aan een wat kleinere auto, we hebben nu een station (ideaal trouwens met kinderen) maar hij zuipt behoorlijk, en is duurder in verz. en belasting in de maand, dan een klein autotje. We zien het wel... ik wens je veel succes!

Groetjes José 24 december uitgerekend!

Hoi!

Ik maak me er ook wel is zorgen om hoor... en bovendien, de baby word in een dure maand geboren, sinterklaas, kerst, mama is dan ook jarig (ik dus), en papa is begin Januari jarig, en dan de kosten voor de kraamzorg en inderdaad de geboortekaartjes en je zult zien, als je bevallen bent, dan moet je nog even een dingetje voor dit halen en een dingetje voor dat... de kosten zullen vast wel even hoger oplopen dan je had verwacht. Daar in tegen, kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Haal al de boodschappen gewoon lekker bij de aldi of lidl voor de kraamvisite... dat scheelt behoorlijk vind ik! Behalve de muisjes dan, die hebben ze daar weer niet helaas haha... Wij hebben toevallig een wat prijziger geboortekaartje uitgekozen, maar we hebben weer niet zo veel mensen waar we een kaartje naar sturen, we hebben er 60 besteld. En trouwens, over postzegels... je zou kunnen denken aan decemberzegels... dat scheelt toch weer een paar euro's op zoveel kaartjes, het nadeel is dan weer, dat geboortezegels voorrang hebben, en kerstzegels niet. En zoals bijvoorbeeld luiers. Ik heb voor eigen merk gekozen, dat scheelt ook behoorlijk, met de echt pampers, of de aanbiedingen gewoon goed in de gaten houden. En tjah wat we verder voor kosten tegenkomen, de komende maanden, dat zien we dan wel weer, desnoods moeten we maar wat inleveren, als de nood hoog is! Ik heb al zitten denken aan een wat kleinere auto, we hebben nu een station (ideaal trouwens met kinderen) maar hij zuipt behoorlijk, en is duurder in verz. en belasting in de maand, dan een klein autotje. We zien het wel... ik wens je veel succes!

Groetjes José 24 december uitgerekend!

goh ik maak me er eigenlijk helemaal niet zo'n zorgen om.
tuurlijk denk ik wel eens van ohoh komt het wel goed.
ik werkte full time bij een bank en ben nu helemaal gestopt krijg dus nog mn zwangerschapsverlof en daarna niks meer.
dan gaan we het alleen van het loon van mn mannetje doen.
en het is echt niet zo dat die nu zoveel verdient dat het makkelijk kan.

volgens onze berekeningen moet het allemaal kunnen. natuurlijk moet je wel een aantal dingen aanpassen daar ben ik nu al mee bezig trouwens.
zoals boodschappen ik haalde alles bij de c-1000 en ben dan gauw rond de 65 euro kwijt. heb nu bij 3 winkels boodschappen gedaan en was nog geen 30 kwijt!!!
moet je nagaan..
wij waren gewoon altijd veel geld kwijt aan luxe artikelen en A merken (niet alles hoor).
daarbij komt ook nog dat we nu een auto kunnen verkopen omdat ik niet meer werk en daardoor weer een zuinerigere wasmachine en droger kunnen halen (waren erg aan vervanging toe).

ik denk dat ht wel goed komt en bij jullie vast ook. er zijn genoeg mensen die van 45 euro in de week moeten rondkomen dus als het echt krap wordt weet je er wel een mouw aan te passen ben ik van overtuigd!!

Hoi dames,

Ik ben al vanaf de derde maand van mijn zwangerschap thuis, valt zeker niet mee financieel...   Nu, we kome er wel, daar twijfel ik niet aan.
Bij ons is het ook zo dat de suikerbonen e.d. door meter en peter betaald worden, dus... dat is ook zeker en vast een meevaller. Ook de kaartjes zijn nog een cadeautje voor onzen trouw.
Alles komt goed hoor, ook al is het soms moeilijk !!

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan