Zorgen over bevalling.

Hoi allemaal.
Ik ben momenteel 38 weken zwanger van ons eerste kindje en ben het (zoals wel meer vrouwen denk ik) meer dan zat... ik kan al een week amper lopen ivm erge steken in mijn liezen, sinds gisteren zelfs als ik zit of lig doet het pijn... daarnaast maak ik me zorgen of de bevalling wel (op natuurlijke wijze) gaat lukken.. Ik heb diverse groei echo's gehad in het ziekenhuis en ons kindje blijkt erg groot... afgelopen woensdag bij de vk geweest en die heeft me door gestuurd naar het ziekenhuis voor een echo, het kindje word nu al op ruim 7 pond geschat.. en dan te bedenken dat ik misschien nog 4 weken moet!!!Ik slaap ook slecht (mede door heel veel maagzuur) en omdat mijn buik gigantisch is... (mensen vragen zelfs of het er maar 1 is) Ik moet woensdag weer naar de vk en ik hoop dat ze wat willen gaan doen, inleiden of strippen ofzo... maar ben er bang voor.. Pfff ik ben echt bang voor de bevalling :( Dit had ik hiervoor nooit.... had altijd zoiets (zelfs toen ik al zwanger was) Iedereen kan kinderen op de wereld zetten dus ik ook, en ook ben ik er van bewust dat bevallen geen pretje is maar dat ik (iedereen) het wel over leef hihi. Maar nu elke keer word gezegt dat ie zo groot is, en de kans op complicaties ook groter is dan bij n kleiner kind... begin ik me toch echt zorgen te maken.
Iemand die hier ook ervaringen mee heeft??????
Xxx

Mijn kereltje was ook groot met de geboorte, 4700 gram en 56cm. Is geen knip aan te pas gekomen. Heel iets een scheurtje en maar 1 hechting. Laat je niet bang maken, van t stress hormoon word de bevalling niet makkelijker. Hoe meer ontspannen, hoe minder pijn! Ik hoop voor je dat de bevalling niet lang op zich laat wachten! Succes!!

Hey anoukje91!

Jouw verhaal zou echt bijna identiek kunnen zijn aan mijn verhaal :)
Ik ben dan pas 32 weken en 2 dagen zwanger, maar afgelopen woensdag bij de echo had ik een meting en de kleine meid zit al op ruim 39 weken!!!
Nu heb ik zwangerschapsdiabetes vanaf een week of 24...dus op dieet en ik spuit insuline...
Mijn eerste kindje (inmiddels word ze 8 op 21 februari ) die woog 5150!!! Gram...ruim 10 pond..er moet toen ook sprake van geweest zijn dat ik suiker had maar de testen wezen steeds uit dat dit niet het geval was.

Er is dus ook afgesproken woensdag voor een primaire sectio, deze vindt dan plaats met 39 weken. Op zich een fijn idee dat ze je niet vaginaal laten bevallen maar jeetje man weer een keizersnede ik baal!

Ik verga ook momenteel van de bekkenpijn en steken in mijn banden en buik...mensen vragen al.vanaf 20 weken of ik echt maar 1 kindje krijg en ik word er doodmoe van!
Ja het is er godsamme maar 1 hou je lip denk ik dan -_-!

Niks van aantrekken! Alles komt vast goed en ik hoop dat ze jouw niet te lang door laten lopen...zelf had ik bij de eerste HELLP syndroom dus dat gaan ze nu goed in de gaten houden...
Ik zeg wel wees gewoon heel duidelijk in het ziekenhuis desnoods dik de boel aan zodat ze je sneller helpen...ik ben ook geen janktype om dingen voor elkaar te krijgen maar in dit geval zou ik echt ff stevig in je schoenen staan!

Onwijs veel succes de laatste loodjes en ik weet wat je doorstaat... you can do it :)

Liefs Annemarie

Hoi Annemarie.
Ja ik ben inmiddels ook al 4 keer getest op zwangerschaps suiker maar telkens blijkt dat dat het niet is.. maar misschien kan het dat dus toch zijn.... Omdat jij suiker hebt moet het kindje daarom met een keizersnede gaat worden? Dat wist ik niet dat ze dat dan deden...
Ja ik ben ook geen "jankerd" doe alles nog ondanks de pijn, maar ben dan ook behoorlijk eigenwijs hihi.
Woensdag weer naar de verloskundige dus dan ga ik daar wel even "klagen" en ik hoop zo dat ze dan wel wat gaan doen...
Jij ook succes!
Xx Annouk

He wat vervelend. Opzien tegen de bevalling maakt het er niet makkelijker op. Bedenk dat als je in het ziekenhuis bevalt ze je in elk geval goed in de gaten houden en alles bij de hand hebben wat nodig zou kunnen zijn.
Aan het einde maken die kwalen alles 10X erger en duurt alles zoooo lang...
Ik weet zeker dat ook jij het kan.

Zelf ben ik 1,5week geleden bevallen van een dochter die 3915gram woog. Terwijl ze tussen de 3 en 3,5kilo dachten. Uiteindelijk weten ze het gewoon niet.

Het komt vast allemaal goed. Succes!!

Ik heb juist ervaring dat ze het kindje klein schatte en uiteindelijk was ie 3620 dus prima op maat. Ze vertelde toen ook dat het schatten erg lastig is, vooral de buik die ze gebruiken voor gewichtschatting. Als de baby de buik uitzet, lijkt ie gelijk zwaarder.
Ik hoop ook dat je je kunt ontspannen, want dan kun je veel meer aan,ook een evt. groter kindje. En inderdaad je zorgen delen met de verloskundige.
@Annemarie: wat onwijs balen, weer een keizersnee. Ik snap dat je baaaaaalt. En ook nog eens zoveel klachten. Sterkte met die laatste loodjes. Hopelijk geen HELLP dit keer. Ik duim met je mee. Wenser

@anoukje91

Ja dat was bij mijn eerste ook idd 4x getest kwam niks uit...
Blijkbaar achteraf toch suiker...maar goed dat is dus idd een reden voor een keizersnede...meer omdat je dat gewoon niet moet willen een groot kindje vaginaal baren en allerlei complicaties die daarbij komen kijken...ik ben er van geschrokken wat er allemaal mos kan gaan!

Dus nu wel duidelijk suiker en word erg goed in de gaten gehouden gelukkig! Maar idd we zijn geen piepers alleen nu raad ik je aan flink te klagen meer voor je eigen ook :)

Succes met je laatste loodjes!!!

@wenser zowww ik baal zo idd...ja die metingen klopt kindje hoeft maar het buikje uit te zetten en ze zitten er naast! Hopelijk ga ik lekker zelf aan de gang ofzo daar hoop ik stiekem op :)

Die laatste loodjes die zijn in volle gang dus ermee dealen dan maar Hahha

Xxx

Nou ben net bij de verloskundige geweest, maar ze gaan niks doen... Ze zei zelfs houd rekening met nog minimaal 3 weken ( en ben over 3,5 week uitgerekend) Heb nog steeds ontzettend last van mn bekken en liezen, kan echt amper lopen, zelfs met zitten of liggen voel ik t. En t hoofdje is al wel ingedaald maar ligt nog niet vast en ze zei dat ik waarschijnlijk nog meer bekken klachten ga krijgen op t moment dat t hoofdje vast komt te zitten.. pfff

Terug
Bovenaan