zorgen...Sam nog steeds hoge koorts

Vrijdag ochtend werd Sam mijn oudste zoon van  7, wakker met koorts, die liep op tot 39,6.
Het hele weekend zo gebleven. Net als de rest van de school eigenlijk....veel zieken
Op zich dus niets bijzonders...
Gisteren was de koorts gezakt, maar vandaag...
 Hij werd steeds witter en rodere wangen. Zijn ogen gingen hangen.
Rond kwart over twaalf 38,6.....nu rond half twee 39,9!!!

Ik heb de huisarts gebeld, de assistente wil dat ik hem paracetamol geef ,heb ik dus gedaan en na half 4 moet ik terugbellen hoe het met hem is.
Ik weet...kinderen hebben snel hoge koorts...ik weet meestal valt het mee...maar ik krijg er de zenuwen van!!!!!

Ik snap niet dat de ene dag de koorts de hele dag weg is en nu dan weer zo'n hele hoge piek!
Ik dwing hem nu om te drinken voor het uitdrogen, want dit is de 5e dag met hoge koorts

pffff....wat een zorg soms nu je kinderen hebt..
ga weer snel bij hem zitten.

Pascal

Hoi Pascal,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, een ziek kind maakt nou eenmaal de oermoeder in je los...
Verwen hem maar lekker, en inderdaad veel laten drinken, en dan duimen we met z'n allen dat 'ie zich heel snel beter gaat voelen!

Groetjes,
Myrna

Ik had van het weekend precies hetzelfde met Lukas tot de 41 graden aan toe. Maar zondagochtend en gisterochtend was de koorts ineens weg. om later op de dag terug te komen. Toen ik de ha belde moest ik gelijk komen omdat het volgens hem een bacteriele infectie was. Daar is het kenmerk van dat de koorts ineens weg kan zijn.

En idd Lukas heeft weer eens een bronchites en heeft nu dus een kuurtje antibiotica. Gelukkig knapt hij er snel van op want ik heb het hele weekend een zielig hoopje mens gehad.

Veel sterkte

Annemieke

Hoi Pascal,

Inderdaad: contact met je ha blijven houden hoor! Ik weet dat kleine kinderen heel erg kunnen pieken in de koorst, maar Sam is inmiddels 7 en of dat dan nog steeds erbij hoort weet ik natuurlijk niet....

Sterkte in ieder geval en fijn voor hem dat jij zo dicht bij hem kunt zijn, een mama doet vaak meer dan de meeste medicijnen!!

Liefs
Susan

Hoi Pascal, wat zielig is dat, zeg. Bij ons helpt het altijd wel om Bas (ook 7 )in   'n lauwwarm bad te zetten. Hebben ze ook nog even plezier, en 'n waterijsje valt dan ook wel goed Misschien is dat een tip voor je? Hier knapt Bas van op, en voelt hij zich ook even niet zo heel ziek, kwaad k,an het zeker niet, volgens mij. Heel veel beterschap, groetjes Wendy

Vanmiddag wilde de huisarts hem toch zien.
Door de paracetamol was de koorts wel wat gezakt.
Nu ligt hij te slapen op de bank. De koorts is alweer 39,5

Het   voelt niet lekker. Oren, keel, buik, longen geluisterd en urine nagekeken.
Dit was goed.
Ik moet het nog twee dagen aan kijken, anders krijgt hij toch een kuur.
Dus we wachten af.

Hij komt vannacht in mijn bed. Dan zie en hoor ik alles.
Papa gaat in Sam zijn bed...

Hopen dat hij een goede nacht maakt, die de koorts doet zakken.

Terug
Bovenaan