Zorgen....

Lieve meiden,

Ik moet even mijn verhaal kwijt, het gaat als volgt:

Ik heb met 1 collega een hele speciale band! Zij is ruim 2,5 jaar bezig geweest en wij 2 jaar met onze kinderwens en zij heeft 2 IUI's gehad en wij 1 IUI. Ik testte positief en 4 dagen later testte zij positief!! We zijn allebei in de 7de hemel :)

Maar nou komt het: hun hadden vandaag de eerste echo en zij is vandaag precies 7 weken. Nou, kreeg ik bericht van haar dat de echo niet helemaal goed is, het kindje is namelijk 1 week te klein, het zou 1 cm moeten zijn en is 6mm en het hartje klopt heel langzaam, ze krijgen over 1 week nog een echo. Jeetje, ik bid maar dat alles goed is want mentaal gaat ze dit echt niet trekken, ook al is het een super sterke vrouw.

Waar ik me dus gelijk zorgen om maak: onze kindjes zijn ook nog geen 1cm. De hartjes kloppen wel als knipperlichten maar de één is 8,4mm en de ander 7,8mm......Ow, ik schiet gelijk weer in paniek!!!!!

Sorry! Liefs Lynn.

Lieve lynn, maak je asjeblieft geen zorgen!

Tweelingen zijn meestal wat kleiner, omdat ze met zijn tweeën zijn! Als het niet helemaal goed was geweest dan had de gyn je dat zeker weten verteld!

Niet naar verhalen van andere mensen luisteren. Meeleven ok, maar maak je niet gek meid!

Die twee wondertjes gaan er gezond en wel omen!

Liefs

Och meid, snap wel dat je, je nu druk gaat maken. Maar waar is die nuchtere Lynn gebleven! Hebben ze bij jouw in het ziekenhuis iets verteld dat het niet goed zat? Dat ze te kein waren? Het is maar net hoe ze meten en wie het doet. Dat kan zo een paar mm schelen. Maak je niet te druk. (hoe moeilijk het ook is)
Het is heel vervelend voor je collega maar je moet nu wel aan jezelf denken. Probeer stress te vermijden en je hebt bijna weer een echo en dan zul je zien dat het er goed uit ziet. Probeer je collega te steunen, meer kun je helaas niet doen.

Ik denk dat vooral het traag kloppende hartje de verloskundige of gynaecoloog zorgen baart. Daarbij komt dan ook dat het kindje kleiner is dan het volgens de norm zou moeten zijn. Over de grootte zelf zal ik me als ik jou was nu geen zorgen maken, de twee knipperlichtjes zijn belangrijker! Maar wel erg voor je collega, die onzekerheid of het wel goed blijft gaan.

Hi Lynn,

Niet ongerust zijn,
Die 1 mm is maar n richtlijn, echt niet alle kindjes zijn met 7 weken 1 mm, en in jou geval is het normaal dat ze wat kleiner zijn, dat hoor je zo vaak met tweelingen. vertrouwen hebben in je lichaam dat het goed komt, en bidden kan ook nooit kwaad.

Snap het wel hoor als je zolang bezig bent met je droom, en het is dan zover, dan wil je zo graag dat alles goed, en je bent bang dat het straks voor niets is geweest..

maar zo lang je je goed voelt enzo, zal het echt wel goed gaan met je kindjes...

Liefs

Hey meiden,

Nee, onze arts heeft niets in die trant gezegd. Ze was juist heel enthausiast hoor en idd moet er vanuit gaan dat het logisch is dat onze kindjes misschien ook nog geen 1cm zijn omdat het er 2 zijn! Maar goed, dat nieuws hakt er dan in als een bom! Ik heb nl een heel groot inlevingsgevoel en baal zo voor haar.
Hopelijk komt alles goed en ik kan haar alleen maar steunen. Bedankt voor de geruststelling!!

ik ben een mei mama bij mijn eerste echo werdt ik ook bijna 1 week terug gezet omdat het kindje kleiner was volgens hun 2 weken later terug ik was precies zo lang zwanger als dat ik dacht het meten is nu nog heel erg moeilijk omdat het zo klein is ik hoop voor haar dat alles goed is maar ik zou je eigen niet druk maken als er iets zou zijn had je arts dat wel verteld

Nou Lynn, hou je daar lekker aan vast. De arts was enthousiast! Kijk, als het niet goed was geweest had ze dat heus wel gezegd!

Echt heel naar voor je collega, maar misschien gaat het daar ook allemaal nog goed mee komen!!! Steun haar, maar probeer het niet op jezelf te betrekken.

En wat iedereen zegt. Een tweeling is doorgaans wel wat kleiner, ze moeten tenslotte de ruimte delen ;-)

Terug
Bovenaan