Zorgverzekering 2019

<p>hoi! In mei word ik mama.</p><p>nu ben ik mij aan het verdiepen in de kosten die daarbij komen kijken en de verzekeringen die daarbij aansluiten, maar ik kom er niet helemaal uit. </p><p>Waar kiezen jullie voor? En waarom? </p><p>Ben benieuwd! </p><p> </p><p>Groetjes, </p>

Zilveren kruis achmea. Wel basis exclusief En 2sterren. Omdat ik mezelf echt dik wilde verzekeren gezien ik volgend jaar beval. Hiermee worden al mijn kosten gedekt ook eigen bijdrage voor kraamzorg en geboortehuis word gedekt. Daarnaast heb ik vrije keuze uit alle ziekenhuizen ongeacht of hun een contract hebben. En met deze wensen waren hun het goedkoopst. + ik zit al jaren bij deze verzekering en nooit gedoe gehad met declareren van kosten.

BovenZilveren kruis! basisverzekering+ aanvullend 2 sterren voor dezelfde redenen zoals hierboven al genoemd is. Ook in het buitenland is het super geregeld, ben vorig jaar feb in Dubai opgenomen geweest in het ziekenhuis voor een week lang. Alles is toen netjes geregeld en zij hebben alle kosten gedekt. Ook met vakanties ga ik genoeg naar het ziekenhuis en als je zegt dat je uit NL komt is t eerste wat ze vragen welke verzekering heb je? Meestal heeft ZK ook een contract met ze. Je hebt soms het gevoel dat je veel betaald maar ik ken genoeg mensen die weinig betalen maar die kleine lettertjes niet goed genoeg lezen en dan een dikke rekening krijgen bij andere verzekeringen! Bovendien kan je misschien ook korting krijgen via werk etc.

VGZ ruime keuze met aanvullend beter. Ik krijg een collectiviteitskorting vanuit mijn werk en ben gewoon tevreden over VGZ. Verder heb ik berekend dat ik goedkoper uit ben met aanvullend beter t.o.v. aanvullend best. De premie voor de laatste is veel hoger. Wat ik zelf nog bij moet leggen voor kraamzorg weegt niet op tegen de kosten van de premie.

Ik heb alleen een basis verzekering. Mijn inziens goed om kritisch te kijken welke kosten je bij een basis verzekering  zelf moet betalen en wat een aanvullend pakket kost. De belachelijke prijzen van een aanvullend pakket zijn op jaarbasis misschien nog wel duurder dan wanneer je wat meer kosten zelf betaald!

Ik heb cz aanvullend voor gezinnen. Als je zwanger bent kan je elke maand je verzekering omzetten. Ik had het de maand voor ik beviel omgezet ivm kraamzorg en ziekenhuis bevalling etc

Terug
Bovenaan