Zorgverzekering 2019

Ik weet het nog niet zo goed, moet mij er nog in verdiepen. Mijn bevalling zal sowieso medisch worden dus grote kans dat ik het bij de basisverzekering ga houden. Maar ga dit tijdens de 1e echo ook maar eens bespreken 

ik ben ook druk aan het kijken en vergelijken. Ik ben nu uitgekomen bij PMA (zijtak van Menzis). Zit nu bij Anderzorg (ook zijtak Menzis). PMA bied goede vergoedingen omtrent kraamzorg (eigen risico wordt vergoed dus het kost je niks) en zaken na bevallingen enzo...  Krijgt vergoeding voor een lactatiekundige enzo. Daar zou je ook eens kunnen kijken. Is wel het aanvullende pakket voorn zon 122 euro dacht ik. Kan er wat naast zitten. Helaas kom je met de kosten nergens echt mooi meer uit...

Ik heb ook eens alles vergeleken. VGZ ga ik niet voor. Afgelopen week was in het nieuws dat hier in Limburg VGZ mensen niet meer voor alles bij de ziekenhuizen terecht konden omdat ze !!! door het geld heen waren. Misschien niet baby/kinderzorg. Maar wel een reden om zo'n toko dus niet te financieren. Principe kwestie trouwens. 
Verder zitten wij nu bij FBTO, maar dat pakket stelt echt niks voor. Je krijgt nog niet eens een kraampakket. 
Verder zijn wij bezig zwanger te raken. En de vraag is of dat gelukt is voor 31 december :p Wat ik raar vind is dat je bij de meeste verzekeraars dus nu moet beslissen of je zwangerschaps dingen wilt mee verzekeren. Stel je voor dat je in januari zwanger raakt? Of Feb/mrt. CZ en Nationale Nederlanden hebben beide de meegroeiservice. Waar je dus nog wat kan veranderen in je aanvullende verzekeringen. Dat vind ik wel een fijn idee. Dan hoef ik niet straks een jaar te betalen voor niks. 
Bleven er voor ons dus 5 opties over:
- Zilveren Kruis Twee sterren (16,61 p/m)
- CZ basis (7,90 p/m) of gezin (48,20 p/m)
- Nationale Nederlanden Start (14,01 p/m) of Extra (25,77 p/m)
CZ gezin verzekerd verder ook deels tandartskosten en een aantal andere dingen zoals fysiotherapie 12x. Hierdoor is dit pakket uiteraard wat aan de meer prijzige kant. Maar wij namen hem mee vanwege onze tandarts verzekeringen etc. 
Eigen bijdrage kraamzorg: (4,40 per uur eigen bijdrage)
- Zilveren Kruis **: 100% ook eigen bijdrage
- CZ basis: Niet eigen bijdrage
- CZ gezin: 100% ook eigen bijdrage
- NN Start: 100 Euro vergoeding eigen bijdrage
- NN extra: 150 Euro vergoeding eigen bijdrage

Verder vind ik de nipt/combitest belangrijk. Maar zowel ZK als CZ vergoeden die niet. Nationale Nederlanden dan weer wel in beide aanvullende pakketten. (= 175 euro eigen kosten)
(Zwangersschaps)cursus (1ste kind namelijk):
- ZK 50 Euro
- CZ gezin 200 / CZ basis 100
- NN  beide paketten 200 Euro

ZKH bevalling eigen keuze: (211 Euro)
- Zilveren Kruis **: Volledig
- CZ basis: Volledig
- CZ gezin: Volledig
- Nationale Nederlanden: Start 100 Euro / Extra 150 Euro

Lactatiekundige hulp: (ca 70 Euro per consult)
- ZK**: 80 Euro 
- CZ basis: 200 Euro
- CZ gezin: 200 Euro
- NN beide: 200 Euro

Couveuse nazorg:
- ZK**: Nergens te vinden op de site!
- CZ beide: 12 uur
- NN: 15 uur

Borstkolf: (ca. 2,5 per dag)
- ZK**: 75 Euro
- CZ: Niet te vinden
- NN:Niet te vinden

Ik vind het ook zo moeilijk.. wat is de moeite waard om voor te verzekeren, en weegt de vergoeding op tegen de premie op jaarbasis of kan ik dit beter zelf bekostigen.. er is ook te veel om uit te kiezen *..zucht..*

Ja dat vind  Ik ook lastig. Daarom denk ik toch naar cz over te stappen. En dan upgraden als ik het nodig vind. Ik vind vooral de eigen bijdrage kraamzorg een onbekende. Dat zou snel kunnen oplopen met die 4,40 per uur. Ik zag dat men tussen de 24 en 80 uur kraamzorg zit. Dus 105 tot 352 Euro.
Verder is alles bij elkaar al snel 1000 euro als je alles zelf betaald. Voorbeeld:211 zkh bevallig, 1 consult lactatie 140, kraamzorg 24 uur 105 euro, combi test 175, cursus 200. Dan zit je al op 831 bij minimale kraamzorg. En 1080 bij 80 uur kraamzorg. 
Zilverenkruis 2 sterren kost 200 euro per jaar. En cz gezin 576 per jaar.
Dus je haalt het er wel uit. 

[quote quote=10138218]Ik heb ook eens alles vergeleken. VGZ ga ik niet voor. Afgelopen week was in het nieuws dat hier in Limburg VGZ mensen niet meer voor alles bij de ziekenhuizen terecht konden omdat ze !!! door het geld heen waren. Misschien niet baby/kinderzorg. Maar wel een reden om zo’n toko dus niet te financieren. Principe kwestie trouwens. Verder zitten wij nu bij FBTO, maar dat pakket stelt echt niks voor. Je krijgt nog niet eens een kraampakket. Verder zijn wij bezig zwanger te raken. En de vraag is of dat gelukt is voor 31 december Wat ik raar vind is dat je bij de meeste verzekeraars dus nu moet beslissen of je zwangerschaps dingen wilt mee verzekeren. Stel je voor dat je in januari zwanger raakt? Of Feb/mrt. CZ en Nationale Nederlanden hebben beide de meegroeiservice. Waar je dus nog wat kan veranderen in je aanvullende verzekeringen. Dat vind ik wel een fijn idee. Dan hoef ik niet straks een jaar te betalen voor niks. Bleven er voor ons dus 5 opties over: – Zilveren Kruis Twee sterren (16,61 p/m) – CZ basis (7,90 p/m) of gezin (48,20 p/m) – Nationale Nederlanden Start (14,01 p/m) of Extra (25,77 p/m) CZ gezin verzekerd verder ook deels tandartskosten en een aantal andere dingen zoals fysiotherapie 12x. Hierdoor is dit pakket uiteraard wat aan de meer prijzige kant. Maar wij namen hem mee vanwege onze tandarts verzekeringen etc. Eigen bijdrage kraamzorg: (4,40 per uur eigen bijdrage) – Zilveren Kruis **: 100% ook eigen bijdrage – CZ basis: Niet eigen bijdrage – CZ gezin: 100% ook eigen bijdrage – NN Start: 100 Euro vergoeding eigen bijdrage – NN extra: 150 Euro vergoeding eigen bijdrage Verder vind ik de nipt/combitest belangrijk. Maar zowel ZK als CZ vergoeden die niet. Nationale Nederlanden dan weer wel in beide aanvullende pakketten. (= 175 euro eigen kosten) (Zwangersschaps)cursus (1ste kind namelijk): – ZK 50 Euro – CZ gezin 200 / CZ basis 100 – NN beide paketten 200 Euro ZKH bevalling eigen keuze: (211 Euro) – Zilveren Kruis **: Volledig – CZ basis: Volledig – CZ gezin: Volledig – Nationale Nederlanden: Start 100 Euro / Extra 150 Euro Lactatiekundige hulp: (ca 70 Euro per consult) – ZK**: 80 Euro – CZ basis: 200 Euro – CZ gezin: 200 Euro – NN beide: 200 Euro Couveuse nazorg: – ZK**: Nergens te vinden op de site! – CZ beide: 12 uur – NN: 15 uur Borstkolf: (ca. 2,5 per dag) – ZK**: 75 Euro – CZ: Niet te vinden – NN:Niet te vinden[/quote]
Kun je bij Zilveren Kruis ook switchen? 
En kwam er bij jou geen HEMA voor? 
Ik vind het zo lastig... ben al zwanger, maar kan dus ook nog kiezen voor vlak voor bevalling aanvullend nemen. 

Terug
Bovenaan