Zorgverzekering

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Even een praktische vraag..
1januari komt er weer aan, en dus ook de eventuele wisseling van zorgverzekeraars.
Nu zitten wij verder prima bij het VGZ. We hebben samen een jongerenpakket.

In december krijgt mij vriend weer een zaadonderzoek. De verwachtingen zijn positief en wie weet volgt er wel een behandeling.

Het is zo dat we over kunnen stappen naar een pakket voor gezinnen. Hier wordt natuurlijk wel het een en ander meer vergoed qua kraamzorg en ziekenhuiszorg enz dan in ons jongerenpakket.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
Zal ik alvast een duurder pakket aanvragen of nog wachten? Want zekerheid hebben we natuurlijk nog niet...

Liefs laura

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een toppakket... Dat komt ook omdat ik de afgelopen tien jaar aardig wat medische kosten heb gehad en die werden alleen in dat pakket vergoed. Op jouw vraag kan ik dus niet echt antwoord geven...

Ik zou vooral kijkken wat voor jullie het gunstigst is. Stel je gaat in 2013 bevallen, dan moet alles wel goed geregeld zijn natuurlijk. En die kans is aanwezig...

Succes!

Liefs Daisy

ik zou als het gunstiger is om een gezinnenpakket te nemen dit ook nemen.
soms als je switcht moet je even wachten voor je er gebruik van mag maken..
daarom zou ik op tijd zijn, en het januari in laten gaan.
je weet nooit wat je allemaal moet onder gaan.

niemand is zeker, ik ben een jaar geleden ook over gestapt(agis gezinnenpakket) ivm de kraamzorg en bevalling in het ziekenhuis, dat ik zou willen.
maar goed ik ben nu nog niet zwanger..
ik heb al twee kinderen,en bij beide in het ziekenhuis bevallen, omdat ik het wil,uiteindelijk werd het toch medische noodzaak.
maar goed ik was voorbereid!

Ik had ook een jonderenpakket in 2010 bij unive. Doordat wij in 2011 begonnen zijn met onze wens in vervulling te hopen laten gaan, heb ik toen alleen gekeken naar hoe alles vergoed werd rondom zwangerschap, geboorte en kraamzorg, maar ook keek ik naar extra fysio.
Dus zijn we overgestapt naar een andere variant -> Mijn werk heeft een contract met unive, dus heb ik hier gebruik van gemaakt, hierdoor heb ik 1000 euro voor de fyio, met daarnaast een aanvullende verzekering voor alles rondom een kindje.
Doordat wij tot nu toe nog geen kindje kunnen verwachten in de nabije toekomst. Ga ik wel kijken inhoeverre er verschillende verzekeringen zijn die mogelijk extra vergoeden wanneer er gebruik wordt gemaakt van de mmm.
Maar ik kan natuurlijk niet in jou situatie kijken, het ligt er maar net aan wat je zelf belangrijk vind in een verzekering.

En reken ook even uit hoeveel je extra betaalt en hoeveel je extra krijgt. Als het je alleen om de vergoedingen rond kraamzorg en ziekenhuisbevalling is te doen, dan is het vaak goedkoper om dat zelf te betalen. Mocht het dan 2014 of later worden, heb je het geld van 2013 nog in je zak.

Ik heb wel een gemiddeld uitgebreid pakket. Ook vanwege de fysio.

Ik heb me hier nog niet in verdiept.

Ik ben AV TOP verzekerd bij zorg en zekerheid. Als de zkhdingen gaan beginnen dan moet ik daar wel even achteraan gaan!!

Bedankt! :)

Zie je op tegen de zkhbezoeken?

Toen ik zwanger was van de eerste heb ik mijn pakket van basis verhoogd naar een pakket met kraamzorg en ziekenhuisbevalling zonder indicatie. We hebben toen ook gekeken naar een gezinnenpakket, maar daar zit al veel in voor oudere kinderen (bril,beugel enz...) Bovendien heeft mijn man bijna nooit iets, dus die heeft de goedkoopste :)
Succes met uitzoeken!

Ik heb de uitgebreid aanvullende verzekering van vgz. Het gezinnenpakket is veel duurder en dat haal je er niet snel uit. Heb het uit laten rekenen. Ik kreeg alle behandelingen vergoedt.

Terug
Bovenaan