Zorgverzekering

Hoi hoi,

Bedankt voor het mee denken!

Ik wil gewoon goed verzekerd zijn als ik volgend jaar evt zwanger zou raken. Ik heb even alles vergeleken en we zouden op dit moment gewoon best veel bij moeten betalen voor meerdere dingen die met zwangerschap en daarna te maken hebben als ik het jongerenpakket houdt. Het gaat mij niet alleen om de ziekenhuiskosten, maar ook kraamzorg, kraampakket enz enz. Ik heb geen zin om vanalles bij te moeten betalen. Want je kunt van tevoren nooit zeggen of je in het zkh of thuis moet bevallen. Of meer onvoorziene kosten die er eventueel bij komen kijken.

Wij kunnen ook niet kiezen tussen alleen een pakket met alleen kraamzorg. Het is of jongerenpakket, waarin bijna niks wordt vergoed, of gezinspakket, waar dus alles wat handig en praktisch is, inzit. Het kost maar €26 meer per maand extra, dus ik denk dat ik de keus al gemaakt heb!

Het klinkt ook misschien een beetje raar, maar we zijn al 2,5 jaar bezig voor onze eerste. Dus de kans is groter aanwezig dat we volgend jaar een kleine krijgen, dan afgelopen jaar. Vandaar dat we het ook nog niet gedaan hebben om over te stappen...

@lovebabys welke ziekenhuis bezoeken? ;) wij lopen al vanaf onze kinderwens in het zkh. We wisten in het begin al dat een kind voor ons nooit op de natuurlijke manier zal gaan helaas..... Dus we zijn het allemaal al gewend.... Maar ik vind het wel erg spannend om te bedenken dat we misschien verder moeten met ivf of icsi straks....

Liefss!

Terug
Bovenaan