Zou heel graag advies van jullie krijgen.

A

Anoniem

Guest
Heeey meiden...

even iets waar ik graag advies over wil...is wel een lang verhaal hoor, maar zit er toch mee...

Ongeveer 12/13 jaar geleden was ik een heel slank meisje(je kunt wel zeggen heel dun). Tot ik op een dag zomaar uit het niets vreselijk buikpijn kreeg en ook ontzetten groeide heb de straiea om het te bewijzen.
Mijn buik ziet er dus nu ook uit als een zwangerschapsbuik (zo ziet het er al jaren uit). Ik ben toen binnen een paar maanden naar om en de bui 80 kilo gegaan terwijl ik 65 ofzo was.

Ik wist dat ik in de loop van de jaren wel wat gegroeid was n toen ik vorig jaar zomer mijn schouderoperatie had was ik dus ook 92 kilo :s
Na mijn operatie ben ik nog eens 10 kilo aangekomen in 1 á 2 maanden(hoe? geen idee. had geen eetlust door de medicijnen dus heb niet extreem lopen eten oid.)
Hierdoor begonnen mijn knieen pijn te doen en ben ik bij de dieeetist terecht gekomen.
Deze heeft mij een een heel ander eetpatroon gegeven waardoor ik in een paar maanden 10 kilo ben kwijtgeraakt.

Omdat wij heel graag zwanger willen worden en ik had gelezen en mij verteld is dat ik dan absoluut niet meer mocht dieeten ben ik daar ook mee gestopt. Met als gevolg je raad het al...ben weer 2,5 kilo aangekomen.

Heb het nog even weer nagezocht hier op de site...
en las dat je met obesitats of overgewicht veel minder kans had om zwanger te worden(wist het eigenlijk zelf ook wel maar toch nog even weer nagelezen)

Wat moet ik nou doen?
gewoon weer gaan dieeten en zodra ik zwanger ben hiermee stoppen of toch niet verder gaan met dieeten...weet het even niet meer...
was er zo trots op dat ik al 10 kilo kwijt was en zou er wel graag meer af willen hebben.

Ik heb overigens geen extreem dieet ofzo hoor.
Het is meer een veranderd eetpatroon en absoluut niet snoepen(ook geen chocolade helaas), geen pasta op mijn brood maar 30+ kaas, dat soort dingen.

Wat vinden jullie?

het is een heel verhaal geworden maar moest het even kwijt...

liefs

hee meid,

herken je verhaal! ben me hele leven al aan het dieten! woog van me dochter op mijn tot punt 108 kilo! schrikken was dat en ookal is het voor een goed doel, voelde me er niet prettig bij!
Nu nog steeds 90 kilo schoon aan de haak helaas.
Ik ben ook gewoon aan het dieten hoor...en zodra zwanger blijk te zijn dan gaan we niet erg dieten maar zal zeker nog wel op letten wat ik eet!
Nu net als jouw geen streng dieet maar wel verandering van eet-patroon! geen patat, snoep, chips ed en als je gewoon verder je groente, aardappels, rijst, fruit, brood binnen krijgt is er niks mis mee hoor!!!
snap je gevoelens volkomen!!
liefs en knuff

hoi meis,

ik weet niks van dieeeten enzo want ik heb nooit zwaarder als 70 kilo gewogen, alleen in de zwangerschap.

als ik in jouw schoenen had gestaan had ik een gesprek met de dieeetist vragen en daar je probleem neer leggen, misschien kan ze je helpen met een oplossing vinden en samen met je een eetpatroon samen stellen waar jij je goed bij voelt en niet te veel aankomt en die je kan volgen tijdens de zwangerschap.

ik hoop dat je een oplossing vind
lfs

Hoihoi,

Als je zwanger bent mag je echt wel dieten, hoor! Je moet dat alleen bij je ha/dietist aangeven, dna kunnen zij het dieet voor je aanpassen.
In mijn omgeving heb ik meerdere dietende zwangeren en met hun kindjes gaat het allemaal erg goed!

Succes!

Groetjes Daisy

Hier ook een jojo. Mijn gewicht schommelt al jaren. Mijn hoogste gewicht heb ik nu, rond de 94 kilo en mijn laagste gewicht had ik vorig jaar, 71 kilo. Ik ben dus in iets meer dan 1 jaar 23 kilo aangekomen. Dit heeft natuurlijk wel een reden, heb een zware burnout gehad en hiervoor medicijnen geslikt. Daardoor ben ik zoveel aangekomen. Nu nog hopen dat het er dadelijk weer vanaf gaat, ben bijna klaar met afbouwen. Mijn gemiddelde gewicht ligt rond de 80 kilo.

Ik denk dat je gewoon het beste jezelf een gezond eetpatroon aan kunt leren. Tijdens en na de zwangerschap is het niet goed om streng op dieet te gaan, dit ivm afvalstoffen die dan vrij komen. Ook heb je je energie heel hard nodig. Maar ipv streng op dieet te gaan, kun je ook gewoon heel gezond gaan eten. Veel fruit eten, veel water drinken en weinig snoepen. Als je nu nog niet zwanger bent, zou ik gewoon verder gaan met lijnen/gezond eten.

Hi ben met Peetje eens met diëtiste praten of met Huisarts, als je maar de juiste vitaminen en mineralen binnenkrijgt en de juiste calorieën kun je je menu wel bepreken. crash diets of zoiets is niet goed denk ik.
Ik weet zelf ook niet veel van diëten af, heb na mijn zwangerschap aan de Sonja Bakker gezeten en dat ging top, heel snel en toch verantwoord kilos af, je eet veel en lekker.

Sterkte

Heb je je schildklier al eens laten testen?? Ik ben ook zo ineens in een jaar tijd 25 kilo aangekomen.. en echt niet van veeeel meer eten! Toen wij zwanger wilde worden en dit niet lukte moest ik naar de gyn en werd daar op alles gecontroleerd.. ik heb dus een trage schildklier en heb daar nu medicatie voor! Neemt niet weg dat die 25 kilo er heeeeeel moeilijk afgaan maar ja dat is nu eenmaal met mijn schildklier,b12 gebrek en pcos ook erg moeilijk

Gezond en gevarieerd eten... niet snoepen en veel water drinken ipv frisdranken. dan zal je echt geen tientallen kilo's gaan aankomen!

Succes!

Terug
Bovenaan