De eerste nacht was zwaar.. Zoals verwacht..normaal kreeg steijn voeding om de drie uur, maar hij begint al na anderhalf/ 2 uur te kreunen en piepen enzo...dus anderhalf uur in zeg maar mijn maximale slaap achter elkaar geweest..
Hopelijk vannacht beter.. Qua gewicht en wat hij drinkt zou hij 4 uur tussen de voeding 's nachts aan moeten kunnen en dan op 7 voedingen ipv 8 zoals we nu hebben. Dus we zijn nu op zoek naar een speen die beter bij hem past voor de fles..de difrax Kersspeen gaat toch iets te snel, geen druppel per seconde en als je hem niet superstrak aandraait dan kan er zelfs een straaltje uitkomen.
Ook is het zo dat als we om de drie uur voeden hij zijn fles niet leegdrinkt, maar eerder ophoudt (met 20/30cc en daardoor veel zuigbehoefte overhoudt, onrustig is en dus de volgende keer nog iets eerder komt en niet lekker slaapt.. Hij komt dan ook niet tevreden over.. Als hij wel tevreden zou zijn en het nodig zou hebben dan hadden we het gedaan, maar vaker is dus ook het idee niet echt. Maar goed... We zijn net begonnen, het is erg zoeken dus..
Overdag gaat het prima, mooi om de drie uur.. Eerste kleine wandelingetje gemaakt...ook erg leuk. Morgen overdag maar wat bijslapen...
We zullen vannacht maar weer zien.. Had het zelf nog wel slechter verwacht dus op zich viel het nog mee.. Heb nog wel iets geslapen.....
We hebben nog 15 uur kraamzorg verdeeld over 5 dagen al heb ik niet echt het gevoel dat we er veel aan hebben..we doen toch alles zelf.. Morgen uitleg over de tummietub en hoe dat moet, dat vind ik dan wel weer handig.. Verder praten we vooral veel.. Maar ja we zetten alweer onze eigen koffie en smeren ons eigen brood etc..maken zelf de flessen...