zou je ze niet

Charlotte is al een tijdje een slechte eter. Ze drinkt haar melk maar matig terwijl dit toch wel belangrijk is. Ze zou rond de 800 cc moeten drinken en ze drinkt op een dag maar ongeveer de helft hiervan. Soms wat meer en soms wat minder. Dus ik wilde graag een keer een gesprek aangaan met een deskundige. Twee weten meer dan een en misschien dat de arts nog ips zou hebben of iets dergelijks. Ik sta voor alles open. Dus ik het CB gebeld om een afspraak te maken. Hun antwoord: "mevrouw ik zie hier dat u 4 februari weer moet,het kan best even wachten." Nou ja zeg. Ik was gewoon stomverbaasd...... Ik nogmaals het probleem uitleggen, maar nee hoor....niet voor rede vatbaar. Ik ben me toen toch uit mn slof geschoten. Ik dacht dat ze er waren voor adviezen en dat je ten alle tijden een afspraak kon maken....Ik was al niet zo dol op ze, maar nu al helemaal niet meer. Ik denk dat ik me maar ga aanmelden bij een kinderarts en daar alles laat doen. Ik hoef niet meer zo nodig hoor....... Ik sta nog steeds te trillen van woede als ik dit weer opschrijf.....
 
Sorry hoor zo, maar zjn er meer die hier iets in herkennen????? Ik moest ff mn eitje kwijt...
 
Gr. Linda
 
Hoi Linda,

ikzelf heb niet zulke ervaringen met het CB, maar wilde je even een hart onder de riem steken. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt en woedend bent.  Ikzelf heb al als Younes (6,5 mnd) een paar daagjes niet zo lekker eet, ik me al zorgen ga maken. En zo'n CB is er toch voor dat soort zaken?  

Maar misschien dat mensen hier op het forum wat tips voor je hebben om tot je afspraak toch je dochter aan het eten te krijgen.

Paar vraagjes: Eet ze al tijden zo slecht of iets van de laatste tijd?  Misschien is het een fase?    En  is ze wel tevreden en heeft ze voldoende plasluiers? Vooral dit laatste is belangrijk, geloof ik.

Als je je echt zorgen blijft maken en het niet trekt tot  4 februari zou ik bij je huisarts langsgaan. Wellicht hij hij/zij ook wat tips voor je.

Succes!

Groetjes,
Judith
 
 
Charlotte is altijd al een slechte eter geweest. Ze heeft ook nooit   bv goed gepakt en ben oa. daardoor al snel op de fles overgegaan. De flessen dronk ze al nooit goed dus het is niet probleem wat ineens op komt zetten. Maar goed ze kwam altijd wel nog aan de +/- 650 cc op een dag. Nu sinds 1,5 week is dat nog maar 400 cc op een dag. Dus het wordt steeds minder.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat we al verschillende voedingen hebben geprobeerd in al die tijd(vanaf ze de fles krijgt) en verschillende flessen. We zijn uiteindelijk daar blijven hangen waar ze het beste op deed.

Ookomdat ze zo slecht at en ik wilde dat ze genoeg binnen kreeg, krijgt ze al vanaf haar derde maand fruit en groente(wel langzaam opgebouwd hoor) en dat krijgt ze nu volledig.Dat eet ze overgens wel heel goed.

haar schemaatje ong.
7.30 fles 200 cc (100/150 op)
9.30 fruithap
13.00 fles 200cc (100/150 op)
16.30 groentehap
19.00 fles 200 cc (100/150 op)
naar bed
23.00 papfles 200 cc

Dr papfles dronk ze altijd wel redelijk maar sinds een week weiger ze die pertinent. Ook vanillepap wil ze niet.

Ik hoop echt dat er mensen zijn die wat tips hebben. Ik volg wel mn eigen gevoel, maar op een gegeven moment zijn mijn ideeen op.

gr Linda
 
Hallo Linda,

Je schrijft er helaas niet bij hoe oud je dochtertje is.
Ik zou ook eerst kijken of er voldoende plasluiers zijn en of Charlotte adequaat reageert. Als ze te weinig vocht binnen krijgt wordt ze suf en zie je dat de urine donker van kleur is.
Fruit, groente en pap bevatten ook vocht. Hoeveel fruit en groente geef je?
Je zegd dat de pap er slecht ingaat. Heb je al geprobeert dit met een lepeltje te geven.
Groeit Charlotte verder goed?

groetjes Renée
 
Hallo,

Mijn dochter is inmiddels alweer 20 maanden het gaat zo snel. Je verhaal is erg herkenbaar en ik maakte me er ook zorgen om in het begin. Fleur heeft eigenlijk altijd weinig melk gedronken ook maar een 400cc en dan weer een poosje wat meer en dan weer minder. Sinds ze van de opvolgmelk af is lust ze zelfs helemaal geen gewone melk.
Je kunt het er toch niet inproppen ze geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben. En zolang ze opgewekt is 2 plasluiers heeft op een dag zou het geen kwaad moeten kunnen dat zeiden ze tegen mij op het CB...Ik heb gelukkig een fijn CB.
Misschien krijgt je dochtertje wel tandjes...Dat was bij onze dochter ook altijd erg merkbaar dat als ze tandjes kreeg ze stukken minder at en dronk....
En ik zag dat ze ook fruit en groente eet dus ze krijgt echt voldoende binnen.
Ik heb laatst bij het CB een boekje gekregen met hetgeen een kindje per dag nodig heeft en dat is eigenlijk helemaal niet zo heel veel. En vocht is ongeveer 500 cc maar dat haalt je dochter zeker wel want in fruit en groente zit ook vocht. Misschien lust ze wel wat diksap tussendoor dat mag ze al hebben en als ze het lekker vind heeft ze zo wat extra vpcht binnen....Het zijn maar wat ideetjes hoor ik hoop dat je hiermee iets kunt. Probeer je vooral geen zorgen te maken als ze trek of dorst heeft laat ze het echt weten. Lekker genieten hoor van je kindje.

SUCCES
 
Hoi,
ik heb niet echt een oplossing voor je probleem, maar als je nou eens 's ochtends
de papfles geeft? En dan 's avonds melk met evt 3 schepjes rijstebloem?
Mijn zoontje at ook niet zo goed. Toen ben ik in de ochtend dus pap gaan geven
en prompt ging hij de rest van de dag ook beter eten en drinken. Vraag me niet waarom
maar het hielp prima.
En idd als ze verder goed alert is en goede plasluiers heeft is er niet zoveel aan de
hand. Verandert dit dan kun je alsnog even langs de ha.
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
hoi Linda

Eerst even over het CB: hebben ze bij jullie geen inloopspreekuur ? bij ons is dit 2x per week en je kunt daar terecht voor wegen en advies. Ik heb zelf nooit problemen met ze gehad, behalve toen mijn jongste dochter niet groeide met de borstvoeding. Van het CB moest ik van alles proberen, maar ik had niets aan die adviezen, had nog een dochtertje van 20 maanden rondlopen. Ik ben toen tegen hun advies gestopt en op de fles overgegaan.

Met 6 maanden hadden mijn dochters het volgende schema:
's ochtends pap (200ml opvolgmelk + nutrix/bambix)
tussendoor fruithapje met sap/thee
's middags 1/2 tot  1 boterham + 200 ml opvolgmelk (broodje met 6 maanden mee begonnen)
tussendoor cracker/soepstengel met sap/thee
's avonds groente hap met danoontje of yoghurt
rond half 8 nog een fles van  100-150 ml opvolgmelk
Vanaf 6 maanden moeten ze 500-600 ml opvolgmelk, maar danoontje of yoghurt kun je hier ook bij mee rekenen. Mijn dochters dronken ook altijd maar ca 400-500 ml , dan nog 50 cc toetje en nog 100-200 cc thee of diksap.
Omdat je dochtertje al bijna 6 maanden is kun je hier misschien iets mee

Succes ermee

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan